Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Pętla i parking gigant

Data publikacji: 08 października 2015 r. 10:26
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:29
Pętla i parking gigant
 

Co się dzieje z dwoma inwestycjami komunalnymi, jakie zleciły władze Szczecina, które winny być - w założeniu - integralną częścią, dopełnieniem nowego układu transportowo-komunikacyjnego po oddaniu do użytku z końcem sierpnia br. odcinka trasy tramwajów na prawobrzeżu do pętli przy ul. Turkusowej? W optymistycznym scenariuszu nowa pętla dla autobusów i parking gigant przy dąbskim lotnisku powstać powinny do kalendarzowego lata 2016 roku.

Przypomnijmy. Plac na ponad półtora hektara dla 418 samochodów - taki hiperparking - postanowiły zbudować na prawobrzeżu władze miasta. Urzędnicy magistratu uznali, że stanie się alternatywą i choć w części zatrzyma ruch aut między nim a centrum - zmusi kierowców do przesiadki w tzw. szybki tramwaj. Pierwszy w mieście parking typu Park&Ride z chodnikami, drogami dojazdowymi po trawniki będzie większy od dwóch pełnowymiarowych boisk piłkarskich i ma powstać na terenach w pobliżu obecnego przystanku  „Hangarowa na żądanie" z nową kładką na jezdniami ul. Eskadrowej.  ©℗

Więcej w czwartkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Viva Głupota!
2018-02-09 13:35:27
1. przystanek koło parkingu jest na żądanie - trzeba wcisnąć przycisk w tramwaju - w nocy było ciemno i nie widziałem gdzie jest tramwaj, tramwaj miał zepsutą sygnalizację więc przejechałem przystanek i sobie pojeździłem tramwajem w nocy....by się dostać na parking..zimno było.... 2. są różne typy tramwajów więc nie wiedziałem który jest to przycisk na żądanie i gdzie on jest ... stresik...brak opisu przycisku w tramwaju! 3. wjazd samochodem na parking jest bez sensu lepiej podjechać na Jaśminową (proszę sprawdzić) 4. Zjazd z parkingu jest nieoznakowany (w sumie nikt nie korzysta - to poco oznaczenia - KIERUNKOWSKAZY - i jeszcze by wrócić na kierunek wyjeżdżający z Szczecina przekroczyłem ciągłą linię, ponieważ nie było widać jak jechać(łamigłówka dla kierowcy)...TEN PROJEKTANT OD LINII I ZNAKÓW W SZCZECINIE TO JAKIŚ CZŁOWIEK CO MYŚLI ŻE WSZYSCY ZNAJĄ NA PAMIĘĆ JEGO NOWE LINIE I SKRĘTY NA DROGACH - TAKIEJ BZDURY NIE WIDZIAŁEM NA ŚWIECIE A PÓŁ GLOBU ZJEŹDZIŁEM..pewnie Obywatel Prezydent Sz. awansuje ludzi za to że coś nieprzemyślanie zrobią i stąd wszystkie drogi robione za czasów prezydenta K. są dziwnie zaprojektowane... 5. wjazd i zjazd na parking jest niewygodny i NIEBEZPIECZNY! ponieważ na jednym pasie samochody wjeżdżają i zjeżdżają 70km/h - to jest tworzenie zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu przez projektanta wjazdu i zjazdu na parking - problem nie wystąpi bo parking będzie pusty...nie ma sensu tu parkować - jedyny był sens dla: a) tych co wzięli kasę za mostek b) kasę za parking itp.. I CO EKIPA KRZYSTKA ZNÓW WYGRA WYBORY?????????????????????????
jk
2015-10-09 16:19:25
Krzystek baran i takich samych zatrudnia aby utrzymac swoje posade no i mamy kolejny kwiatek bez sensu wywalone miliony , a nastepny spalarnia rok opóznione i rozpadajaca sie marina ktora niby oddali a nie oddali w tle CBA na Centrum zeglarskim slowem Korupcyjny Szcecin
Pasażer
2015-10-08 13:58:42
Kierowco! Pistawią szlabany od Hangarowej..
Czytelnik
2015-10-08 12:43:20
Integralną częścią, dopełnieniem nowego układu... masło maślane.
haufiku
2015-10-08 11:45:45
Fajnie, że powstanie parking. Kwestia kto z niego będzie korzystał i opłat za ten parking. W przypadku parkowania za darmo i płatności za bilety komunikacyjne, spodziewam się małego zainteresowania. Ale fajnie gdyby zostawiając samochód i mając w reku dowód rejestracyjny i bilet z parkingu można było danego dnia ewentualnie 24h od wydruku z parkingu korzystać z komunikacji za darmo. Sądzę, że wtedy zainteresowanie byłoby duże i mniejszy ruch w centrum.
TT
2015-10-08 11:19:11
Hiperparking nie jest złym rozwiązaniem, ale przy imprezach masowych na Wałach Chrobrego. I zgadzam się, że nie można i nie wolno ograniczać możliwości poruszania się samochodem. Kto chce ten jedzie tak, jak chce. Proponuje przyjrzeć się nieudolności nadzoru nad inwestycjami miasta, czego ewidentnym przykładem jest wydanie w błoto ponad miliona złotych na fontannę przy ul. Wojska Polskiego i Wawrzyniaka, która powinna działać od roku. I co? Dalej stoją barierki. Czy ktoś za to odpowiada? Skończmy jedno i zabierajmy się za drugie.
Shrek z bana
2015-10-08 11:04:49
1. A nie prościej podciągnąć tramwaj przynajmniej do pętli na Łubinowej - pewnie wyjdzie niewiele drożej niż budowa nowej pętli, a ta już jest! 2. Parking P+R ma sens - już obecnie na pętli na Turkusowej (za selgrosem) na małym placyku - parkingu brakuje miejsc i część zostawia auta na parkingu selgorsa, a to znaczy, że są tacy co się przesiadają. Nie wiem tylko czy Struga + Hangarowa dadzą radę - brakuje w ciągu wjazdowym jeszcze przynajmniej 2 bezkolizyjnych skrzyżowań (z Gryfińską i z Dąbską).
witek
2015-10-08 10:40:34
obiecuje jasnie panujacy i prezes spp w szczecinie parking i obiecuje
Honorat
2015-10-08 09:59:19
Jak na razie to na pętli przy Turkusowej nic się nie dzieje. Wątpię, żeby do lata 2016 zbudowano przystanki dla autobusów. Na razie rosną w tym miejscu niedawno posadzone drzewka i posiana trawka. Ciekawe, którędy pojadą autobusy mające dowozić pasażerów na tę pętlę? Przez ulicę Walecznych, która jest wąska i już w tej chwili zatłoczona? A może od ulicy Jasnej? Trzeba wówczas wybudować wiadukt albo tunel nad/pod torami kolejowymi. Zamiast wydawać pieniądze na tymczasową pętlę można (było) pociągnąć tory tramwajowe do istniejącej pętli autobusowej przy ul. Łubinowej i Przelotowej. Ręce opadają na widok takich "zintegrowanych" działań magistratu - ogłosić przetarg na budowę pętli autobusowej przy Turkusowej, gdy już trasa tramwajowa była gotowa!!! Dobrze, że "magistranci" byli tacy przezorni, iż razem z budową torów tramwajowych zlecili budowę sieci trakcyjnej.
Dryja
2015-10-08 09:59:11
"zmusi kierowców do przesiadki" - dobre to "zmusi". To wymyślił Mirosław WINCONEK czy ktoś wyżej?
Wieslaw
2015-10-08 09:39:26
Proste - zamkną Most Długi dla samochodów
plakat
2015-10-08 09:32:45
Każdy przyjezdny może zdecydować, czy chce stać w korkach na wjeździe do Szczecina w godzinach szczytu, czy chce płacić za parking w centrum, pod warunkiem że znajdzie miejsce, czy woli komunikacje miejską, i spacer, dobry pomysł, rodem z wielkich aglomeracji : )
kierowca
2015-10-08 09:01:41
Jakim prawem urzędasy chcą, za pomocą hiperparkingu, zmuszać kierowców do przesiadki w tramwaj?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA