piątek, 18 sierpnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Most Cłowy znika

Most Cłowy znika [GALERIA, FILM]

Most Cłowy znika
Data publikacji: 2016-12-05 11:54
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:03
Wywietleń: 2225 182328

W miniony weekend, w sobotę, rozpoczął się zasadniczy etap rozbiórki kawałek po kawałku konstrukcji przęsła środkowego mostu Cłowego nad Regalicą. Przygotowania do całej operacji trwały kilka tygodni. Roboty - w zależności od pogody i poziomu wody na rzece - zaplanowane były na dwa dni. Pierwszy element został już usunięty. Roboty rozbiórkowe będą trwały jeszcze do końca roku.

W pierwszej kolejności, podparte zostało przęsło, które uległo awarii. Następnie podniesione i wysunięte zostało przęsło środkowe. Ten etap był najbardziej skomplikowany i trwał w sumie dwa dni. Podczas robót pomocne są dwie specjalne jednostki pływające: Carier 10 o wyporności 10 tys. ton, na którymustawiono rusztowanie podpierające przęsło zachodnie, a druga jednostka Carier 4 o wyporności ok. 4 tys. ton posłużyła do tego, żeby rozpocząć rozbiórkę, która zaczęła się właśnir od demontażu wspomnianego przęsła tzw. zawieszonego, Gerberowskiego, czyli środkowego.

Pozostałe części zostaną pocięte podłużnie i poprzecznie i także opuszczone. Po realizacji tej części umowy wykonawca przystąpi do prac naprawczych i konserwacyjnych na filarach i przyczółkach. Przekazanie projektu wykonawczego i budowlanego obiektu powinno nastąpić do końca stycznia.

Przygotowane w 9 częściach stalowe konstrukcje przypłyną do Szczecina z Gdyni. Z uwagi na wymagany, krótki czas remontu i wykorzystanie istniejących podpór zdecydowano się na odtworzenie istniejących przęseł jako konstrukcji zespolonej o wyglądzie podobnym do poprzedniej. W przekroju poprzecznym ustrój nośny składa się z trzech skrzynek stalowych o wymiarach podobnych do oryginału i płyty żelbetowej współpracującej. Konstrukcja została zaprojektowana tak, aby można było ją zmontować z wykorzystaniem transportu wodnego.

Roboty za zlecenie miasta wykonuje wraz z zatrudnionymi przez siebie spółkami podwykonawczymi konsorcjum firm Vistal Gdynia S.A. i Vistal Infrastructure Sp. z o.o., a całe zadanie z budową nowej konstrukcji kosztować ma ok. 18,7 miliona złotych. Przeprawa powinna być gotowa do ponownego użytku najpóźniej do końca lipca 2017 roku.

Umowa z gdyńskim konsorcjum została podpisana 5 września. Według przyjętego harmonogramu, ma ono 3 miesiące od dnia zawarcia umowy na wykonanie rozbiórki przęseł oraz 5 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z dokumentem umożliwiającym rozpoczęcie robót budowlanych. Nowe przęsła sprowadzone zostaną nad Regalicę z wytwórni gdyńskiego konsorcjum. ©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i filmy: Mirosław WINCONEK

 

Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika Most Cłowy znika

Komentarze

Co z przęsłem ?
Jest info w poprzednim artykule
2016-12-05 19:19:00
Dziura w moście
Tyle zdjęć i filmów ale tego co się z tym przęsłem w końcu stało nie pokazali. Gdzie ono jest?
2016-12-05 15:30:20

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Mistrzostwa Europy w siatkówce coraz bliżej
Splash of Colors
Pożegnaliśmy żaglowce
Poprzedni Następny

Nekrologi