poniedziałek, 20 listopada 2017.
Strona główna > Wiadomości > PO chce kontroli budowy promu

PO chce kontroli budowy promu

PO chce kontroli budowy promu
Data publikacji: 2017-11-06 18:12
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-08 16:02
Wywietleń: 2502 299884

Szczecińscy posłowie Platformy Obywatelskiej chcą kontroli budowy promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Ich zdaniem, nie widać postępów inwestycji. W uzasadnieniu wniosku do Najwyższej Izby Kontroli pytają m.in., na jakiej podstawie powstała stępka pod budowę promu, a także o wartość i harmonogram całej inwestycji. Interesuje ich też procedura wyboru wykonawcy zlecenia.

– Cztery miesiące temu hucznie, w obecności oficjeli, położono stępkę i postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda budowa promu – mówił w poniedziałek (6 listopada) na konferencji prasowej przy bramie Stoczni Szczecińskiej Olgierd Geblewicz, szef szczecińskiej PO.

Jak dodał, posłowie PO odwiedzili stocznię w ubiegły piątek.

– Zobaczyliśmy, co się tam dzieje i zamiast dźwięków i hałasów giętej blachy, zamiast hałasu młotków, zamiast pracujących stoczniowców, zobaczyliśmy pustą pochylnię i usłyszeliśmy hulający wiatr – opowiadał poseł Arkadiusz Marchewka. – Miejsce, w które premier Morawiecki razem z politykami PiS-u stukał młotkiem symbolicznie, dzisiaj przypomina kawałek blachy ze składowiska złomu. Nie możemy pozostać obojętni na to, co się dzieje.

Poseł Norbert Obrycki poinformował o złożeniu przez parlamentarzystów PO wniosku do NIK o przeprowadzenie kontroli procesu inwestycyjnego w ramach umowy dotyczącej budowy promu pasażerskiego, zawartej pomiędzy PŻB i MSR „Gryfia”.

– Od początku trzymamy kciuki, żeby w Szczecinie rzeczywiście budowały się duże jednostki, natomiast musi to wszystko się odbywać na zasadzie biznesowej przejrzystości – podkreślił N. Obrycki. – Chcielibyśmy znać również sytuację i możliwości operacyjne MSR „Gryfia”.

Poseł Sławomir Nitras powiedział, że program rozwoju branży promowej na Bałtyku powstał za rządów PO.

– Nas najbardziej martwi, że jest to robione beż żadnego ekonomicznego uzasadnienia – zaznaczył i zarzucił rządowi PiS, że ten walczy z prywatnymi firmami.

Budowa promu była 26 października jednym z tematów wspólnego posiedzenia sejmowych komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz obrony narodowej. Nagranie i stenogram z tego spotkania są dostępne na stronie internetowej Sejmu. (ek)

Fot. Dariusz GORAJSKI

PO chce kontroli budowy promu PO chce kontroli budowy promu PO chce kontroli budowy promu

Komentarze

Makrela
Trzymajcie kciuki volksdeutsche żeby się nie udało!
2017-11-08 15:58:31
@Realista
Ty się z Rafałkiem na głowy zamieniłeś? :)))
2017-11-07 21:12:19
@Pisowców trzeba pilnować
W domu wszyscy zdrowi?
2017-11-07 19:27:19
Wielkiej fabryce na wyspie Gryfia grozi upadłość !!!
W rozpieprzonym zakładzie Bilfinger także ze strony polskiego współwłaściciela miało miejsce budzące wątpliwości działanie. Reprezentantem funduszu „Mars” w zarządzie został bowiem 29 letni Jan Stefan Hambura. To syn Stefana Hambury, znanego prawnika, który w 2014 r. bez powodzenia startował do europarlamentu z ramienia partii Polska Razem Zjednoczona Prawica obecnego wicepremiera Jarosława Gowina. Hambura junior nie miał wcześniej doświadczenia w zarządzaniu branżą offshore. Zła sytuacja finansowa spowodowała, że został złożony wniosek o restrukturyzację spółki przez polską część zarządu do Sądu Rejonowego w Szczecinie. Niemieccy udziałowcy chcieli ogłosić upadłość. Co dalej ??? http://niezalezna.pl/201967-niemiecki-zarzad-pograzyl-fabryke-w-szczecinie-ujawniamy-nieznane-szokujace-fakty
2017-11-07 15:03:06
Realista
Teraz się inaczej buduje statki w Szczecinie w etapach (1)stępka / bez planów technicznych i kosztorysu za to z błyskiem fleszy ,(2) prace projektowe ok 10-ciu miesięcy , (3) kosztorys (4 miesiące) , (4) bank powie miało być 120 milionów EUR a jest 160 EUR !! wstrzymanie finansowania, (5) kłótnie polityczne , zwolnienie dyrektorów banku państwowego , (6) przerwa - bo poczekamy na wyniki wyborów parlamentarnych , (7) no i wreszcie budowa - za późno , za drogo , za mały statek - tylko 3000 metrów linii ładunkowej , po co ..... Nowy Zarząd Gryfii tak się zapatrzył na kontrakt PŻB , że teraz jakoś pustawo się w Gryfii zrobiło - za czasów Pani Prezes Hańć i Dyr Porzyckiego naliczyłem ok 10 statków w remoncie - już zaczynali remonty na nocną zmianę ,.... teraz smutnawo .... proszę policzyć ze 2 - 4 statki (luzik) rząd dopłaci / posłowie ochronią.. ciekawe jakie są wyniki w Gryfii za pierwsze półrocze (po nominacjach politycznych) jakoś się nie chwalą.. oby nie było tak , że bankrut ma budować promy . Jest jeden sposób na wybudowanie promu w 2 lata - wydzierżawić na ten okres pochylnie stoczni w Szczecinie Remontowej Shipbuilding z Gdańska lub Christ z Gdyni / ogrodzić / nie ingerować politycznie / zabronić kontroli związkowej ..... ale to się nie da bo Rząd nie znosi wskazanych stoczni... Życzę SUKCESÓW Oby to nie był najdroższy ro-rowiec na świecie (jak "Gawron" / rządowy desantowiec).Kiedyś za "Warskiego" w naszej kochanej stoczni budowano 15-17 statków rocznie . Taki rorowiec dla PŻB by budowano maks 15 miesięcy , a już od stępki mija 7-my miesiąc ... Tutaj nawiązuje do porównań jednego z posłów PO z porównaniem "PIS działa jak za Gierka..." Oj zachęcam pójdźcie sobie do archiwów ... takiej stoczni to ani PO / ani PIS .... nie odbuduje "bez szans" Szczecinianin
2017-11-07 13:37:39
Pytanie - do A poszli... (z godz:10:21:28)
Nie a poszli - tylko A paszli...! No to PO-wymieniaj konkretne przyklady... a nie baw sie w PO-lityczna "Zgaduj-zgadule" ??
2017-11-07 11:50:51
Do A poszli....
Stocznie Szczecińską rozpieprzyła ''Solidarność,,a nie żadne SLD,PO czy inne ugrupowanie , w biznesie liczy się zysk a nie rozdawanie pieniędzy po uważaniu!!!
2017-11-07 10:21:28
Pisowców trzeba pilnować
Najpierw rozwalili fabrykę Bilfingera, a teraz robią jakiś przekręt z promem
2017-11-07 08:05:17
Przekręty na wyspie.
Gryfia to ciepłe posadki dla cwaniaków z SLD , PO i teraz z PIS. Myślałem , że PIS rozgoni to lewackie towarzystwo na wyspie. Nie zrobili tego. Dogadali się. Gryfia od 10 lat nie ma zysku . Tylko kilka milionów zł strat co roku. To złodziejstwo w biały dzień.
2017-11-07 07:47:58
]
Wstydu nie mają, jak i luster w domu, bo by nie mogli spojrzeć sobie w twarz. Ważne, że hajs się zgadza, a za niego ludzie matkę by sprzedali, bo honoru i tak nie mają.
2017-11-07 06:30:38
A paszli Wy Won...! ! !
Najpierw Wasi po-przednicy z PZPR-u wraz z reszta Lewactwa, Silami Bezpieczenstwa... strzelali z ostrej amunicji i pomordowali Ludzi i pod Stocznia, oraz Stocznie po dniu 13-17.12.1981 Silami Bezpieczesntwa Spacyfikowali... gdzie dalej Wasza PO-lityczna Partia rozlozyla Stocznie do reszty po 1989 roku... wyrzucajac na bruk i zawalniajac tysiace zatrudnionych Stoczniowcow !! A Wy teraz macie jeszcze "CZELNOSC to Odstawiac co Odstawiacie"... pod Brama glowna Stoczni - A paszli Wy Won...jak nie chcecie byc do reszty PO-gonieni !!!
2017-11-06 23:44:50
POkręceni
"zobaczyliśmy pustą pochylnię i usłyszeliśmy hulający wiatr – opowiadał poseł Arkadiusz Marchewka." - a jeszcze niedawno mówili że tam pracuje 2000 ludzi w firmach, a przemysł stoczniowy kwitnie. Widać, że kompletnie się nie orientują i nie wiedzą co bredzą i wszystko zależy chyba od tego na czym jadą i co wciągnęli nochem 15 min przed wywiadem.
2017-11-06 23:41:12
Stoicie jak debile
panie Nitras, żeby Ciebie gęś kopnęła, albo lepiej niech Cię indor uszczypnie.Zejdź mi z oczu POpaprańcu.
2017-11-06 22:40:21
wulkan
Likwidatorzy nie chcą pozwolić, aby zniszczyć ich dzieło.
2017-11-06 21:53:12
Prawi dobrejzmiany ???
,,,"Eurodeputowani PiS zatrudniali ludzi na lewych etatach? Będą zwracać pieniądze ? Tygodnik "Newsweek" wrócił do poruszonego dwa lata temu tematu zatrudniania przez europosłów ludzi na tzw. lewych etatach. Po tym tekście wszczęto w Brukseli audyt. Pod lupą służb znalazło się 7 osób, m.in. członek rządu Beaty Szydło, była minister nauki w rządzie PO i polityk PSL. audyt, jak informuje "Newsweek" w najnowszym numerze, zakończył się postępowaniem wobec siedmiu obecnych i byłych deputowanych. Jest wśród nich pięciu polityków PiS: Ryszard Legutko, Beata Gosiewska (etat miał u niej Bartłomiej Misiewicz - przyp. "Newsweek"), Zbigniew Kuźmiuk (jak twierdzi tygodnik dał posadę pracownicy PiS z innego miasta) Tomasz Poręba (miał zatrudniać makijażystkę prezesa PiS i pielęgniarkę jego nieżyjącej mamy), Marek Gróbarczyk (obecnie to minister gospodarki morskiej; miał zatrudnić na etacie drugą z makijażystek, pracownicę partyjnej centrali),,," https://wiadomosci.wp.pl/eurodeputowani-pis-zatrudniali-ludzi-na-lewych-etatach-beda-zwracac-pieniadze-6102755002762369a?src01=6a4c8&src02=facebook_wiadomosci&ticaid=118d30&_ticrsn=5
2017-11-06 21:51:48
POśmiecie.
Geblewicz może pójść niedługo " siedzieć " za utopione setki milionów złotych z naszych podatków na niemiecki przekręt zwany fabryką Bilfinger . To jego ostatnie podrygi. Nitrasa to już nikt nie traktuje poważnie. To kretyn. Marchewka to szuja. łączy ich wierna służba dla niemieckich panów.
2017-11-06 21:48:56
nitras
no tak nitras w akcji jak w czase puczu w sejmie jak to zabawial sie w dokumentaliste nagrywajac jak to stoi na strazy praworzadnosci.
2017-11-06 21:26:19
do tonika
Idiotami zawsze są członkowie PO z Marchewką na czele. I niemieckimi sługusami.
2017-11-06 21:14:13
Gonić ich
Może dobrze że nie było tam stoczniowców, szybko znalazły by się młotki - nad ich głowami... Szczyt hipokryzji - narzekać że nie ma stoczniowców, gdy kilka lat wcześniej sami przyczynili się do naszego zwolnienia.
2017-11-06 21:09:19
Gryfia - bankrut
PO doprowadziło do ruiny byłą stocznię Gryfia i wie , że tam jest więcej ludzi w biurze niż na produkcji. To bankrut. PIS jest w pułapce z własnej winy. Zamiast zlikwidować starą gryfię i odbudować nową Gryfię , z nowymi pracownikami , zatrudnili swoich na ciepłych posadkach. Kiedy skończy się historia bankruta na wyspie ? My , podatnicy , płacimy za te zabawę polityków .
2017-11-06 20:37:22
tonik
Czy komentatorami zawsze muszą być idioci?!
2017-11-06 20:19:22
zz
Agenci Niemiec dostali nową misję nie dopuścić do odbudowy polskiego przemysłu.
2017-11-06 19:40:07
Panowie POlitycy
Mimo przedwyborczych obietnic Platformy Obywatelskiej, po objęciu władzy przez Donalda Tuska nie zrobiono nic, by stocznia rozpoczęła pracę. Wręcz przeciwnie – w 2009 roku wstrzymano produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa, gdyż Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej pomoc dla stoczni gdańskiej i szczecińskiej przez rząd była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano a pracowników zwolniono.Nie zrobiono nic, choć Niemieckie stocznie dostawały podobne dotacje. Zawsze mieliście programy i tylko programami mamiliście wyborców. Teraz chociaż nie przeszkadzajcie PIS nie jest może ideałem ale przynajmniej coś robi.
2017-11-06 19:32:54
zodiak
Panie Marchewka statki buduje się ze stali.Gdyby były budowane z drewna to byłby hałas młotków przy wbijaniu gwożdzi.... Obecnie statki buduje się z sekcji które składane są w całość(statek)na pochylni.Budowa sekcji zazwyczaj odbywa się w innym miejscu i wymaga czasu..
2017-11-06 19:24:16
biss
Z tą stępką to przecież wiadomo że to była jedna wielka ściema pod ciemny lud który to kupi. Z drugiej strony to kpina że ci którzy doprowadzili do likwidacji stoczni teraz chcą sprawdzać czy prom jest budowany, teraz to kolejna ściema pod publikę. Tyle że w Szczecinie dobrze zapamiętamy PO i SLD jako grabarzy stoczni szczecińskiej.
2017-11-06 19:17:17
Idiota
"Poseł Sławomir Nitras powiedział, że program rozwoju branży promowej na Bałtyku powstał za rządów PO"
2017-11-06 18:44:56
Owczarki niemieckie
Chyba ci, którzy są odpowiedzialni za to, że "zamiast dźwięków i hałasów giętej blachy, zamiast hałasu młotków, zamiast pracujących stoczniowców, zobaczyli pustą pochylnię i usłyszeli hulający wiatr" dostali telefon z ambasady Niemiec, że trzeba rzucić się na polski przemysł stoczniowy, który o mein Gott mógł by się w Polsce odbudować.
2017-11-06 18:43:25
miki
Co na to radna Jacyna jako członek RN Gryfii?
2017-11-06 18:31:58

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny

Nekrologi