wtorek, 17 października 2017.
Strona główna > Wiadomości > Poprawi się kolejowy dostęp do portów

Poprawi się kolejowy dostęp do portów [GALERIA]

Poprawi się kolejowy dostęp do portów
Data publikacji: 2017-07-04 20:03
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:34
Wywietleń: 590 273792

Likwidacja wąskich gardeł, zwiększenie przepustowości linii, skrócenie czasu dowozu i wywozu ładunków w relacji z portami, znaczący wzrost jakości usług oraz podniesienie konkurencyjności zespołu portowego – to cele inwestycji pod nazwą „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”. Uzyskała ona prawie 120 mln euro dofinansowania z Programu „Łącząc Europę”. Umowę w tej sprawie podpisano we wtorek (4 lipca) w szczecińskim porcie.

W Szczecinie projekt obejmuje budowę wiaduktu nad ul. Gdańską, przebudowę mostu kolejowego nad Parnicą, elektryfikację dojazdu do tzw. Parku Wrocławskiego, modernizację układu kolejowego w rejonie tego parku i terminalu kontenerowego oraz torów pomiędzy stacją Szczecin Port Centralny a nabrzeżami w rejonie przeładunków masowych. W Świnoujściu natomiast dobudowany zostanie drugi tor na odcinku ok. 1,5 km między stacjami Świnoujście SiA – Świnoujście SiB. Przewidziano też m.in. modernizację układu torowego oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym w rejonie stacji towarowej oraz budowę torów zdawczo-odbiorczych na terenie terminalu promowego.

Całkowity koszt przedsięwzięcia wynosi ponad 141 mln euro (przeszło pół miliarda zł). Prawie 94,5 proc. to udział spółki PKP PLK, a reszta – Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Unijne dofinansowanie stanowi ok. 120 mln euro.

Umowę w tej sprawie podpisali Przemysław Gorgol, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. W wydarzeniu uczestniczyli m.in.: wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński, wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski, poseł Artur Szałabawka, wojewoda Krzysztof Kozłowski, zarząd ZMPSiŚ z prezesem Dariuszem Słaboszewskim na czele.

– Nie traktujemy Pomorza Zachodniego i Szczecina jako jakiegoś wyjątkowego punktu na mapie, tylko patrzymy na rozwój kraju przez pryzmat interesów całej naszej narodowej gospodarki – zastrzegł J. Brudziński. – Ta inwestycja jest tego najlepszym dowodem. Zrównoważony rozwój musi oznaczać przede wszystkim otwarcie potencjału gospodarki Szczecina na południe Europy.

Jak dodał, inwestycja jest jednym z elementów, które się wpisują w korytarz transportowy.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 lipca 2017 r.

(ek)
Fot. Elżbieta Kubowska

Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów Poprawi się kolejowy dostęp do portów

Komentarze

majar
Prawda jest prozaiczna - UE finansowała dotychczas infrastrukturę drogową a od niedawna pieniądze przyznawane są na infrastrukturę kolejową.
2017-07-06 07:29:28
Krzysztof
No cóż ,może w końcu coś się zacznie robić w tym porcie. Ponoć ostatni drenaż robiono tam w 1922 r.
2017-07-05 09:43:59
lata
Doczekaliśmy się, ale trochę musieliśmy na to poczekać.
2017-07-05 07:02:43
OBSERWATOR
brawo PIS.
2017-07-05 06:13:00
ckm
wczesniej kasa szla dla gdanska i gdyni tam juz dawno wybudowano wezly drogowe przy porcie i nie tylko, wyremontowano tory do st.gdynia, a dworzec gdynski odpicowany jak nowy, na nowo otwarto nieczynne podmiejskie kol.linie oczywiscie po remoncie.
2017-07-04 23:09:53
Fiki
I cały ruch przez Batalionów Chłopskich Omijają winety i wagi bo dostają zgody na przejazd od NIEKOMPENTNEGO Krzystek dalej marzy o następnych kadencjach
2017-07-04 22:55:07
Gdybyż przejazdy kolejowe...
...w Dąbiu na ul. Pomorskiej i ul.Wiosennej...dwupoziomowe...zostały uwzględnione. Tak sobie marzę...
2017-07-04 22:09:35
zed
Najważniejsze i tak robiono w latach 2009-2013 czyli cała Struga
2017-07-04 21:16:14
Wystarczy nie kraść
@Port - Nie było pieniędzy...
2017-07-04 20:38:01
Port
Fajnie, ale za późno, dlaczego nie było nic robione przez poprzednie lata?
2017-07-04 20:11:02

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Lekarze wspierali lekarzy
Krokusowa inauguracja w Różance
Kobiety protestowały na pl. Solidarności
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Monice Sawickiej