poniedziałek, 22 stycznia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Dokąd pojedzie tramwaj?

Dokąd pojedzie tramwaj?

Dokąd pojedzie tramwaj?
Data publikacji: 2017-09-25 20:01
Ostatnia aktualizacja: 2017-09-26 23:37
Wywietleń: 3420 293775

Do końca roku potrwają konsultacje w sprawie planów stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże. W październiku odbędą się spotkania z mieszkańcami, a w miasto wyruszą ankieterzy. Swoje uwagi będzie można także zgłaszać drogą elektroniczną.

– Plan stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże jest kontynuacją prac nad koncepcją drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – informuje Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej. To właśnie na temat tych rozwiązań rozmawiać będą z mieszkańcami przedstawiciele magistratu oraz eksperci.

Linia tramwajowa SST w pierwszym wariancie na swojej trasie krzyżuje się z ul.ul.: Lnianą, Rydla, Handlową i Dąbską. Kończy się pętlą Kijewo. Na tym odcinku zaplanowano przystanki „Lniana”, „Rydla”, Węzeł Przesiadkowy Handlowa, „Dąbska”, pętla tramwajowa Kijewo. Długość wydzielonego torowiska w tym wariancie wynosi ok. 2,8 km. Niezbędna będzie budowa wiaduktów w miejscu skrzyżowań z istniejącymi ulicami.

W drugim wariancie trasa została wyznaczona wzdłuż istniejącej linii kolejowej do przecięcia z ul. Handlową, następnie na północ wzdłuż ul. Łubinowej, dalej na wschód wzdłuż ul. Andrzeja Struga aż do pętli tramwajowej zlokalizowanej na osiedlu Kijewo pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią. W tym wariancie planuje się budowę przystanków: ul. Lniana, ul. Rydla, Węzeł Przesiadkowy Handlowa, ul. Łubinowa, Węzeł Przesiadkowy Struga, ul. Botaniczna, ul. Szymborskiej, os. Kijewo. Trasa w tym wariancie to ok. 4,75 km torowiska wydzielonego.

Kolejny wariant przewiduje poprowadzenie nowej trasy SST wzdłuż istniejącej linii kolejowej do przecięcia z ul. Handlową, następnie na południe wzdłuż ul. Handlowej. Za skrzyżowaniem z ul. Kolorowych Domów trasa tramwajowa ma przebiegać w ciągu ul. Chłopskiej, a następnie skręcać w ul. Nad Rudzianką. Obecnie ul. Nad Rudzianką kończy się skrzyżowaniem z ul. Gwarną. W koncepcji przedstawiono także możliwość przebiegu trasy tramwajowej w pasie przeznaczonym pod budowę drogi, kończącej się na pętli Kijewo (zgodnej z wariantem pierwszym). W tym wariancie także przewidziano torowisko wydzielone o długości 3,5 km.

Spotkania konsultacyjne zaplanowano na 5 października, g. 17 (CKS Rydla, ul. Rydla 49), 10 października, g. 17 (Klub Delta, ul. Racławicka 10) oraz 23 października, g. 17.30 (SP 59, ul. Dąbska 105).

– Na spotkania zapraszamy także rodziców z dziećmi, dla najmłodszych przygotowana zostanie specjalna przestrzeń oraz zapewniona opieka animatora – zapewnia Szymon Wasilewski. – Oprócz konsultacji w trakcie spotkań prowadzone będą także ankiety, które przez dwa tygodnie w październiku zostaną przeprowadzone w Szczecińskim Szybkim Tramwaju pod wybranymi szkołami (CSK Rydla, II LO i XIII LO) oraz podczas spotkań.

Swoje uwagi będzie można także zgłaszać drogą mailową na adres: bop@um.szczecin.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Szczecin: http://konsultuj.szczecin.pl. Tam też znajduje się szczegółowy opis wszystkich proponowanych wariantów i mapki poglądowe.

Konsultacje potrwają do końca roku.

Tekst i fot. ToT

Komentarze

Honorat
Po kiego grzyba buduje się pętlę autobusową obok pętli tramwajowej przy ul. Turkusowej, skoro tramwaj ma jechać dalej. Po pierwsze - dojazd autobusów do tego miejsca będzie bardzo utrudniony, po drugie - za te pieniądze można było zbudować kilkaset metrów torów w kierunku Słonecznego. Jeżeli chodzi o propozycje dalszego przebiegu linii tramwajowej to: I. wariant: Handlowa, Dąbska, Kijewo (a dokładnie ul. Olszynki Grochowskiej - to jest bardziej Osiedle Nad Rudzianką niż Kijewo, do którego z planowanej pętli jest ponad kilometr). To jest pierwotna propozycja przebiegająca pomiędzy osiedlami Słoneczne, Majowe i Nad Rudzianką. Najdalej do tramwaju będą mieli mieszkańcy Osiedla Bukowego. III.wariant: w tym wypadku zostają dopieszczeni mieszkańcy Osiedla Bukowego oraz Osiedla Nad Rudzianką, które ciągle się rozbudowuje. II. wariant: najgorszy, nieprzemyślany, generujący niepotrzebne koszty (tak jak budowa pętli autobusowej przy Turkusowej). Czy projektanci widzieli ul. Łubinową? Gdzie tam się zmieszczą tory tramwajowe? Tam miała być druga jezdnia, a nie będzie - ma być ścieżka rowerowa. I dobrze, bo więcej nie ma miejsca. Celem transportu tramwajowego jest przewożenie jak najwięcej liczby pasażerów, dlatego linie towarowe powinny przebiegać jak najbliżej osiedli, a najlepiej przez te osiedla. Kogo będzie przewoził tramwaj, jeżeli będzie jeździł wzdłuż ul. Struga do samego Kijewa? Z jednej strony droga szybkiego ruchu w wykopie, bez przejścia - żadnego budynku mieszkalnego. Z drugiej strony kilka obiektów handlowo-gastronomicznych i tylko jeden budynek mieszkalny. Połowę trasy od Łubinowej do Kijewa stanowi las. I po to ma być tramwaj, żeby jeździł po krzakach? A mieszkańcy Podjuch czy Dąbia niech nie płaczą. Po wybudowaniu Kolei Metropolitalnej będą mieli też dobre warunki dojazdu.
2017-09-26 22:52:40
Gość
Sieć tramwajowa to by mogło to się nazywać jakbym mógł dojechać z jednej dzielnicy na prawobrzeżu do drugiej NA PRAWOBRZEZU, to jest po prostu przedłużenie linii... I standardowo jak we wszystkim Podjuchy, Żydowce i Klucz są pomijane. No tak, nikt ważny widocznie tu nie mieszka
2017-09-26 18:23:14
wq
Remont Basenu Górniczego kosztował grubą kasę, a ludzi tam praktycznie nie ma. Teraz mają powstać kolejne pętle, zupełnie zbędne. W obecny układzie osiedli nie da się zbudować sensownej siatki tramwajowej, bo i tak będzie trzeba ją uzupełnić autobusami. Koszty wielokrotnie przerastają zyski. To jest zwyczajny skok na kasę.
2017-09-26 10:12:23
prawobrzeże
Czyli jednym słowem, możecie wybierać wszystko, co chcecie, pod warunkiem, że to akurat jest zapisane w jednym z gotowych wariantów. Oczywiste jest, że tramwaj powinien pojechać naturalnie przygotowanym śladem w Szosie Stargardzkiej.
2017-09-26 06:54:13
ckm
i jeszcze do Mierzyna oraz Bezrzecze.
2017-09-26 01:21:19
SromotnikBezwstydny
Tramwajem powinniśmy dojechać(od Pętli Turkusowa na Os. Słonecznym) do: -Szpital Zdroje!!! -Oś Bukowe, Oś.Rudzianka, Oś Majowe , -C.Handlowe "Outlet Park"wraz z kinem i powrót wzdłuż ul. Struga do Zdrojów. W drugim rzucie można budować linię (od Outlet Park, wzdłuż ul.Pomorskiej-strefa przemysłowa) do Dąbia (dworzec kolejowy,kąpielisko Prawobrzeża,przystanie jachtowe i sporty wodne).powrót z Dąbia ul.Gryfińską do Zdrojów.Rozwijające się Dąbie, trzeba koniecznie połączyć z miastem i wielkimi osiedlami Prawobrzeża oraz ZOZ ZDROJE! Uważam, że linia do Kijewa, to poroniony pomysł(w tym wieku).
2017-09-25 22:26:58
Sedina2008
Nie rozumiem, dlaczego konsultacje mają się odbywać w ramach zaproponowanych wariantów. każdy z wariantów przewiduje koniec linii w Kijewie. Przecież tam nie ma ludzi! Autobusy kursują co 30 minut i jeżdżą prawie puste. W ramach tych samych środków finansowych można zbudować dwie nowe końcówki: na osiedlu Bukowym oraz na Słonecznym. Druga wątpliwość: po jakie licho budować pętle. Przecież i tak jest koniczność wymiany taboru. A więc należy zakupić tramwaje dwukierunkowe, co pozwoli na budowę nowych linii etapami bez konieczności budowy nowych pętli. Tak się buduje linie tramwajowe na całym świecie, również w Polsce - Olsztyn, Warszawa, Wrocław, Gorzów Wielkopolski.
2017-09-25 21:25:18
czas
Miasto rozbudowuje się w kierunku Stargardu. Idealne byłoby zrobienie trasy SST do Płoni (trasą dawnych torów kolejowych do fabryki kontenerów Unikon) i zrobienei wielkiego parkingu w Płoni dla samochodów przyjezdzajacych ze Stargardu, Pyrzyc i tamtych rejonów.
2017-09-25 21:05:21
T
Tramwaj musi jechać na: Wojska Polskiego, 26 Kwietnia i Mieszka I - innej opcji nie ma.
2017-09-25 20:42:21

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
-2
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Bicie rekordu w spinningu rowerowym
Światełko do nieba 2018
Wielkie granie na Łasztowni
Poprzedni Następny

kondolencje

Elżbiety Zych
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy