wtorek, 21 listopada 2017.
Strona główna > Wiadomości > Falstart w alei

Falstart w alei

Falstart w alei
Data publikacji: 2015-11-16 17:05
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:29
Wywietleń: 2180 37930

Wiadomo już, że nie będzie w poniedziałek otwarcia dla ruchu samochodowego skrajnego, lewego pasa przebudowywanej nitki alei Niepodległości w Szczecinie. Ani wieczorem, ani do północy. I prawodopodobne, że nie nastąpi to także jeszcze przez co najmniej najbliższych kilka dni. 

Jeszcze w piątek wieczorem optymistyczny komunikat, graniczący niemal z pewnością, że pasem jezdni alei od strony torowiska będą mogły ponownie pomknąć auta, popłynął do przedstawicieli mediów z ust Jarosława Gaszyńskiego, rzecznika prasowego Energopolu Szczecin S.A., generalnego wykonawcy opóźnionej już o pięć tygodni inwestycji. Dopiero dziś po południu usłyszeliśmy jego dementi w tej sprawie. Najwyraźniej był to „wyskok przed orkiestrę". Okazało się bowiem, że tej tymczasowej organizacji ruchu z pomysłem puszczenia ruchu kołowego nie był uzgodniony z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego, zarządzającym drogami w mieście i w tym przypadku występującym jednocześnie w roli zleceniodawcy całej inwestycji. Mgliste pojęcie o zamiarach wykonawcy mieli również decydenci z zespołu ds. orgranizacji ruchu w wydziale gospodarki komunalnej magistratu.

W dodatku okazało się, że propozycja Energopolu dość karkołomna od początku spotkała się z reakcjami w swym wydźwięku w kategorii tych traktowanych z przymrużeniem oka, a i z falą krytyki. Niemal natychmiast pojawiły się boiwem opinie, że takie rozwiązanie wprowadziłoby więcej zamieszania niż pożytku i dodatkowo tylko chaos komunikacyjny.

W istocie był to informacyjny falstart. Poza tą częścią oficjalnego komunikatu z piątku, że Energopol Szczecin S.A. do soboty, 14 bm., jednak się nie wyrobi i wystąpi po raz kolejny do ZDiTM z wnioskiem o kolejny aneks do umowy z nowym, trzecim już terminem zakończenia robót. ©℗

(MIR)

Fot.: Mirosław WINCONEK

Tak w alei Niepodległości było w niedzielę i dziś przed południem. Nie dziwota, że Energopol wycofał się z autorskiego i ogłoszonego bez uzgodnień z ZDiTM i urzędnikami magistratu - jak się okazało - pomysłu otwarcia dla ruchu samochodowego jednego pasa przebudowanej jezdni.

 

Falstart w alei Falstart w alei

Komentarze

reksio
Walić kare i to zaraz k.. j... m... Ale pewnie znowu pod stolem pojdzie Wyeliminowac Enegrgopol zapisami w przetargu. % inwestycji ukonczonych na czas i zakaz startu dla spolek ktore powstaly w okresie X czasu
2015-11-19 15:08:42
witek
jaki jasnie panujacy takie umowy
2015-11-17 15:23:40
Nikt się nie spodziewał otwarcia.
Jeżeli ktoś robi sobie z gęby cholewę, to jego sprawa.
2015-11-17 06:56:09
Gargamel
Powinni od razu napisać że koniec roku to realny termin, a nie pierdzielić jak potłuczeni to w poniedziałek, to w czwartek, to sobotę.
2015-11-16 21:01:09
tr
Szczecinianin, napisz mi proszę za którą opóźnioną inwestycję Energopol zapłacił jakąkolwiek karę? Wskaż mi choć jedną. Co z tego, że wysokość kary jest wskazana w umowie? Może wynosić nawet tryliard zł za godzinę opóźnienia ale to nic nie zmienia.
2015-11-16 20:47:02
Szczecinianin
Tak naprawdę to właśnie Miasto dało plamę , bo ustanowiło niską karę umowną za niedotrzymanie terminu. Widać taka komuś tutaj pasuje. Gdyby była odpowiednio wysoka, to Energopol już by dawno padł, albo przynajmniej nie podejmował się prac w Szczecinie.
2015-11-16 20:41:01
Rambo
Pan Gaszyński jak chorągiewka - zupełnie jak jego faworytka MJW. A co do Energopolu to cóż, rodzince Raubo już dziękujemy. Dość tej kompromitacji.
2015-11-16 19:48:52

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny

Nekrologi