wtorek, 12 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Pierwszy rejs „Szarych Szeregów”

Pierwszy rejs „Szarych Szeregów”

Pierwszy rejs „Szarych Szeregów”
Data publikacji: 2017-07-14 14:02
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:35
Wywietleń: 1075 275051

Polska Żegluga Morska odebrała kolejną jednostkę ze wstrzymanego programu inwestycyjnego na lata 2015-2020. To jednocześnie pierwszy statek odebrany przez zarządcę komisarycznego PŻM Pawła Brzezickiego.

Nowym masowcem, który wszedł do eksploatacji PŻM jest 39-tysięcznik „Szare Szeregi”, zbudowany w stoczni Yangfan. Statek ma 180 m długości i 30 m szerokości. Wyposażony jest w cztery dźwigi i przeznaczony do przewozu takich ładunków jak zboża, nawozy sztuczne, rudy metali, węgiel, wyroby stalowe itd.

– Masowiec „Szare Szeregi” w swój pierwszy rejs wyruszył pod dowództwem szczecinianina, kpt. ż.w. Krzysztofa Wasika – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Jednostka załaduje wyroby stalowe w portach Chin, Japonii i Korei, a następnie czeka ją podróż przez Pacyfik i rozładunek w portach meksykańskich.

Odbiór „Szarych Szeregów” oznacza nie tylko 40 nowych miejsc pracy dla dwóch załóg, ale również zahamowanie trwającego od lat w przedsiębiorstwie trendu zmniejszania się floty.

Obecnie PŻM dysponuje 55 statkami. Według zapowiedzi, w kolejnych miesiącach i latach flota ma się powiększać.

– Polska Żegluga Morska jest zdeterminowana, aby odebrać pozostałe 15 statków, które zostały zamówione w poprzednich latach, a których odbiór musiał być wstrzymany ze względu na trudną sytuację finansową armatora – podkreśla K. Gogol. – Obecnie, przy wsparciu kredytowym – m.in. konsorcjum polskich banków – warunkowanym wprowadzeniem w PŻM programu naprawczego, sytuacja ta się poprawia. (ek)

Fot. PŻM

Komentarze

2nd ENG
Budowa statkow w Chinach byla niewypalem. Psuly sie na potege a jeden sie zlamal podczas dziewiczego rejsu. Osoby odpowiedzialne za taki stan nigdy nie byly rozliczone. Po za tym budowanie w Chinach nie bylo najtansza opcja i czemu nie zlecono tego POLSKIM stoczniom to tylko wiedza politycy!!! Firma jest POLSKa ale flota panamska lub inna aby nie placic podatkow w polsce. Jak ma sie to do Polskosci firmy ktora sama oszukuje kraj??? Ile pracownikow biurowych przypada na marynarza?? Juz 2 razy byl stosowany system naprawczy w PZM i ile jeszcze razy tak bedzie??
2017-07-14 23:58:28
@Thorton
Zostań wielkim polskim prywatnym armatorem. Będziesz stanowił uzupełnienie wielkiego państwowego armatora jakim jest PŻM. W ten sposób będziemy mieli dwóch wielkich armatorów w Polsce. Mi to nie będzie przeszkadzało.
2017-07-14 23:28:35
Thorton
Marzy się powrót PRL-u . Wielki państwowy armator i .... jak to zwykle bywa zaryje kilem w dno, Szare Szeregi ? jeszcze niedawno panamax z Danii , a teraz barka z Chin.
2017-07-14 21:40:32
janusz
Szare Szeregi z Monrovii? Z Afryki?!
2017-07-14 14:57:28
Tak trzymać!
Platfusy pewnie szykowały PŻM do likwidacji, albo "prywatyzacji" za czapkę gruszek, więc wszystko chyliło się ku upadkowi. A tu zdziwko, PiS wkroczył i naprawia. Nic tylko wyć na KODziarskich spędach!
2017-07-14 14:26:53

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje