wtorek, 17 października 2017.
Strona główna > Wiadomości > Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie [FILM]

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie
Data publikacji: 2016-11-07 20:43
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:00
Wywietleń: 1401 168957

Czego nie powiedział w miniony czwartek radnym Szczecina z komisji komunalnej o oznakowaniu Strefy Płatnego Parkowania prezes komunalnej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która zarządzą tą strefą, tego w poniedziałek dowiedzieli się dziennikarze. W magistracie podczas specjalnie na ten temat zwołanego prasowego briefingu. I usłyszeli od urzędników, że zastosowanie oznakowania poziomego w całej SPP oznaczałoby likwidację do 20 proc. z istniejących w niej teraz miejsc płatnego postoju.

Służby miejskie wymalują białe linie tylko tam, gdzie nie będzie to skutkować ograniczeniem możliwości parkowania. I - jak zaznaczył Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM - do standardów wynikających z rozporządzenia ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 220 poz. 2181 z późn. zm.), które m.in. określa wymogi techniczne związane z oznaczeniem miejsc dla postoju pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, dostosowanych ma być ok. 750-800, czyli w tylu miejscach oznakowanie poziome zostanie wykonane w najbliższym możliwym terminie, tj. do czerwca-lipca 2017 roku.

Jak podkreślił M. Charęza, prawo nie nakłada na zarządzającego ruchem w gminie obowiązku podwójnego oznakowania miejsc postojowych. Raport, jaki urzędnicy magistratu przedstawili dziennikarzom, wyjaśnia już na wstępie, czy oznakowanie poziome miejsc postojowych w SPP jest wymagane prawem, a tym samym, czy warunkuje legalne pobieranie opłat za korzystanie z SPP.

Przypomnijmy, że zwolennicy tezy o nielegalności poboru opłat za postój w miejscach niewytyczonych białymi liniami na jezdniach, chodnikach i krawężnikach powołują się na wspomniane rozporządzenie ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 220 poz. 2181 z późn. zm.), które m.in. określa wymogi techniczne związane z oznaczeniem miejsc dla postoju pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania. Przywołują także orzeczenia sądów w tej sprawie.©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i filmy: Mirosław WINCONEK

Więcej we wtorkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu z dn. 8.11.2016 r.

 

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie

Komentarze

Tylko kasa
Nie oznaczałoby likwidacji 20% miejsc, tylko spowodowałoby, że na tych 20% miejsc nie możnaby pobierać opłaty, a to różnica ;/
2016-11-08 11:24:34
nike
Panowie z UM i NiOL. -przepis późniejszy ma pierwszeństwo przed wcześniejszym, -przepis szczególny w zał. nr 1 ma pierwszeństwo przed ogólnym w zał. nr 2, -ustawa w art. 13b ust. 6 pkt 1 stanowi o pobieraniu opłat tylko w wyznaczonych miejscach i to by było tyle w temacie.
2016-11-08 09:17:04
fikus
Mogą nic nie malować w strefie oraz nie stawiać znaków drogowych D-18 ale wówczas nie maja prawa pobierać opłat za parkowanie. Ustawa o drogach publicznych mówi "jak byk" że opłaty można pobierać tylko w miejscach wyznaczonych a jak je znakować rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków dla znaków drogowych.
2016-11-08 08:55:54
Kuba
A ZACHODNIACY dalej nie placa
2016-11-07 21:24:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Lekarze wspierali lekarzy
Krokusowa inauguracja w Różance
Kobiety protestowały na pl. Solidarności
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Monice Sawickiej