Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Domek do kompletu

Data publikacji: 17 stycznia 2017 r. 21:56
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:26
Domek do kompletu
Fot. Mirosław WINCONEK  

Roboty remontowe, adaptacyjne i renowacyjne w budynku przed zajezdnią tramwajów Pogodno przy al. Wojska Polskiego 200 w Szczecinie, zostały zakończone i po jego odbiorze od wykonawcy w grudniu 2016 r. spółka Tramwaje Szczecińskie urządza w nim teraz kolejną część swojego biurowo-administracyjnego zaplecza. 

- Obecnie jesteśmy na etapie zakupu wyposażenia do nowego budynku, następnie będziemy go użytkować - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa TS. - Koszt dokumentacji projektowej wyniósł 67 404 zł, a koszt realizacji - 984 000 zł. 

Jak wyjaśnia rzeczniczka spółki, przebudowa obejmowała m.in.: budowę podpiwniczenia części wejściowej w istniejącym obrysie budynku, demontaż starych schodów wewnętrznych. przebudowę wewnętrznych ścian działowych i konstrukcyjnych, docieplenie od wewnątrz ścian zewnętrznych i poddasza, modernizację istniejących stropów, w tym wykonanie izolacji termicznej i akustycznej. Ponadto wymieniona została stolarka  okienna - odtworzono jej pierwotny wygląd (materiał, podziały, kolor). Okiennice  odnowione zostały z  zachowaniem koloru i faktury,  drzwi zewnętrzne historyczne odnowione lub wymienione z odtworzeniem pierwotnego ich wyglądu (materiał, wygląd, kolor).

- Remont elewacji polegał na odnowieniu istniejącej cegły z wykorzystaniem rozwiązań  systemowych do renowacji  zabytkowych  budynków  (czyszczenie, impregnacja oraz uzupełnienie spoin),  wszystkie  gzymsy  i  zwieńczenia odnowiono z zachowaniem materiału i faktury, wykonano nowe schody, wymienione zostało pokrycie dachowe. W budynku są nowe instalacje wodna, kanalizacji sanitarnej, grzewcza (zmiana źródła zasilania z pieca gazowego na sieć miejską), a grzejniki wewnątrz wymienione na płytowe. Budynek zyskał też nowe instalacje oświetleniową, teletechniczną i wentylację - dodaje H. Pieczyńska. 

Ten charakterystyczny z elewacją frontową niemal bliźniaczo podobną do drugiego większego, ceglany budynek to ostatni element – niejako dopełnienie - zakończonej w 2015 roku inwestycji, która polegała na generalnym remoncie i częściowej rozbudowie leciwej, bo wtedy 80-letniej już tramwajowej bazy wraz z unowocześnieniem i komputeryzacją jej technicznego zaplecza.

Spółka Tramwaje Szczecińskie zleciła w przetargu tę przebudowę krakowskiej spółce ZUE, tej samej, która wcześniej była generalnym wykonawcą przebudowy i modernizacji całego kompleksu.©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK 

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA