sobota, 16 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Niby myte, a wciąż brudne

Niby myte, a wciąż brudne

Niby myte, a wciąż brudne
Data publikacji: 2016-12-08 08:35
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:03
Wywietleń: 353 182508

Szczecińskie tramwaje jeżdżą coraz bardziej brudne. Sprawdziliśmy w związku z tym efekty poszukiwań przez szefostwo spółki Tramwaje Szczecińskie chętnych do sprzątania i mycia taboru. 

Jeszcze w listopadzie poprosiliśmy o informacje, jaki do tej pory był odzew na ogłoszenie spółki Tramwaje Szczecińskie, że poszukuje osób do świadczenia takich usług na umowy zlecenia. Jaki jest dotychczasowy wynik tej rekrutacji?

Jak podała nam Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa TS, zgłosiło się do spółki, wyrażając zainteresowanie świadczeniem tego rodzaju usług 35 osób. Według danych aktualnych na połowę listopada, zawarte zostały umowy zlecenia na świadczenie takich usług z 15 osobami, w tej liczbie jedna z osób wykonuje te prace i w ten sposób dorabiają dodatkowo, będąc zatrudnioną w spółce.

Jakie stawki wynagrodzenia w ramach tych umów oferuje wykonawcom za tego rodzaju usługi spółka TS? Jest to stawka godzinowa i wynosi 14 zł brutto.

O tym, że z utrzymaniem czystości swojego taboru, i to nie od dziś, spółka Tramwaje Szczecińskie sobie nie radzi, pisaliśmy we wrześniu. Po tym, jak rozstała się z ledwie wybraną przez siebie profesjonalną firmą mającą świadczyć takie usługi. W tramwajach pojawiły się i wciąż wiszą zresztą anonsy, że TS zatrudni osoby do sprzątania i mycia wagonów. Dyspozycyjność i sumienność to jedyne kryteria naboru. Nie licząc tego, że zainteresowani mieliby świadczyć pracę w godzinach nocnych i wczesnoporannych w zajezdniach „Golęcin” i „Pogodno”.

Przypomnijmy, że w latach 2011-2015 usługi te wykonywała JAWI sp. z o.o. W 2015 r. TS zmieniły usługodawcę na TOMEX Usługi Porządkowe Marcin Rudnicki. Po przetargu na początku tego roku kolejna umowa ze spółką TOMEX miała obowiązywać od marca br. do końca lutego 2017 roku.

W roku 2013 r. usługi kosztowały 507 631 zł netto, w roku 2014 – 492 750 zł, a w roku 2015 – 463 457 zł. Kwota z tytułu usługi obliczana była co miesiąc po jej wykonaniu także w przypadku ostatniej umowy ze spółką TOMEX Usługi Porządkowe Marcin Rudnicki. Była ona zawarta na czas od 1 marca br. do 28 lutego 2017 r., ale okazało się, że ta nie jest w stanie sprostać zadaniu, którego się podjęła.

Już od pierwszego miesiąca obowiązywania umowy rozpoczęło się naliczanie kar. Umowę ostatecznie wypowiedziała firma TOMEX 23 sierpnia tego roku.©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciach: szczecińskie tramwaje czystością nie grzeszą.

 

 

 

Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne Niby myte, a wciąż brudne

Komentarze

KIEROWNIK
BRUDASY TO LUDZIE KTÓRZY TAK ZLE PISZĄ O SPÓŁCE TS
2017-04-23 18:16:39
???
Miała być myjnia w wyremontowanej zajezdni i gdzie się podziała?. Stare Tatry gdy przyjechały z Berlina to błyszczały czyste i z nawoskowanym nadwoziem. Jak wyglądały po kilku miesiącach w naszym mieście?. Wszyscy wiemy. Niedługo niektóre wagony pokryją się taką warstwą brudu, że będzie można na nich zainstalować flo... a raczej moving gardens. Może będzie ładniej tak np. z bluszczykiem?. Problem stary a TS wciąż nie potrafią sobie poradzić. Ostatnio jeździłem dużo tramwajami w Wawie (głównie 105tkami po modernie) i aż mi było wstyd za nasze tramwaje.
2016-12-09 20:33:26
Dziki87
Z menelami w tramwaju trzeba tez się liczyć bo to tez jest brudas w tramwaju
2016-12-09 07:30:15
wszedzie brud
władze i spółki miejskie od lat nie potrafią porządnie zarządzać miastem ... miasto ( ulice, place, skwery, tramwaje ... ) jest po prostu brudne ! wstyd !
2016-12-08 14:28:12
Ela
Potwierdzam, w tramwajach i autobusach smród i brud że aż nie chce się siadać.
2016-12-08 13:01:59
ciecinianin
Śmierdzę, więc jestem.
2016-12-08 12:55:47
andy
proponuję pani rzecznik aby odwiedziła Basen Górniczy i obejrzała jak wygląda wiata tramwajowa w kierunku miasta,siedzenia ,szyby i ramy są brudne i wyglądają ohydnie, nie lepiej jest we wiatach autobusowych,czy to tak trudno zatrudnić np.2 osoby aby dbały o porządek w tym miejscu,przecież taką firmę jak komunikacja chyba na to stać, a jak nie to niech miasto się dołoży do wynagrodzenia ludzi tam pracujących.
2016-12-08 11:14:54
Motornicza z Pogodna
Dzień dobry.Jestem motorniczą i cieszę się że ten problem ujrzał światło dzienne. Ponieważ dotyczy on nas wszystkich, ja również poruszam się środkami komunikacji miejskiej. Zacznę może od siedzeń które są zanieczyszczane przez brudnych bezdomnych,budowlańców jeżdżących w brudnych kombinezonach oraz bezmyślnych osób kładących brudne torby, plecaki na siedzenia a nawet nogi z butami... NIKT SIEDZISK NIE DEZYNFEKUJE i nie pamiętam kiedy mył.Fajnie by było podpisać umowę z firmą ochrony i wzywać do pomocy w usunięciu osób tych najbardziej zanieczyszczających tramwaj. Brudne,porysowane i pomazane flamastrami szyby oraz wnętrze tramwaju. Mam pytanie do zarządu spółki poco zainstalowano monitoring,dlaczego nie wyłapują osób które niszczą tramwaje. Sąd może im wymierzyć karę np.mycie tramwai. Teraz problem który nas boli najbardziej,kabina motorniczego która nie jest w ogóle myta. Podłoga miejscami tłusta z brudu,szyby brudne od środka. Wkłady filtrów kabinowych są czarne z brudu przy włączaniu klimatyzacji trzeba wyjść na zewnątrz żeby fetor się utlenił. Bardzo proszę w imieniu nas motorniczych o interwencje Redakcję Kuriera Szczecińskiego.
2016-12-08 11:06:52
as
Skoro geniusze z zditm nie zaplanowali myjni tramwajowej w zajezdni pogodno w nowym remoncie to nic dziwnego ze jest jak jest.
2016-12-08 10:23:47
taka prawda
Szanowny Panie Redaktorze, zgodzę się, że tramwaje z zewnątrz są w takim sobie stanie czystości, ale musze powiedzieć, że: 1. W listopadzie br. zaobserwowałem co najmniej kilka wagonów, szczególnie z Zajezdni Golęcin, które wręcz błyszczały, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Stwierdzić więc trzeba, że coś pozytywnego się ruszyło. 2. Wagon tramwajowy to nie samochód osobowy, które umyje Pan w 10 minut. 3. Najważniejsze, aby wagon tramwajowy (autobus zresztą też) był przede wszystkim czysty w środku. A to w jakim stanie czystości we wewnątrz tramwaj po całym dniu zjeżdża do zajezdni w dużej mierze wynika, o jakiej ilości kultury pasażerów w danym dniu przewoził. Mycie wnętrza wagonu tramwajowego również nie trwa 10 minut, a w dodatku te zmyślne siedzenia materiałowe są gorsze w utrzymaniu czystości, niż gdy były drewniane w N-kach oraz pierwotnie ze skaju, a później plastikowe w 102-kach.
2016-12-08 09:57:21
smród
może niech gonią motorniczy tych brudasów z wagonów bo capi fotele nasiąkają moczem i smrodem .a na zewnątrz chyba są myjnie do tramwajów a zreszta pogoda taka ze wszystko sie brudzi.
2016-12-08 09:34:09
Brawo
Przynajmniej wiadomo za co prezes spółki tramwajowej otrzymał tak wysoką nagrodę.
2016-12-08 09:31:01
.....
A w więzieniu się nudza,od ul.Potulickiej do Kaszubskiej jest blisko, podjazd pod areszt, darmowa siła robocza wychodzi i pucuje pól dnia i tak codziennie, nie widzę w tym problemu.Na umowe zlecenie nikt tam nie przyjdzie szczegolnie na nocki, chyba ze jakas patola, od nowego roku ma byc 2 tys brutto pensja minimalna i to na umowe o prace wiec w TS musza pomyslec aby zatrudnic kogos na stałe tak jak resztę tych amatorów z Klonowica i wtedy będa mogli wymagac jakosci i czystosci.
2016-12-08 09:15:27
Ignacy
W tramwajach SMRÓD, BRUD i UBÓSTWO ! Podobnie w mieście.
2016-12-08 08:31:00

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską