poniedziałek, 18 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > LOTOS i MARS razem na rynku offshore

LOTOS i MARS razem na rynku offshore

LOTOS i MARS razem na rynku offshore
Data publikacji: 2017-12-04 19:19
Ostatnia aktualizacja: 2017-12-05 14:29
Wywietleń: 997 303803

Grupy MARS Shipyards & Offshore oraz LOTOS podpisały w poniedziałek (4 grudnia) w Szczecinie list intencyjny dotyczący współpracy w branży offshore. Chodzi o recykling platform używanych w górnictwie morskim, a także o projekt związany z opracowaniem nowoczesnej platformy.

Podpisany dokument otwiera nowe możliwości dla rozwoju obu stron, w tym dla stoczni działających w Szczecinie i Świnoujściu oraz spółki ST3 Offshore.

– Cieszę się, że tu w Szczecinie możemy po raz kolejny być świadkami nawiązania współpracy spółek z polskim kapitałem – powiedział Maciej Styczyński, naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. – Jest to dowód na to, że polskie firmy poprzez współpracę mogą tworzyć wartość dodaną dla krajowej gospodarki.

Jak dodał, podpisanie listu intencyjnego wpisuje się w dwa duże programy prowadzone obecnie przez ministerstwo.

– To przede wszystkim program z dziedziny R&D (badawczo-rozwojowy – przyp. red.), dotyczący opracowania nowoczesnej modułowej platformy offshore i wejścia z nią na rynek za kilka lat – poinformował M. Styczyński. – Drugi to program „Zielona stocznia” – nowoczesnego, całkowicie ekologicznego recyklingu jednostek pływających.

List otwiera drogę do realizacji nowych projektów, związanych z recyklingiem platform offshore i infrastruktury znajdującej się na wyeksploatowanych złożach ropy naftowej i gazu ziemnego, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz w zgodzie z najwyższymi standardami środowiskowymi.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 grudnia 2017 r.

(ek)

Fot. Dariusz Gorajski

LOTOS i MARS razem na rynku offshore

Komentarze

Ugh
Dajcie spokój to chamska propaganda. Lotos a dokładnie jego spółka Petrobaltic nie może ogarnąć remontu swojej nowej (uzywanej) pływającej jednostki, narobili strat kupując na remont platformy nie takie podpory (te na których stoi jednostka) które nieodebrane gniją w Świnoujściu a chcą budować platformy. W Polsce nikt nie ma tego know how i każdą taką historię możecie traktować jak budowę promu i okrętów podwodnych w Szczecinie.
2017-12-05 08:35:00
ok
Fajnie, że nie trzeba takich kontraktów robić przez przetargi.
2017-12-05 06:48:22
@OBSERWATOR(r)
W nagrodę, że nie krzyczałeś podczas zastrzyku siostra oddziałowa pozwoliła jeszcze przed zgaszeniem światła na sali poklikać chwilę na komputerze?
2017-12-04 22:27:04
Ototototo
A teraz to za co te premie miałyby być?
2017-12-04 21:35:28
Ale jaja
najpierw prom(y) teraz platformy, a później to już tylko promy kosmiczne, a wszystko to w firmie, która od dłuższego czasu jedzie na stratach. Super sprawa.
2017-12-04 20:58:10
OBSERWATOR(r)
Jaka sytuacja w ST3? Czy Dong Energy podpisze kontrakty na kolejne odbiory podstaw do wież wiatrowych? Jaka sytuacja finansowa i czy będa premie na święta. Jak w Zarządzie byli Hans i Helmut - to ci co tak uciekali z fabryki w nocy w towarzystwie ciężarówek wypchanych Eurami to zawsze byli sute premie na świeta.
2017-12-04 20:13:07

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Ostatni dzień jarmarku
Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Poprzedni Następny

Nekrologi