sobota, 16 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Posejdon rusza

Posejdon rusza

Posejdon rusza
Data publikacji: 2016-10-17 16:27
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:58
Wywietleń: 919 161471

200 milionów złotych ma szacunkowo kosztować kompleks Posejdon Office w Szczecinie. Znajdą się w nim biura, dwa hotele z centrum kongresowym oraz sklepy. - To nasza inwestycja, która otwiera kolejną drogę ku przyszłości - powiedział wczoraj dziennikarzom Edward Osina, prezes spółki Calbud, jednego z udziałowców przedsięwzięcia.

Na początku października uprawomocniło się pozwolenie na budowę wydane przez prezydenta Szczecina. Inwestycja ma zostać zakończona 1 lipca 2019 roku. Łączna powierzchnia użytkowa obiektu wyniesie 50 tys. mkw. Obiekt ma liczyć od 4 do 11 kondygnacji naziemnych. Maksymalna jego wysokość - 35 metrów.

Marcin Woźniak, członek zarządu spółki Porto, która wybuduje kompleks, przypomniał, że obiekt zaprojektował Federacyjne  Biuro Architektoniczne ze Szczecina.

- Bryła nawiązuje do modernizmu Posejdona i wychodzi w przyszłość - tłumaczył M. Woźniak.

Kompleks ma być "bezkonkurencyjny" a certyfikat BREEAM ma być na najwyższym poziomie.

Znajdą się w nim dwa hotele Marriotta. Pierwszy - czterogwiazdkowy - dla biznesu pod marką Courtyard i drugi - trzygwiazdkowy - Moxy, dla wymagającego turysty. Oba hotele zajmą prawie 12 tys. mkw. i zaoferują łącznie 248 pokoi z 420 łóżkami.

W części biurowej - na której połowę powierzchni są już chętni - będzie w ciągu dnia pracować i przebywać ok. 2 tysiące osób. Biura będą miały 20 tys. mkw łącznej powierzchni.

Cześć handlowo-usługowa będzie tylko na parterze i zajmie 3 tys. mkw powierzchni kompleksu.

W dwóch kondygnacjach podziemnego parkingu pomieści się 301 miejsc postojowych dla aut oraz 100 miejsc postojowych dla rowerów. Będzie też dla rowerzystów szatnia. Inwestor zakłąda bowiem, że z biegiem lat szczecinianie pracujący w kompleksie przesiądą się do komunikacji masowej i na rowery.

Atrakcją na ostatniej kondygnacji ma być przeszklony Sky Bar, z którego będzie można podziwiać odrzańskie rozlewiska. Widoki będzie też można oglądać z tarasu widokowego na dachu.

Od ul. Partyzantów znajdzie się rampa rozładunkowa dla samochodów dostawczych, tzw. dok. Ulica ta ma zostać ponownie udrożniona w kierunku al. Niepodległości.

Inwestycja jest w fazie początkowej. Przełożono już stare instalacje, które mogłyby przeszkadzać w budowie.

- Musimy tak budować, żeby nie naruszyć konstrukcji starego Posejdona - tłumaczyli inwestorzy. Poinformowano też, że teraz będzie przygotowywany projekt wykonawczy obiektu.

Jak poinformował Edward Osina, powodzenie przedsięwzięcia zależy też od banków oraz wsparcia urzędu marszałkowskiego, na które liczy Porto.

- Dajcie nam 100 dni pełnego poparcia, 100 dni entuzjazmu. Idziemy do banków, kładziemy prawie wszystko na szali - zaapelowali inwestorzy podczas konferencji prasowej.

(kl)

Fot.: porto

Posejdon rusza Posejdon rusza Posejdon rusza Posejdon rusza Posejdon rusza Posejdon rusza Posejdon rusza

Komentarze

Audiofil.eu
Super! Trzymajmy kciuki za inwestorów
2016-10-18 17:11:34
nareszcie
No to teraz Brama Portowa będzie wyglądać naprawdę fantastycznie. Szczecin w tym miejscu osiąga poziom największych europejskich metropolii.
2016-10-18 09:46:50
obserwator
@xl proponuje przeczytac jeszcze raz ze zrozumieniem i artykul i moj komentarz Wyraznie pisze o tym ze bedzie 300 miejsc postojowych @R. Dlatego tez przyjalem ze bedzie potrzebne 700-800 miejsc postojowych - zalozenie ze 1/3 bedzie pracujacych bedzie dojezdzala samochodami wydaje sie uzasadnione. Na Zachodzie sa przeprowadzane badania i analizy okreslajace ilosc miejsc postojowych przypadajacych na biura okreslonej wielkosci. A u nas...??? Jeszcze jedna uwaga z tych 300 miejsc postojowych (w dwupoziomowym parkingu)praktycznie minimum 100 miejsc bedzie zarezerwowanych dla hoteli (jeden z hoteli bedzie cztero gwiazdkowy wiec to absolutne minimum na 240 pokoi Nastepne ca 50 miejsc hotelowych bedzie zarezerwowane dla kadry kierowniczej istniejacych tam firm i zostaje okolo 150 miejsc parkingowych czyli zalozenie ze tylko mniej niz 10% ta pracujacych bedzie dojezdzac samochodem. Powodzenia A tak zupelnie przy okazji - Inwestor zablokowal juz kilkanascie miejsc parkingowych na ul. Partyzantow - czy miasto otrzymalo rekompensate za to ze te kilkanascie miejsc parkingowych przez kilka lat nie bedzie przynosilo dochodow?
2016-10-18 09:00:53
easter egg
Na ostatniej wizualizacji w oknie budynku jest znak drogowy: "koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu" - typowy chochlik drukarski wdarł się chyba do biura pracowni architekta :-) (Pete)
2016-10-18 08:44:10
urbanista
Wyobrazam sobie transport materiałow budowlanych do centrum miasta w godzinach szczytu w ilosciach jak do budowy Pałacu Kultury w Warszawie. czy nie prosciej bedzie wybudowac kolej napowietrzną z drugiego brzegu do centrum.Jesli Pan architekt nie wie jak to wyglada niech zobaczy w Ju Tubie jak wyglada taki transport w Yokochama obok Tokio w Japoni
2016-10-18 04:28:17
R.
@obserwator a skąd założenie, że wszyscy pracujący w biurowcu muszę parkować i przyjeżdżać do pracy samochodem osobowym? Nie ma komunikacji miejskiej? Przecież to centrum miasta a nie dalekie peryferie? Kiedy wreszcie będzie oczywiste, że centrum miasta nie jest parkingiem?
2016-10-17 23:47:10
xl
...do "obserwatora" - przecież w planach budowy jest dwupoziomowy parking...
2016-10-17 20:38:30
obserwator
Wszystko to pieknie wyglada na papierze. Pytanie gdzie ci wszyscy pracujacy tam ludzie beda parkowac??? Zgodnie z informacja czesc biurowa to ca 2000 ludzi plus hotel i czesc handlowa to ca 400-500 czyli razem okolo 2500 osob i tylko 300 miejsc postojowych..... Recepta na horor komunikacyjny. Do tego 100 metrow dalej Hilton (w miejscu hotelu Piaat) bez miejsc postojowych/garazu. Kto zezwala na takie projekty przy totalnym deficycie miejsc postojowych w Centrum Szczecina. W okolicy nie ma praktycznie gdzie parkowac. Minimum miejsc postojowych przy tego rodzaju projektach to 700-800.
2016-10-17 18:17:15
xl
...niech rusza ta inwestycja, bo bardzo mi się podoba...zupełnie zmieni ten zakątek
2016-10-17 17:45:32
Ar
Następna szkarada w mieście, podobnie jak Brama I i II, szklana pułapka, Kaskada, Oxygen czy przyszła Hanza Tower :-/ Nie da się już w dzisiejszych czasach zbudować czegoś naprawdę ładnego i niekoniecznie całego przeszklonego w tym mieście?!
2016-10-17 17:36:58
ewa35
Jestem optymistka, chciała bym bardzo zeby To powstalo, od paru lat o tym projekcje pisza ,ale okazuje sie że wszysko jest tylko nie ma Napoleonskich Armat, czyli ...pieniedzy? Dopiero sie staraja i na to liczą? Hmm Bede trzymala kciuki,żeby dostali te pieiądze, ale troche jestem zawiedziona..
2016-10-17 17:18:24

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską