Czwartek, 18 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Pierwszy rejs „Szarych Szeregów”

Data publikacji: 14 lipca 2017 r. 14:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:44
Pierwszy rejs „Szarych Szeregów”
 

Polska Żegluga Morska odebrała kolejną jednostkę ze wstrzymanego programu inwestycyjnego na lata 2015-2020. To jednocześnie pierwszy statek odebrany przez zarządcę komisarycznego PŻM Pawła Brzezickiego.

Nowym masowcem, który wszedł do eksploatacji PŻM jest 39-tysięcznik „Szare Szeregi”, zbudowany w stoczni Yangfan. Statek ma 180 m długości i 30 m szerokości. Wyposażony jest w cztery dźwigi i przeznaczony do przewozu takich ładunków jak zboża, nawozy sztuczne, rudy metali, węgiel, wyroby stalowe itd.

– Masowiec „Szare Szeregi” w swój pierwszy rejs wyruszył pod dowództwem szczecinianina, kpt. ż.w. Krzysztofa Wasika – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Jednostka załaduje wyroby stalowe w portach Chin, Japonii i Korei, a następnie czeka ją podróż przez Pacyfik i rozładunek w portach meksykańskich.

Odbiór „Szarych Szeregów” oznacza nie tylko 40 nowych miejsc pracy dla dwóch załóg, ale również zahamowanie trwającego od lat w przedsiębiorstwie trendu zmniejszania się floty.

Obecnie PŻM dysponuje 55 statkami. Według zapowiedzi, w kolejnych miesiącach i latach flota ma się powiększać.

– Polska Żegluga Morska jest zdeterminowana, aby odebrać pozostałe 15 statków, które zostały zamówione w poprzednich latach, a których odbiór musiał być wstrzymany ze względu na trudną sytuację finansową armatora – podkreśla K. Gogol. – Obecnie, przy wsparciu kredytowym – m.in. konsorcjum polskich banków – warunkowanym wprowadzeniem w PŻM programu naprawczego, sytuacja ta się poprawia. (ek)

Fot. PŻM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

pkb
2018-01-15 17:00:39
pic na wode made in china za wyprowadzanie kapitalu z polski do kamieniolomow, jeszcze swoje machloje nie patriotyczne harczezami podcieraja sobie wstyd i obluda 18 jednostek zamowic u chinczyka a w kraju zadnej. Nic dziwnego ze polakow traktuje sie jak smieci europy i montownia dla europy taniej sily roboczej .
zyg55
2018-01-03 13:09:58
Ależ on musi być wielki,aż do TRZECH krajów musi zawinąć żeby całego załadować. uff.
2nd ENG
2017-07-14 23:58:28
Budowa statkow w Chinach byla niewypalem. Psuly sie na potege a jeden sie zlamal podczas dziewiczego rejsu. Osoby odpowiedzialne za taki stan nigdy nie byly rozliczone. Po za tym budowanie w Chinach nie bylo najtansza opcja i czemu nie zlecono tego POLSKIM stoczniom to tylko wiedza politycy!!! Firma jest POLSKa ale flota panamska lub inna aby nie placic podatkow w polsce. Jak ma sie to do Polskosci firmy ktora sama oszukuje kraj??? Ile pracownikow biurowych przypada na marynarza?? Juz 2 razy byl stosowany system naprawczy w PZM i ile jeszcze razy tak bedzie??
@Thorton
2017-07-14 23:28:35
Zostań wielkim polskim prywatnym armatorem. Będziesz stanowił uzupełnienie wielkiego państwowego armatora jakim jest PŻM. W ten sposób będziemy mieli dwóch wielkich armatorów w Polsce. Mi to nie będzie przeszkadzało.
Thorton
2017-07-14 21:40:32
Marzy się powrót PRL-u . Wielki państwowy armator i .... jak to zwykle bywa zaryje kilem w dno, Szare Szeregi ? jeszcze niedawno panamax z Danii , a teraz barka z Chin.
janusz
2017-07-14 14:57:28
Szare Szeregi z Monrovii? Z Afryki?!
Tak trzymać!
2017-07-14 14:26:53
Platfusy pewnie szykowały PŻM do likwidacji, albo "prywatyzacji" za czapkę gruszek, więc wszystko chyliło się ku upadkowi. A tu zdziwko, PiS wkroczył i naprawia. Nic tylko wyć na KODziarskich spędach!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA