sobota, 16 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Czas na budowę szlaków

Czas na budowę szlaków

Czas na budowę szlaków
Data publikacji: 2016-04-12 18:17
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:41
Wywietleń: 987 127914

„Koncepcja sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego" zakłada stworzenie około tysiąca kilometrów szlaków. W tym roku zostanie przygotowana dokumentacja, w przyszłym mają ruszyć pierwsze prace budowlane.  

We wtorek w Szczecinie przedstawiciele kilkudziesięciu zachodniopomorskich gmin i powiatów podpisali porozumienie w sprawie realizacji pierwszych dwóch tras z „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego".

- Najpierw stworzyliśmy ewidencję szlaków, jakie dziś mamy na Pomorzu Zachodnim. Praca nad koncepcją zajęła nam ostatnie dwa lata. Teraz wchodzimy w drugi etap, czyli jej realizację - mówi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa.

- Dzisiejsze porozumienie dotyczy trasy Pojeziernej oraz Tywa- Myśla-Odra-Zalew. Umożliwią one wyjazd ze Szczecina i dojechanie nad morze, albo na południe, gdzie w Kostrzynie będzie istniało połączenie ze szlakami po stronie niemieckiej - mówi Wanda Nowotarska, pełnomocnik marszałka ds. komunikacji rowerowej.

Jedną z pierwszych inwestycji ma być trasa o długości około 15 km po dawnej linii kolejowej w powiecie stargardzkim oraz połączenie Szczecina przez Płonię ze Stargardem. Kolejną będzie wykonanie ścieżki z mostu w Siekierkach do Trzcińska Zdroju.

- Te chcemy zrealizować w pierwszej kolejności. Nabór wniosków został już ogłoszony - dodaje W. Nowotarska.

Konkurs na ścieżki biegnące przez tereny cenne przyrodniczo będzie rozstrzygnięty w ciągu około trzech miesięcy. Jeśli środki zostaną przyznane, urząd marszałkowski planuje za 10 mln euro stworzyć około 70 km tras. Pierwsze prace budowlane mogą ruszyć w przyszłym roku.

Na 1000 km szlaków mają się złożyć m.in. główne trasy: Nadmorska (wzdłuż nabrzeża Bałtyku), Pojezierna (z dwoma odnogami: od granicy polsko-niemieckiej w gminach Dobra i Cedynia do Szczecinka), łącząca Bałtyk i Wałcz, oraz wokół Zalewu Szczecińskiego.        

Realizacja całego systemu szlaków w województwie jest zaplanowana na najbliższą perspektywę unijną, czyli do 2022 roku. Procentowo finansowanie ma się rozłożyć w proporcjach: 85 proc. środki unijne, 7,5 proc. zarząd województwa i 7,5 proc. gminy, które wezmą też na siebie obowiązek utrzymania szlaków. Pod względem technicznym i organizacyjnym przedsięwzięcie będzie pilotował Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich. ©℗

(szymw)

Fot. Szymon WASILEWSKI

Przedstawiciele kilkudziesięciu zachodniopomorskich gmin i powiatów podpisali porozumienie w sprawie realizacji pierwszych dwóch tras z „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego".

 

 

Komentarze

Dzieje
To lubimy: jakiś nowy projekt, tablica, na której zbierane są autografy i do tego raut. Ważne, że się dzieje.
2016-04-13 08:11:53
m
tylko niech sie nie zabieraja z urzedu jasnie panujacego,bo znow cos spieprza
2016-04-13 07:23:30

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską