Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Klin klinem w torach pogania [GALERIA]

Data publikacji: 18 września 2017 r. 14:39
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:50
Klin klinem w torach pogania
 

To już kolejna seria. Mowa o nowych odkrywkach w pękających wciąż nowych torach tramwajowych w ulicach Energetyków i Gdańskiej w Szczecinie. Na tej trasie przebudowanej od podstaw i eksploatowanej ledwie od dwóch lat. Wracamy do tematu, bo - jak się okazuje - liczba miejsc do naprawy rośnie bowiem w tempie geometrycznym. Z czterech w rejonie dojazdu do przystanków na ul. Energetyków (na wysokości estakady Trasy Zamkowej) teraz jest ich już kilkanaście. A dokładniej tylu udało nam się doliczyć na całym szlaku do minionej niedzieli.

Jak ustaliliśmy, w obetonowanych fragmentach torowisk w ul. Energetyków i Gdańskiej aż do początku Estakady Pomorskiej (jadąc w kierunku Basenu Górniczego) w sumie do trzynastu z niedawnych czterech wzrosła liczba miejsc i odkrywek, w których trzeba wymieniać na nowe kilkumetrowe odcinki szyn. Podkreślmy to, nowych szyn. Do wymiany poszły one m.in. także w rejonie przystanków tramwajowych "Parnica nż) i "Port Centarlny nż). Kolejne trzy takie miejsca - prowizorycznie wypełnione drewnianymi belkami i deskami mocowanymi klinami są na moście nad Parnicą. Następne na zakręcie na wysokości bramy wjazdowej do portu i dalej, patrząc w kierunku mostu Długiego.

Przypomnijmy, że to ciąg dalszy "przygód" z pękającymi szynami najnowszych torowisk w Szczecinie. Niespełna trzy tygodnie temu zakończyły się roboty przy wymianie ich odcinków na trasie w ul. Potulickiej.

Wcześniej, bo w styczniu ubiegłego roku, w trybie awaryjnym trzeba było wycofać tramwaje i to aż na trzy tygodnie z odcinka tzw. szybkiego tramwaju do pętli Turkusowa (tamten szlak budowało jako generalny wykonawca odrębnej inwestycji konsorcjum firm Szybki Tramwaj (Mytoll)- Strabag pospołu z firmą BTW Bahn Technik z Wrocławia, którą Strabag zatrudnił jako podwykonawcę do robót torowych) oraz z wybudowanych od podstaw torowisk od mostu Długiego do Basenu Górniczego (tamte to z kolei wspólne dzieło Energopolu Szczecin S.A. i  jego podwykonawcy spółki Taumer z Krakowa. Szczeciński Energopol realizował też kontrakt na roboty zlecone przez szczeciński magistrat przy przebudowie we wspomnianej ul. Potulickiej wraz z ul. Narutowicza.

- Prace prowadzone obecnie na ul. Energetyków wynikają z zaplanowanych działań i są dalszym etapem usuwania usterek w zakresie całej inwestycji. Wykonawca jest obecnie na etapie wycinania wadliwych (wcześniej zabezpieczonych) spawów i zastąpienia ich nowymi, wolnymi od wad odcinkami szyn. To nie są nowe uszkodzenia, a kontynuacja wcześniejszych prac i wynika z wcześniejszych ustaleń z wykonawcą - firmą Energopol. Prace są prowadzone w ramach gwarancji - powtarza Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy spółki komunalnej Tramwaje Szczecińskie, która w imieniu Gminy Miasta Szczecin zlecała Energopolowi tę inwestycję.

Do kiedy spółka Energopol usunie te pęknięcia? Na tak zadane pytanie o termin wykonania napraw konkretnej odpowiedzi rzecznika TS brak. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciach: Nowe tory wzdłuż trasy do Basenu Górniczego, biegnącej ulicami Energetyków i Gdańską. Kolejnych kilkanaście pęknięć, kucie, dłubanina i kolejna prowizorka na czas napraw. Tylko na tę inwestycję miasto wydało prawie 80 mln zł.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

ckm
2017-09-19 21:32:17
czyżby metody łatania drewnem opracowane przez wikingów ?
SromotnikBezwstydny
2017-09-19 15:07:30
Czym ENERGOPOL naprawi tę partacką robotę??? Przecież oni mają tylko PIECZĄTKI!!! Opublikować listę UDZIAŁOWCÓW "firmy" Energopol S.A!!! KTO z magistrackich pie.rdzistołków doi kasiorę z tej SPÓŁKI AKCYJNEJ i zleca im roboty? Co robią prokuratorzy szczecińscy? Oskarzają sędziów zamiast zająć się tym półmiliardowym BUBLEM???!!!
@wieś
2017-09-19 09:32:50
No to zmieńcie sobie sołtysa.
ciekawy
2017-09-19 09:10:50
A teraz pytanie do znawców: w czasie remontu najprawdopodobniej spawano / zgrzewano je za pomocą tygla (tak jak m.in. na Potulickiej / Narutowicza), a teraz te wstawki to już spawają "po staremu" za pomocą "druta" albo palnika gazowego? Remont szyn w ul. Matejki, Malczewskiego itd. przed ponad 30 już lat właśnie spawano "po staremu" i tam takich szopek z pękaniem nie było (no chyba, że w trakcie mrozów się coś przytrafiło). Obecnie materiał (szyny) kiepskie, czy jednak kiepskie nowoczesne metody spawania?
Droga krzyżowa
2017-09-19 08:13:10
Dlaczego, niemal wszystkie wycinki w asfalcie, są w kształcie krzyża? Czyżby ktoś dosłownie potraktował - Krzyż ci/wam na drogę ;)
wieś
2017-09-19 07:02:58
Oj, brakuje gospodarza, brakuje...
@Tobołki, walonki i sierp tatowy
2017-09-18 22:26:54
W naszym kraju takie sytuacje jak z torami to nic nadzwyczajnego. Identyczne problemy mają w Olsztynie. Za to w Poznaniu jest niezła beka. Mianowicie budynek poznańskiego LO jest w tak złym stanie technicznym, że część lekcji odbywa się w centrum handlowym. Mam nadzieję, że nie na kasach :)))
Cudowne rozmnożenie spawów :D
2017-09-18 18:50:55
Jak zrozumiałem z artykułu wycina się odcinki szyn zawierające wadliwe spawy, czyli powiedzmy 2m szyny A, spaw i m szyny B (jeśli założymy, że wcześniej szynę A pospawano z szyną B). W to miejsce wstawiamy 4m odcinek szyny C. Mamy więc połączenie A z C i C z B. DWA spawy, zamiast jednego.
@zmiana
2017-09-18 18:24:15
a któż to był w magistracie odpowiedzialny za inwestycje miejskie? Czy nie przypadkiem p. Kądziołka z pisu?
Skajper
2017-09-18 18:17:09
Mozliwe ze te szyny pochodza z Austrii, tak wczesniej chyba na skajperze pisali,moze to juz tory wycofane a tylko przeklepane jak nowe ?
Skajper forum polskich wiezowcow
2017-09-18 18:15:52
Czyli wykonawca niedlugo bedzie oplacal autobusowa komunikacje zastepcza na trasie wyszynskiego-basen ?a jak przyjdzie zima to bedzie jeszcze weselej ,masakra, do sądu ich podac zeby sie nigdy nie wyplacili, zarzad zditm i ts do dymisji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zglosic sprawe do prokuratury za narazenie na szkode miasta i budzetu ,na forum polskich wiezowcow chlopaki od poczatku remontu i po nim pisali ze to sie zle skonczy, no ale po co to czytac, za trudna lektura dla niektorych amatorow transportu publicznego
Tobołki, walonki i sierp tatowy
2017-09-18 16:50:19
Zastali miasto ceglane, pozostawią drewniane :)) Kurde bele Kaziu Wielki się chłopina w grobie przewraca :)) Szczecin to jednak ostoja....CO BY TU JESZCZE SPIEPRZYĆ PANOWIE...jednak w Szczecinie , upsss sorki CIECINIE już nie wiele do spieprzenia :))
Jtr
2017-09-18 16:06:15
SZYNY W TAJEMNICY SA ŁATANE NOCAMI PRAKTYCZNIE CODZIENNIE TAK ABY NIE BYDZIC SENSACJI.NIE TYLKO ZE WZGLEDU NA WADLIWE SPAWY A DLATEGO ZE NOTORYCZNIE PĘKAJA.NIE WAŻNE CZY JEST ZIMNO GORĄCO CZY CHLODNO!!! PĘKAJA BO SA WADLIWE!!!
zmiana
2017-09-18 15:53:10
Do użytkownika Partacze, to za rządów PO powstały te słynne tory, to wtedy rozkradano państwo i dlatego tory są kiepskiej jakości.
xxx
2017-09-18 15:17:29
Rondo na wernyhory juz połatali ?
Partacze
2017-09-18 15:07:21
A ja myślałem,że z chwilą obalenia komunizmu i po dojściu do władzy "dobrej zmiany" wszystkie inwestycje będą oddawane w terminie i bez usterek? I co? I nic.Jaka władza taka praca.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA