niedziela, 17 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Młoty, piły i palniki poszły w ruch

Młoty, piły i palniki poszły w ruch [GALERIA, FILM]

Młoty, piły i palniki poszły w ruch
Data publikacji: 2016-01-07 16:10
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:33
Wywietleń: 1928 89736

Kolejny dzień bez tramwajów na prawobrzeże Szczecina. Od wtorkowego popołudnia z centrum na drugi brzeg Odry, do pętli na Basenie Górniczym znów pasażerów wożą zastępcze autobusy linii 807. Można też korzystać z podwózki autobusami linii pośpiesznych według taryfy jak na liniach zwykłych. Osoby, które mają wykupione sieciówki mogą też wybrać podróż w granicach administracyjnych miasta pociągami spółki Przewozy Regionalne. A same torowiska, nowe, po ledwie czterech miesiącach ich użytkowania, od środy zamieniły się ponownie w plac budowy.

Od 6 stycznia w nowych torowiskach robotnicy krakowskiej spółki Taumer kują, wycinają i od nowa spawają szyny. Trzeba było je zamknąć, bo wczesnym popołudniem 5 stycznia po pierwszej fali silniejszych mrozów tej zimy od minionego weekendu zaczęły puszczać spawy szyn, a w wielu miejscach pojawiły się też w nich pęknięcia.

Naprawą torowisk na gwarancji zajęła się firma Taumer z Krakowa, którą generalny wykonawca inwestycji Energopol Szuczecin S.A. zatrudnił jako jednego ze swych podwykonawców do robót spawalniczych szyn, które po czterech miesiącach użytkowania zaczęły puszczać, a w wielu miejscach są w torach  już po prostu pęknięcia. Zwłaszcza liczne na tych fragmentach, gdzie międzytorza wysypane są tłuczniem, z Estakadą Pomorską włącznie, czy nawet wpuszczonych w asfaltową nawierzchnię pasa – w założeniu autobusowo-tramwajowego - od Kanału Parnickiego, jak choćby tuż za mostem Portowym nad Parnicą (tor w kierunku centrum).

W minioną środę około południa właśnie w tym miejscu na pasie wpuszczonego w betonową podbudowę jezdni z asfaltową nakładką pojawiła się jedna brygada robotników Taumera. Zaczęła od skuwania młotami pneumatycznymi i wycinki piłami nakładki w miejscach łączeń, które mają być naprawione. W czwartek robotnicy z narzędziami, w tym młotami pneumatycznymi, piłami, palnikami i spawarkami pojawili się również tuż za pętlą na Basenie Górniczym i w rejonie dojazdów do przystanku Port Centralny, przy skrzyżowaniu z ul. Kanał Parnicki, na torach w obu kierunkach.

Przypomnijmy, że optymistyczny scenariusz zakłada, że tramwaje linii 2, 7 i 8 być może powrócą na stałe trasy za 10 dni. Niewykluczone jednak, że równie dobrze stanie się to nie wcześniej niż za dwa tygodnie. ©℗

Tekst, zdjęcia i film: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Czwartek. Ul. Gdańska. W nowych torowiskach Taumer kuje i od nowa spawa szyny, a za tramwaje kursują autobusy linni zastępczej 807 do odwołania.

 

Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch Młoty, piły i palniki poszły w ruch

Komentarze

Spawacz
Jak tak można opluwać nasze lokalne przedsiębiorstwo, naszą perełkę przecież gdzieś muszą się nauczyć spawać! Jeżeli nie w Szczecinie to gdzie ? Apeluję o więcej lokalnego patriotyzmu i wyrozumiałości. Proponuję za ten wkładany trud i chęci zarekomendować Energopol do nagrody na najlepsze lokalne przedsiębiorstwo w 2016r.
2016-01-15 19:01:55
wieśniak
A tak przy okazji: WI-FI w tramwajach to jeden skandal i obciach. Tramwaje nr 807,812,814,815,819,820,824,828 mimo że mają routery, nie emitują internetu. Pasażer wchodzi do pojazdu, widzi napis WI-FI, włącza komórkę, no bo przecież "wiadomo EUROPA!!!"- a tu WIOCHA!!! Może ci z ZDiTM emitują promieniowanie kosmiczne, rentgenowskie, mikrofalowe albo jonizujące ??? Ręce i nogi opadają, wstyd i ŻENADA!!!
2016-01-09 23:08:18
kocham szczecin
najważniejsza inwestycja miasta w ostatnich latach za setki mln pln i co widzę ? faceta z migomatem za 700 pln który udaje że umie spawać .... POLICJA !!!
2016-01-08 19:25:12
pan da czyli rumuńska banda
Wesoło dopiero będzie ze spalarnią czyli ZUTO , koleś Chochulski kasy tam przytulił na pewno mniej jak Lachowicz w Spółce ZUTO Mieszkańcy Szczecina jak dotąd za wszystko płacą ,a moze tak odwołać Radę Miasta szczecin i Krzystka ? Układ jest silny ale do rozwalenia
2016-01-08 18:12:41
A jak tam FRYGA ??
.
2016-01-08 09:06:24
Pięknie
Praca wre :D
2016-01-08 08:07:02
Spawalnik
Ciekawe jak pospawają szyny skoro proces spawania zabrania spawania poniżej -5*C, a szyny są tym bardziej specyficznym gatunkiem stali. Badania Rentgenowskie wcześniej musiały być wykonane i pewnie podkładki poszły?
2016-01-07 21:56:58
lizard
Jeżeli już to nie ma mowy tutaj o pękniętych spawach a o szynach które pękają na odcinku 10-15 cm od spawu.Co przypomina mi żelazo o wysokiej zawartość węgla które jest przez to kruche i druga sprawa to szczeliny które występują w miejscu spawu co wygląda tak jakby te szyny nadmiernie sie kurczyły.
2016-01-07 20:52:55
x
Jeżeli już to nie ma mowy tutaj o pękniętych spawach a o szynach które pękają na odcinku 10-15 cm od spawu.Co przypomina mi żelazo o wysokiej zawartość węgla które jest przez to kruche i druga sprawa to szczeliny które występują w miejscu spawu co wygląda tak jakby te szyny nadmiernie sie kurczyły.
2016-01-07 20:50:39
Ograniczenie
Jak wam nie wyjdzie naprawa to kolei ma wskazniki W14 i tarcze D6 wskazujące ograniczenia prędkości po torach.
2016-01-07 19:24:34
Antoni
Współczuję wszystkim.To jest taki rodzaj zła , który boli każdego.Warunki do naprawy są niewłaściwe!.Mróz okazał się najsurowszym Klasyfikatorem.Pisałem wcześniej, że ta stal to specyficzne coś i aby to spawać to trzeba mieć na nią opracowane odpowiednio WPS-y ! Czy były ?
2016-01-07 19:11:22
HogoFogo
Po wycięciu wadliwego odcinka wstawia się nowy zastępując jeden spaw dwoma równie podejrzanymi. Prognoza jest oczywista: nowa kontrola szyn ujawni 2 razy więcej pęknięć niż przed naprawą. Wkrótce stan torowiska na tym odcinku będzie przypominał ulicę Potulicką sprzed remontu.
2016-01-07 18:42:50
Jan
Inwestycja po szczecińsku to i remont po szczecińsku.
2016-01-07 18:39:21
jerzyn
Oglądam zdjęcia z naprawy torowiska i jestem w szoku .Spawanie szyn zwykłym pół- automatem ,nie widzę palnika do nagrzania szyny do odpowiedniej temperatury zezwalającej do spawania ,brak namiotu do ochrony przed wiatrem , co się stanie gdy spawacz skończy spawanie i nie nastąpi powolne stygnięcie spawu .Oczywiście spaw dostanie takich naprężeń ze znów pęknie.Gdzie jest spawalnik i czy posiada on WPS czyli dokładny opis czynności spawalniczych .Jestem pewien że te spawy będą jeszcze wiele razy naprawiane
2016-01-07 17:04:25
ludz
Po zdjęciach widać że naprawa jest bardziej profesjonalna od budowy ! Od kiedy to łukiem elektrycznym spawa się szyny o temperaturze poniżej /5 stopni C i bez osłon przeciwiatrowych ? Nie wspominając już o podgrzewaniu końców szyn i utrzymywaniu odpowiedniej temperatury przez cały proces spawania... Oj będzie się z tymi wstawianymi ćwiartkami szyn działo więcej niż do tej pory :(
2016-01-07 16:45:16

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską