poniedziałek, 20 listopada 2017.
Strona główna > Wiadomości > Doraźna fastryga toru

Doraźna fastryga toru

Doraźna fastryga toru
Data publikacji: 2016-04-12 21:31
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:41
Wywietleń: 1319 127895

Ograniczenie prędkości tramwajów w miejscu, w którym w minioną niedzielę doszło do wykolejenia składu swinga, a najbliższej nocy, tj. z wtorku na środę, doraźna naprawa toru dla składów jadących z Niebuszewa i Lasu Arkońskiego al. Wyzwolenia do centrum w Szczecinie. To na razie środki zaradcze, czyli kolejna fastryga na sfatygowanym i nadającym się do wymiany w całości pasie eksploatowanego od kilkudziesięciu lat torowiska, którym regularnie kursują tramwaje linii 2,3, 10 i 12.

Przypomnijmy, że tramwaj linii „2" wykoleił się w niedzielę rano, 10 bm. na wyniesieniu tuż przed dojazdem do pl. Witosa. Ze wstępnych ustaleń służb technicznych Tramwajów Szczecińskich wynika, że szyny "rozeszły się". Zmienił się ich rozstaw, który zrobił się większy niż rozstaw kół tramwaju. Swing jadący do pętli Turkusowa "wypadł" w momencie, kiedy wjechał na uszkodzony odcinek.



- Ciągle ustalane są konkretne przyczyny niedzielnego wykolejenia. Na ten moment wiadomo, że nastąpiło poszerzenie toru, czyli zwiększyła się odległość pomiędzy główkami szyn. Jednak, żeby dowiedzieć się czemu tak się stało musimy przeanalizować nagranie, sprawdzić prędkość tramwaju i inne elementy - oświadczyła Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie.

Jeszcze w niedzielę tor został prowizorycznie naprawiony. Wprowadzono ograniczenie prędkości dla tramwajów do 10 km/h. Kilkumetrowy odcinek nowej szyny, który we wtorek od rana leży na pasie chodnika, zostanie wspawany po zjeździe wszystkich składów z tras do zajezdni.

- Docelowa naprawa zostanie wykonana w nocy z wtorku na środę - poinformowała H. Pieczyńska.

Torowisko, na którym doszło do wykolejenia, powodując kilkugodzinne ograniczenia w ruchu tramwajów, zbudowane zostało w pierwszej połowie lat 80. XX wieku. Generalna przebudowa torowiska na całej długości alei Wyzwolenia od pl. Żołnierza Polskiego po rondo Giedroycia jest ledwie w planach na liście 10 inwestycji, na które w tym roku miasto przeznaczyło w budżecie 4,5 mln zł z przeznaczeniem tych środków wyłącznie na opracowanie póki co dokumentacji projektowych. To jedno z przedsięwzięć ujętych w etapie drugim programu budowy i przebudowy szczecińskich torowisk do roku 2023 i przewidzianych do realizacji z pomocą dotacji z unijnych funduszy w obecnej perspektywie finansowej.

We wtorek od rana liczną ekipę pogotowia technicznego TS można było też spotkać przy pracach na równie sfatygowanym i często awaryjnym odcinku torowiska w al. Wyzwolenia między placami Rodła i Żołnierza Polskiego. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

 

 

 

 

 

 

 

Doraźna fastryga toru Doraźna fastryga toru Doraźna fastryga toru Doraźna fastryga toru Doraźna fastryga toru Doraźna fastryga toru Doraźna fastryga toru

Komentarze

Może inaczej
Wywalić z Wyzwolenia tramwaje i zrobić ścieżkę rowerową będę miał gdzie jezdzić.
2016-04-13 09:15:42
Wyzwolenia
Kiedy w końcu wymieniona zostanie nawierzchnia na Wyzwolenia, od Giedroycia do Dany, bo po tym torowisku to tylko czołg może spokojnie jechać?
2016-04-13 08:02:14
m
jak wszystko za tego panujacego
2016-04-13 07:15:28

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny

Nekrologi