Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Most przejezdny, ale...

Data publikacji: 11 września 2015 r. 21:14
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:34
Most przejezdny, ale...
 

Dostęp do nowej infrastruktury łączącej część lądową miasta i Ostrów Brdowski jest nieograniczony i niczym nieutrudniony - twierdzi spółka Mars Most Brdowski. To odpowiedź na pismo marszałka zachodniopomorskiego, który wezwał firmę do złożenia wyjaśnień w tej sprawie.

Przypomnijmy, że 26 sierpnia otwarto dla ruchu drogę dojazdową, łączącą ul. Ludową w Szczecinie z nowym mostem Brdowskim. Był to II etap przedsięwzięcia pn. Połączenie mostowo-drogowe w celu skomunikowania terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park”. 

Marszałka Olgierda Geblewicza zaniepokoiły informacje w mediach o ograniczeniu możliwości korzystania z mostu, w tym przez pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Zażądał wyjaśnień od inwestora i zapowiedział kontrolę. Powszechna dostępność mostu i drogi była bowiem warunkiem przyznania unijnego dofinansowania na poziomie 85 proc. kosztów.

Spółka Mars Most Brdowski poinformowała w piątek, że dostęp do całości nowo wybudowanej infrastruktury jest nieograniczony i niczym nieutrudniony, a jej użytkowanie - bezpłatne i ogólnodostępne.

- Żaden z podmiotów nie zwracał się dotychczas do spółki Mars Most Brdowski z informacją bądź zastrzeżeniem dotyczącym trudności w korzystaniu z infrastruktury - czytamy w stanowisku zarządu spółki.

Zarząd dodał, że według jego wiedzy, zastosowane rozwiązania zapewniają wszystkim podmiotom funkcjonującym na terenie Gryfia Biznes Park możliwość dojazdu od granicy inwestycji w głąb Ostrowa Brdowskiego.

Tymczasem MSR Gryfia poinformowała, że ustala z Zarządem Dróg i Komunikacji Miejskiej optymalną trasę przejazdu transportu publicznego na tym terenie. W rozmowach uczestniczy też Bilfinger Mars Offshore, firma budująca na Ostrowie Brdowskim fabrykę fundamentów morskich elektrowni wiatrowych.

- Równolegle prowadzone są rozmowy z przewoźnikami na temat możliwości zorganizowania transportu dla pracowników, co pozwoli zastąpić przeprawę promową - podała w komunikacie MSR Gryfia. ©

(ek)

Fot. Robert Stachnik

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@jerzyn
2015-09-13 17:50:57
No skoro to jest grunt Bilfinger'a to przecież na swoim może sobie zbudować co chce - aby było zgodne z planem zagospodarowania i pozwoleniem na budowę. Prawda? Choć z tego co wiem, ogrodzenie i bramy pozwolenia na budowę nie wymagają, a wręcz przeciwnie - masz prawo ogrodzić SWÓJ teren.
jerzyn
2015-09-12 16:54:36
Tak sam most jest dostępny dla każdego , piękny jest widok na Odrę widać doki ,stocznie i pochylnie ,nawet statki i pontony budowane na terenie stoczni szczecineckie . pis twierdzi że tam hula wiatr. Tyko po zejściu z mostu jest teren bilfinger mars offshore zagrodzony bramą . Gdzie żaden pracownik GRYFII nie ma wstępu ,a samochody które chcą przejechać muszą płacić myto ponoć 150 zł.a do przejazdu jest odcinek 100 m . Jestem ciekaw czy stocznia też płaci za możliwość dotarcia do doku nr 5
Paweł
2015-09-12 12:33:43
Szefu nie przytulił odpowiedniej prowizji za dofinansowanie i teraz szuka jak by tu jednak wyciągnąć jeszcze, albo za karę uwalić. Nikt nie widzi problemów, ale on tak.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA