wtorek, 12 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Pętla i parking gigant

Pętla i parking gigant

Pętla i parking gigant
Data publikacji: 2015-10-08 10:26
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:25
Wywietleń: 2476 26907

Co się dzieje z dwoma inwestycjami komunalnymi, jakie zleciły władze Szczecina, które winny być - w założeniu - integralną częścią, dopełnieniem nowego układu transportowo-komunikacyjnego po oddaniu do użytku z końcem sierpnia br. odcinka trasy tramwajów na prawobrzeżu do pętli przy ul. Turkusowej? W optymistycznym scenariuszu nowa pętla dla autobusów i parking gigant przy dąbskim lotnisku powstać powinny do kalendarzowego lata 2016 roku.

Przypomnijmy. Plac na ponad półtora hektara dla 418 samochodów - taki hiperparking - postanowiły zbudować na prawobrzeżu władze miasta. Urzędnicy magistratu uznali, że stanie się alternatywą i choć w części zatrzyma ruch aut między nim a centrum - zmusi kierowców do przesiadki w tzw. szybki tramwaj. Pierwszy w mieście parking typu Park&Ride z chodnikami, drogami dojazdowymi po trawniki będzie większy od dwóch pełnowymiarowych boisk piłkarskich i ma powstać na terenach w pobliżu obecnego przystanku  „Hangarowa na żądanie" z nową kładką na jezdniami ul. Eskadrowej.  ©℗

Więcej w czwartkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Komentarze

jk
Krzystek baran i takich samych zatrudnia aby utrzymac swoje posade no i mamy kolejny kwiatek bez sensu wywalone miliony , a nastepny spalarnia rok opóznione i rozpadajaca sie marina ktora niby oddali a nie oddali w tle CBA na Centrum zeglarskim slowem Korupcyjny Szcecin
2015-10-09 16:19:25
Pasażer
Kierowco! Pistawią szlabany od Hangarowej..
2015-10-08 13:58:42
Czytelnik
Integralną częścią, dopełnieniem nowego układu... masło maślane.
2015-10-08 12:43:20
haufiku
Fajnie, że powstanie parking. Kwestia kto z niego będzie korzystał i opłat za ten parking. W przypadku parkowania za darmo i płatności za bilety komunikacyjne, spodziewam się małego zainteresowania. Ale fajnie gdyby zostawiając samochód i mając w reku dowód rejestracyjny i bilet z parkingu można było danego dnia ewentualnie 24h od wydruku z parkingu korzystać z komunikacji za darmo. Sądzę, że wtedy zainteresowanie byłoby duże i mniejszy ruch w centrum.
2015-10-08 11:45:45
TT
Hiperparking nie jest złym rozwiązaniem, ale przy imprezach masowych na Wałach Chrobrego. I zgadzam się, że nie można i nie wolno ograniczać możliwości poruszania się samochodem. Kto chce ten jedzie tak, jak chce. Proponuje przyjrzeć się nieudolności nadzoru nad inwestycjami miasta, czego ewidentnym przykładem jest wydanie w błoto ponad miliona złotych na fontannę przy ul. Wojska Polskiego i Wawrzyniaka, która powinna działać od roku. I co? Dalej stoją barierki. Czy ktoś za to odpowiada? Skończmy jedno i zabierajmy się za drugie.
2015-10-08 11:19:11
Shrek z bana
1. A nie prościej podciągnąć tramwaj przynajmniej do pętli na Łubinowej - pewnie wyjdzie niewiele drożej niż budowa nowej pętli, a ta już jest! 2. Parking P+R ma sens - już obecnie na pętli na Turkusowej (za selgrosem) na małym placyku - parkingu brakuje miejsc i część zostawia auta na parkingu selgorsa, a to znaczy, że są tacy co się przesiadają. Nie wiem tylko czy Struga + Hangarowa dadzą radę - brakuje w ciągu wjazdowym jeszcze przynajmniej 2 bezkolizyjnych skrzyżowań (z Gryfińską i z Dąbską).
2015-10-08 11:04:49
witek
obiecuje jasnie panujacy i prezes spp w szczecinie parking i obiecuje
2015-10-08 10:40:34
Honorat
Jak na razie to na pętli przy Turkusowej nic się nie dzieje. Wątpię, żeby do lata 2016 zbudowano przystanki dla autobusów. Na razie rosną w tym miejscu niedawno posadzone drzewka i posiana trawka. Ciekawe, którędy pojadą autobusy mające dowozić pasażerów na tę pętlę? Przez ulicę Walecznych, która jest wąska i już w tej chwili zatłoczona? A może od ulicy Jasnej? Trzeba wówczas wybudować wiadukt albo tunel nad/pod torami kolejowymi. Zamiast wydawać pieniądze na tymczasową pętlę można (było) pociągnąć tory tramwajowe do istniejącej pętli autobusowej przy ul. Łubinowej i Przelotowej. Ręce opadają na widok takich "zintegrowanych" działań magistratu - ogłosić przetarg na budowę pętli autobusowej przy Turkusowej, gdy już trasa tramwajowa była gotowa!!! Dobrze, że "magistranci" byli tacy przezorni, iż razem z budową torów tramwajowych zlecili budowę sieci trakcyjnej.
2015-10-08 09:59:19
Dryja
"zmusi kierowców do przesiadki" - dobre to "zmusi". To wymyślił Mirosław WINCONEK czy ktoś wyżej?
2015-10-08 09:59:11
Wieslaw
Proste - zamkną Most Długi dla samochodów
2015-10-08 09:39:26
plakat
Każdy przyjezdny może zdecydować, czy chce stać w korkach na wjeździe do Szczecina w godzinach szczytu, czy chce płacić za parking w centrum, pod warunkiem że znajdzie miejsce, czy woli komunikacje miejską, i spacer, dobry pomysł, rodem z wielkich aglomeracji : )
2015-10-08 09:32:45
kierowca
Jakim prawem urzędasy chcą, za pomocą hiperparkingu, zmuszać kierowców do przesiadki w tramwaj?
2015-10-08 09:01:41

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje