poniedziałek, 25 września 2017.
Strona główna > Wiadomości > Ostatni weekend z Bike_S

Ostatni weekend z Bike_S

Ostatni weekend z Bike_S
Data publikacji: 2015-11-27 19:19
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:30
Wywietleń: 1064 42697

Dobiega końca drugi sezon szczecińskiego roweru publicznego Bike_S. W przyszłym roku system powiększy się ponad dwukrotnie.

Dziś szczeciński rower miejski ma trzydzieści sześć stacji, choć w związku z przebudową dworca PKP działa 35. Są one zlokalizowane głównie w śródmieściu, w niewielkich odległościach od siebie. - To właśnie dlatego można uznać, że rower publiczny w Szczecinie odniósł sukces. Im gęstszy system, tym więcej ma użytkowników - mówi Artur Jamrozik ze stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Statystyki wypożyczeń potwierdzają te słowa. Najpopularniejsza stacja to ta ulokowana na pl. Żołnierza Polskiego, czyli w samym centrum miasta. Tam średnia dzienna wypożyczeń to od początku sezonu 107,55. Kolejne to: Jasne Błonia (88.22), Urząd Miasta Szczecin (81.19), Brama Portowa (74), Sejmik (64,53), plac Zgody (62,05), plac Rodła - al. Wyzwolenia (61,99), plac Grunwaldzki (61,29), pomnik Mickiewicza (59,16), plac Szarych Szeregów (59,15). Tak wygląda pierwsza dziesiątka. Najrzadziej korzystamy ze stacji Rondo Uniwersyteckie (16.39 wypożyczeń dziennie od początku sezonu).

W przyszłym roku system Bike_S powiększy się o 43 stacje, czyli o około 430 pojazdów. Dwadzieścia dziewięć powstanie na prawobrzeżu, a czternaście w dzielnicy zachód. Jeszcze w tym roku powinien zostać ogłoszony łączny przetarg . Wciąż trwa ustalanie dokładnych lokalizacji w dzielnicy zachód. Zresztą obecny kształt systemu w śródmieściu też nie musi być ostateczny. NiOL rozważa modyfikacje, aby zwiększyć wykorzystanie niektórych punktów.

Bike_S ma 23,8 tys. zarejestrowanych użytkowników. W tym sezonie, czyli od 1 marca, naliczono 537 tys. wypożyczeń. Z końcem listopada rowery publiczne znikną z ulic Szczecina na trzy miesiące. Wrócą 1 marca.

(szymw)

Na zdjęciu: Więcej na temat Bike_S w papierowym wydaniu weekendowego „Kuriera" oraz w e-wydaniu.

Komentarze

witek
czerwony komuszek mysli intensywnie jak zwiekszyc wypisywanie zawiadomien w spp--trzeba armie ludzi utrzymac
2015-11-28 13:42:58
@Darek
rower miejski, podobnie jak wspomniana przez Pana komunikacja miejska (której nota bene Bike_S jest składnikiem) to towary deficytowe w każdym mieście. Nie zarabiają, płacimy za nie.
2015-11-28 10:26:58
Darek
No dobrze, co do statystyk to jeszcze poproszę jaki przychód dało te 537 tys. wypożyczeń, bo jakoś nikt nie chce się tym pochwalić. Jak narazie to wychodzi iż te 2,5 miliona złotych wsadzone w Bike_S + 1 milion rocznie dotacji daje darmowy środek lokomocji dla małej grupy szczecinian. Jak dla mnie to można było te pieniądze lepiej zainwestować, choćby w komunikację miejską czy aquapark i wtedy pozostałe 380 tysięcy szczecinia byłoby o wiele bardziej zadowolonych.
2015-11-28 07:10:55
HogoFogo
Ile miasto dokłada do tego interesu???
2015-11-27 22:10:28
GÓRAL
A ja i tak wolę swój prywatny rower górski mtb na ramie aluminium z hamulcami hydraulicznymi i porządnym oświetleniem ( przód lampka 400 lumenów tył 2 x 0.5 W ) , ale jak ktoś jest studentem lub go nie stać na w miarę dobry rower to POLECAM JAK NAJBARDZIEJ ROWER MIEJSKI - by mógł mieć chociaż lepsze oświetlenie wyżej zamontowane ~!
2015-11-27 21:48:30
SER
ILE TO KOSZTUJE?
2015-11-27 18:36:59

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Elektryczny autobus w zajezdni
Wielkie latawce na niebie
Korki na Sczanieckiej
Poprzedni Następny

Nekrologi