piątek, 15 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Most przejezdny, ale...

Most przejezdny, ale...

Most przejezdny, ale...
Data publikacji: 2015-09-11 21:14
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:16
Wywietleń: 1685 19905

Dostęp do nowej infrastruktury łączącej część lądową miasta i Ostrów Brdowski jest nieograniczony i niczym nieutrudniony - twierdzi spółka Mars Most Brdowski. To odpowiedź na pismo marszałka zachodniopomorskiego, który wezwał firmę do złożenia wyjaśnień w tej sprawie.

Przypomnijmy, że 26 sierpnia otwarto dla ruchu drogę dojazdową, łączącą ul. Ludową w Szczecinie z nowym mostem Brdowskim. Był to II etap przedsięwzięcia pn. Połączenie mostowo-drogowe w celu skomunikowania terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park”. 

Marszałka Olgierda Geblewicza zaniepokoiły informacje w mediach o ograniczeniu możliwości korzystania z mostu, w tym przez pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Zażądał wyjaśnień od inwestora i zapowiedział kontrolę. Powszechna dostępność mostu i drogi była bowiem warunkiem przyznania unijnego dofinansowania na poziomie 85 proc. kosztów.

Spółka Mars Most Brdowski poinformowała w piątek, że dostęp do całości nowo wybudowanej infrastruktury jest nieograniczony i niczym nieutrudniony, a jej użytkowanie - bezpłatne i ogólnodostępne.

- Żaden z podmiotów nie zwracał się dotychczas do spółki Mars Most Brdowski z informacją bądź zastrzeżeniem dotyczącym trudności w korzystaniu z infrastruktury - czytamy w stanowisku zarządu spółki.

Zarząd dodał, że według jego wiedzy, zastosowane rozwiązania zapewniają wszystkim podmiotom funkcjonującym na terenie Gryfia Biznes Park możliwość dojazdu od granicy inwestycji w głąb Ostrowa Brdowskiego.

Tymczasem MSR Gryfia poinformowała, że ustala z Zarządem Dróg i Komunikacji Miejskiej optymalną trasę przejazdu transportu publicznego na tym terenie. W rozmowach uczestniczy też Bilfinger Mars Offshore, firma budująca na Ostrowie Brdowskim fabrykę fundamentów morskich elektrowni wiatrowych.

- Równolegle prowadzone są rozmowy z przewoźnikami na temat możliwości zorganizowania transportu dla pracowników, co pozwoli zastąpić przeprawę promową - podała w komunikacie MSR Gryfia. ©

(ek)

Fot. Robert Stachnik

 

 

 

Komentarze

@jerzyn
No skoro to jest grunt Bilfinger'a to przecież na swoim może sobie zbudować co chce - aby było zgodne z planem zagospodarowania i pozwoleniem na budowę. Prawda? Choć z tego co wiem, ogrodzenie i bramy pozwolenia na budowę nie wymagają, a wręcz przeciwnie - masz prawo ogrodzić SWÓJ teren.
2015-09-13 17:50:57
jerzyn
Tak sam most jest dostępny dla każdego , piękny jest widok na Odrę widać doki ,stocznie i pochylnie ,nawet statki i pontony budowane na terenie stoczni szczecineckie . pis twierdzi że tam hula wiatr. Tyko po zejściu z mostu jest teren bilfinger mars offshore zagrodzony bramą . Gdzie żaden pracownik GRYFII nie ma wstępu ,a samochody które chcą przejechać muszą płacić myto ponoć 150 zł.a do przejazdu jest odcinek 100 m . Jestem ciekaw czy stocznia też płaci za możliwość dotarcia do doku nr 5
2015-09-12 16:54:36
Paweł
Szefu nie przytulił odpowiedniej prowizji za dofinansowanie i teraz szuka jak by tu jednak wyciągnąć jeszcze, albo za karę uwalić. Nikt nie widzi problemów, ale on tak.
2015-09-12 12:33:43

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską