Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Którędy dalej tramwajem?

Data publikacji: 11 listopada 2016 r. 15:25
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:20
Którędy dalej tramwajem?
 

W najbliższy poniedziałek,  14 listopada odbędą się konsultacje społeczne dotyczące koncepcji dalszego przebiegu trasy tzw. szybkiego tramwaju na szczecińskim prawobrzeżu.

Wszyscy zainteresowani będą mogli wypowiedzieć się na ten temat podczas otwartego spotkania organizowanego w sali sesyjnej Rady Miasta Szczecin w gmachu przy pl. Armii Krajowej 1 w godz. 17-20.

Każdy ma szanse zgłosić swoje propozycje, sugestie i uwagi, zaprezentować własną opinię w tej kwestii i przygotowanych na zlecenie miasta rozwiązań. A ich podstawa są analizy i sporządzone w oparciu o nie plany oraz liczne warianty i podwarianty opracowane na zamówienie ZDiTM, a wykonane przez warszawska spółkę WYG International.

Teraz tramwaj dojeżdża do pętli Turkusowa. Dokąd powinien jechać dalej? To wciąż kwestia dyskusji i rozstrzygnięć, których jeszcze nie ma. Póki co za obecną końcówką torowiska trwa dobudowa dróg dojazdowych z nową częścią pętli dla miejskich autobusów.

Wszystkie dokumenty z planami sytuacyjnymi i analizami dotyczącymi kontynuacji tramwajowego projektu na prawobrzeżu dostępne są na stronach: www.sst.wyginternational.pl  i http://konsultuj.szczecin.pl/konsultacje/chapter_116177.asp. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

Teraz tramwaj dojeżdża do pętli Turkusowa. Dokąd powinien jechać dalej? To wciąż kwestia dyskusji i rozstrzygnięć, ktorych jeszcze nie ma. Póki co za obecną końcówką torowiska trwa dobudowa dróg do dojazdowych z nową częścią pętli dla miejskich autobusów.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Honorat
2016-11-11 23:57:12
Przejrzałem projekty i podobają mi się trzy warianty: 1., 2.,i 7. WARIANT 1.: Turkusowa – Handlowa – Olszynki Grochowskiej. Jest to pierwotna wersja, zwana trasą do Kijewa, chociaż z planowanej pętli do centrum Kijewa zostaje jeszcze ok. 1 km. Linia przebiega na obrzeżach Słonecznego, Majowego i kończy się przy Osiedlu Nad Rudzianką. WARIANT 2.: Turkusowa – Handlowa. Wariant najtańszy i możliwy do jak najszybszego wykonania. Po co przy pętli Turkusowa buduje się spóźnioną pętlę autobusową, do której dojazd będzie i tak utrudniony (wieczne korki na Walecznych)? Za te pieniądze można było zbudować kilkaset metrów torowiska w kierunku Handlowej. WARIANT 7.: Turkusowa – Handlowa – Chłopska – Bukowe. Wzdłuż Os. Słonecznego, niedaleko Majowego, w pobliżu Os. Nad Rudzianką i kończy się w środku Os. Bukowego. Linia tramwajowa powinna przebiegać przez osiedla albo pomiędzy osiedlami, żeby zbierać jak największą liczbę pasażerów z obu stron. Zapewniają to powyższe warianty, natomiast warianty 3., 4., 5. i 6 nie gwarantują dostępu dla dużej liczby pasażerów, są poprowadzone w myśl hasła „sztuka dla sztuki”. WARIANT 3.: Turkusowa – Handlowa – Łubinowa – Struga – Kijewo. Przyjęcie tego wariantu stawia pod znakiem zapytania celowość budowy ronda u zbiegu ulic Przelotowej, Handlowej, Nałkowskiej, Łubinowej; rezygnacja z planowanej budowy drugiej jezdni na Łubinowej, powiększenie i tak dużych korków przy skrzyżowaniu Łubinowej i ulicy wspomagającej ulicę Struga. Na odcinku od Centrum Handlowego Słoneczne (KFC) do Kijewa jest tylko jeden blok mieszkalny, potem hipermarket i Park Leśny Kijewo. Z lewej strony ul. Struga w głębokim wykopie – nie do przebycia dla pieszych. Żeby zapewnić dojazd dla 3439 mieszkańców Kijewa (dane wg opracowania WYG) lepiej byłoby przedłużyć linię do Kijewa z wariantu 1. WARIANT 4.: Hangarowa – Rondo Zdroje – Gryfińska – Struga – Park Leśny Kijewo. WARIANT 5.: Hangarowa – Gryfińska – Park Dąbie – Goleniowska – Dąbie Osiedle. WARIANT 6.: Hangarowa – Batalionów Chłopskich – Granitowa – Podjuchy. Pow. trzy warianty spowodują marginalizację pętli Turkusowa, konieczność poszerzenia wiaduktów na Struga i/lub Bat.Chłopskich/Granitowa, „zdławienie ruchu” na Gryfińskiej i Goleniowskiej i/lub Bat.Chł./Granitowej. Wariant 4., poza poprawieniem wygodny mieszkańców Zdrojów, powiela błędy wariantu 3. – puste przebiegi wzdłuż Struga i konieczność wycięcia sporej połaci Parku Leśnego Kijewo na pętlę i zajezdnię. Warianty 5. i 6. nakładają się w znacznej części na linie kolejowe, które powinny być wykorzystane do budowy kolei metropolitalnej. Dąbie ma 12979 mieszkańców, Podjuchy 8616, natomiast Słoneczne 12940, Majowe 7317 i Bukowe 14269 (dane wg WYG) i już same te liczby wskazują, gdzie w pierwszej kolejności powinien jeździć tramwaj.
Honorat
2016-11-11 21:19:41
Dlaczego konsultacje z przyszłymi użytkownikami tramwaju, czyli mieszkańcami PRAWOBRZEŻA mają się odbyć na LEWOBRZEŻU i to jeszcze przy Armii Krajowej. Przecież to kawał drogi! Dlaczego nie można konsultacji zorganizować w którejś ze szkół na Słonecznym, np. Centrum Szkolenia sportowego - tam jest duża sala na kilkaset osób. Urzędnikom i radnym tyłka nie chce się ruszyć za Wschodnią Odrę? W końcu to jest nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa?
Piotrek
2016-11-11 20:27:28
idiotyczne jest to ,że nie ma połączenie miedzy stacją PKP Szczecin Zdroje a pętlą tram/nextbike ( a póżniej bus i może taxi oraz może i busy do St-du, Świnoujścia, Goleniowa ,Pyrzyc) . Jedziesz np. ze Stargardu i pracujesz czy uczysz się np. na Niebuszewie czy Pogodnie - przesiadasz się do 2 czy 7 . Nikt w tym mieście o tym nie myśli. Nawet w projektach SOM brak opracowania .
Gregor
2016-11-11 19:30:55
Myślę że nie można przesadzać z tym bezkolizyjnym przejazdem w rejonach osiedli bo koszta tak wzrosną że powstanie mały odcinek a oszczędność czasu nie będzie aż tak duża. Trzeba przyjąć kompromis też ekonomiczny.
xxx
2016-11-11 17:13:59
Dobrze ze napisaliście tzw. szybki tramwaj bo okazuje się ze bezkolizyjnie to on będzie jeździł tylko od Basenu górniczego do pętli na turkusowej.
Piotr Krzystek
2016-11-11 16:57:30
rok 2030. Tramwajem do Poznania !
Adam
2016-11-11 16:57:18
A czemu nie ma mapek proponowanego przebiegu SST? Są na prawobrzeze.info, a u Was zdjęcia na dużych zoomach, na których widać jedynie plątaninę sieci i szyn....
Sedina2008
2016-11-11 16:26:39
Co tu konsultować. Tramwaj należy poprowadzić trasami, gdzie mieszkają pasażerowie, a nie opłotkami. A więc: - od Turkusowej do pętli przy skrzyżowaniu do dwóch pętli przy skrzyżowaniu: Handlowa-Przelotowa-Naukowskiej i dalej wzdłuż Łubinowej do Struga - od Turkusowej poprzez okolice szpitala "Zdroje", Kolorowych Domów do okolic istniejącej pętli autobusowej.
MIETEK SOCHA
2016-11-11 16:15:07
tramwaj jedzie od aktualnej pętli w kierunku szpitala zdroje i dalej przez osiedle bukowo ,skręca w kierunku kijewa i dalej kierunek szpital zdunowo. takie wykonanie połączy miasto ze szpitalami i będzie to coś

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA