sobota, 16 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie [FILM]

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie
Data publikacji: 2016-11-07 20:43
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:00
Wywietleń: 1439 168957

Czego nie powiedział w miniony czwartek radnym Szczecina z komisji komunalnej o oznakowaniu Strefy Płatnego Parkowania prezes komunalnej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która zarządzą tą strefą, tego w poniedziałek dowiedzieli się dziennikarze. W magistracie podczas specjalnie na ten temat zwołanego prasowego briefingu. I usłyszeli od urzędników, że zastosowanie oznakowania poziomego w całej SPP oznaczałoby likwidację do 20 proc. z istniejących w niej teraz miejsc płatnego postoju.

Służby miejskie wymalują białe linie tylko tam, gdzie nie będzie to skutkować ograniczeniem możliwości parkowania. I - jak zaznaczył Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM - do standardów wynikających z rozporządzenia ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 220 poz. 2181 z późn. zm.), które m.in. określa wymogi techniczne związane z oznaczeniem miejsc dla postoju pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, dostosowanych ma być ok. 750-800, czyli w tylu miejscach oznakowanie poziome zostanie wykonane w najbliższym możliwym terminie, tj. do czerwca-lipca 2017 roku.

Jak podkreślił M. Charęza, prawo nie nakłada na zarządzającego ruchem w gminie obowiązku podwójnego oznakowania miejsc postojowych. Raport, jaki urzędnicy magistratu przedstawili dziennikarzom, wyjaśnia już na wstępie, czy oznakowanie poziome miejsc postojowych w SPP jest wymagane prawem, a tym samym, czy warunkuje legalne pobieranie opłat za korzystanie z SPP.

Przypomnijmy, że zwolennicy tezy o nielegalności poboru opłat za postój w miejscach niewytyczonych białymi liniami na jezdniach, chodnikach i krawężnikach powołują się na wspomniane rozporządzenie ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 220 poz. 2181 z późn. zm.), które m.in. określa wymogi techniczne związane z oznaczeniem miejsc dla postoju pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania. Przywołują także orzeczenia sądów w tej sprawie.©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i filmy: Mirosław WINCONEK

Więcej we wtorkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu z dn. 8.11.2016 r.

 

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie

Komentarze

Tylko kasa
Nie oznaczałoby likwidacji 20% miejsc, tylko spowodowałoby, że na tych 20% miejsc nie możnaby pobierać opłaty, a to różnica ;/
2016-11-08 11:24:34
nike
Panowie z UM i NiOL. -przepis późniejszy ma pierwszeństwo przed wcześniejszym, -przepis szczególny w zał. nr 1 ma pierwszeństwo przed ogólnym w zał. nr 2, -ustawa w art. 13b ust. 6 pkt 1 stanowi o pobieraniu opłat tylko w wyznaczonych miejscach i to by było tyle w temacie.
2016-11-08 09:17:04
fikus
Mogą nic nie malować w strefie oraz nie stawiać znaków drogowych D-18 ale wówczas nie maja prawa pobierać opłat za parkowanie. Ustawa o drogach publicznych mówi "jak byk" że opłaty można pobierać tylko w miejscach wyznaczonych a jak je znakować rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków dla znaków drogowych.
2016-11-08 08:55:54
Kuba
A ZACHODNIACY dalej nie placa
2016-11-07 21:24:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską