Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Przetarg na drugą nitkę

Data publikacji: 15 września 2016 r. 12:06
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:15
Przetarg na drugą nitkę
 

Będzie druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na szlaku drogi krajowej nr 10. Inwestor - GDDKiA - właśnie wysłał zaproszenia do składania ofert cenowych do 19. wykonawców, którzy spełniają warunki przetargu. 

- Na podstawie przesłanej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zawierającej między innymi Program Funkcjonalno- Użytkowy, podmioty biorące udział w przetargu przygotują oferty cenowe, z których następnie GDDKiA wybierze najkorzystniejszą - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, specjalista ds. komunikacji społecznej w Regionalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Szczecinie.

Kryteria przetargu są następujące: 90 proc. stanowi cena, 5 proc. czas realizacji, 5 proc. czas gwarancji. Termin składania ofert wyznaczono na 24 listopada. Podpisanie umowy planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w 2020 roku.

Mateusz Grzeszczuk przypomina, że obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005 – 2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię, obecnie jest zlokalizowana pomiędzy dwoma odcinkami dwujezdniowymi.

- Ze względu na wiele wypadków z ofiarami śmiertelnymi pod koniec 2014 roku została wykonana bariera linową na całej długości obwodnicy, która rozdzieliła kierunki ruchu i zabezpieczyła ten odcinek przez zderzeniami czołowymi - mówi rzecznik GDDKiA. Ale docelowym rozwiązaniem jest budowa drugiej jezdni.

- W ramach zadania zostanie wybudowana II (północna) jezdnia obwodnicy o dł. 6,5 km, powstanie droga wspomagająca Szczecin Zdunowo – Niedźwiedź oraz łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec). Po realizacja zadania cały odcinek DK10 od granicy miasta Szczecina do końca obwodnicy Stargardu będzie drogą ekspresową - wylicza M. Grzeszczuk.

(kl)

Fot. P.DUŻAK(arch.)

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Robert
2016-09-16 07:33:12
Zakończenie w 2020.... Czyli przez 4 lata będą projektować i budować 6 km trasy już obecnie wyznaczonej, posidającej nasypy, wiadukty itd. Tempo zaiste powalające.
rerik
2016-09-15 19:47:35
Lepiej pozno niz wcale. Swoja bardzo ciekawy pomysl aby pomiedzy dwoma odcinkami dwupasmowki wkomponowac waskie gardlo-jedno pasmo jezdni.
Inwestycja potrzebna
2016-09-15 12:49:38
Mam nadzieję, że nie będzie kilometrowych ekranów akustycznych i... przejść dla nietoperzy.
Z.K.
2016-09-15 12:43:23
A co z S13? Najbardziej potrzebną drogą dla Szczecina.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA