Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Most w Podjuchach do przebudowy!

Data publikacji: 08 grudnia 2016 r. 08:04
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:22
Most w Podjuchach do przebudowy!
 

Do końca kwietnia 2017 roku powinno być gotowe studium wykonalności dotyczące przebudowy mostu kolejowego nad Regalicą w szczecińskich Podjuchach. Do połowy stycznia natomiast kolej ma wdrożyć doraźne działania ułatwiające żeglugę pod zwodzonym przęsłem mostu. Takie obietnice padły w środę (7 grudnia) na spotkaniu w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

O przebudowę mostu szczeciński RZGW zabiega od wielu lat. Ma poparcie armatorów śródlądowych i ich kontrahentów. Zwodzone przęsło często się psuje, utrudniając żeglugę nie tylko barkom, pchaczom i statkom pasażerskim, ale też lodołamaczom. Prześwit pod stałym przęsłem wynosi niespełna 3 m i dla wielu jednostek jest niewystarczający. W ub. roku zwodzona część mostu przeszła remont, ale awarie nadal się zdarzają. Do ostatniej, 10-dniowej, doszło pod koniec minionego miesiąca.

Jest jednak duża szansa, że feralny most doczeka się przebudowy. Taką wolę wyrazili wszyscy uczestnicy środowego spotkania, łącznie z przedstawicielami spółki PKP PLK. A to właśnie kolej była do tej pory przeciwna przebudowie. W rozmowach uczestniczyła m.in. Monika Niemiec-Butryn, dyrektor Departamentu Żeglugi Śródlądowej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Obecny też był wiceprezydent Szczecina Michał Przepiera, przedstawiciele Urzędu Żeglugi Śródlądowej, Rady Kapitanów, Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, armatorów, stowarzyszenia „Odrą w Świat” i gospodarzy – RZGW oraz firm, które na jego zlecenie będą nadzorować inwestycje przeciwpowodziowe.

– Wszyscy uznali, że przebudowa mostu jest potrzebna – mówi Andrzej Kreft, dyrektor RZGW w Szczecinie. – Pani dyrektor Niemiec-Butryn poinformowała, że punkt tego dotyczący został wpisany do Krajowego Programu Kolejowego. Będzie opracowane studium wykonalności, które ma być gotowe do końca kwietnia przyszłego roku.

Studium pokaże, jakie są możliwości techniczne przebudowy. Nim do niej dojdzie, kolej ma zastosować działania doraźne, ułatwiające żeglugę. Przy przeprawie będzie przez całą dobę czuwał mostowy. Trwają też rozmowy z Urzędem Marszałkowskim, by Przewozy Regionalne część pociągów, zamiast na most w Podjuchach, skierowała na trasę przez Dąbie. To dałoby więcej „okienek”, w których można podnosić przęsło.

Tekst i fot. (ek)

Cały artykuł w czwartkowym "Kurierze Szczecińskim", oraz w dostępnym za darmo cyfrowym wydaniu z 8 grudnia 2016 roku

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

most Klodny
2016-12-13 14:02:52
zgadzam sie ze most Klodny nie jest potrzebny bo mozna dobudowac zjazd z Trasy Zamkowej a pieniadze przeznaczyc na przebudowe ul.Energetykow aby umozliwic dojazd do Lasztowni.Ten most w Podjuchach trzeba podniesc o 2 m i dobudowac brakujace przeslo na drugi tor bo tu Nadodrzanka sie blokuje.
SromotnikBezwstydny
2016-12-08 11:23:09
Władcy! Przenieście ten zabytek na Łasztownię zamiast projektowanego Mostu nKłodnego (mostu do nikąd!) Pieniądze przeznaczyć na nowe mosty-ten kolejowy w Podjuchach i nową przeprawę, z nowym mostem na wysokości dworca kolejowego. Most Długi - ledwie dyszy.
Do Ed is back
2016-12-08 10:04:14
Jakbyś ty był geniuszem i zadał sobie trochę trudu w znalezieniu informacji to bys wiedział, że planowana jest przebudowa tego skrzyżowawan. Załatwiane są wszystkie dokumenty, pozwolenia, wnioski o dofinansowanie.
Eeeeee
2016-12-08 09:50:13
Plany są od dawna, ale miasto woli topić kasę w szybkim tramwaju, teraz jeszcze na Wojska Polskiego.
Jasio
2016-12-08 09:06:21
Kiedy będzie nabór na mostowego? Jestem zainteresowany.
Ed is back
2016-12-08 08:20:40
Ciekawe kiedy geniusze z ZDITM obudzą się, że pilnie trzeba przebudować skrzyżowania w Podjuchach. Teraz to już standard jazda około godziny w stronę Zdroji lub Gryfina.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA