czwartek, 14 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Przetarg na drugą nitkę

Przetarg na drugą nitkę

Przetarg na drugą nitkę
Data publikacji: 2016-09-15 12:06
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:55
Wywietleń: 1210 154884

Będzie druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na szlaku drogi krajowej nr 10. Inwestor - GDDKiA - właśnie wysłał zaproszenia do składania ofert cenowych do 19. wykonawców, którzy spełniają warunki przetargu. 

- Na podstawie przesłanej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zawierającej między innymi Program Funkcjonalno- Użytkowy, podmioty biorące udział w przetargu przygotują oferty cenowe, z których następnie GDDKiA wybierze najkorzystniejszą - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, specjalista ds. komunikacji społecznej w Regionalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Szczecinie.

Kryteria przetargu są następujące: 90 proc. stanowi cena, 5 proc. czas realizacji, 5 proc. czas gwarancji. Termin składania ofert wyznaczono na 24 listopada. Podpisanie umowy planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w 2020 roku.

Mateusz Grzeszczuk przypomina, że obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005 – 2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię, obecnie jest zlokalizowana pomiędzy dwoma odcinkami dwujezdniowymi.

- Ze względu na wiele wypadków z ofiarami śmiertelnymi pod koniec 2014 roku została wykonana bariera linową na całej długości obwodnicy, która rozdzieliła kierunki ruchu i zabezpieczyła ten odcinek przez zderzeniami czołowymi - mówi rzecznik GDDKiA. Ale docelowym rozwiązaniem jest budowa drugiej jezdni.

- W ramach zadania zostanie wybudowana II (północna) jezdnia obwodnicy o dł. 6,5 km, powstanie droga wspomagająca Szczecin Zdunowo – Niedźwiedź oraz łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec). Po realizacja zadania cały odcinek DK10 od granicy miasta Szczecina do końca obwodnicy Stargardu będzie drogą ekspresową - wylicza M. Grzeszczuk.

(kl)

Fot. P.DUŻAK(arch.)

 

 

Komentarze

Robert
Zakończenie w 2020.... Czyli przez 4 lata będą projektować i budować 6 km trasy już obecnie wyznaczonej, posidającej nasypy, wiadukty itd. Tempo zaiste powalające.
2016-09-16 07:33:12
rerik
Lepiej pozno niz wcale. Swoja bardzo ciekawy pomysl aby pomiedzy dwoma odcinkami dwupasmowki wkomponowac waskie gardlo-jedno pasmo jezdni.
2016-09-15 19:47:35
Inwestycja potrzebna
Mam nadzieję, że nie będzie kilometrowych ekranów akustycznych i... przejść dla nietoperzy.
2016-09-15 12:49:38
Z.K.
A co z S13? Najbardziej potrzebną drogą dla Szczecina.
2016-09-15 12:43:23

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje