sobota, 24 lutego 2018.
Strona główna > Wiadomości > Ciężki kurs, ciężka praca

Ciężki kurs, ciężka praca

Ciężki kurs, ciężka praca
Data publikacji: 2018-01-19 08:14
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-14 22:44
Wywietleń: 2980 310280

Śmierdzący pasażer, którego wysadzenia domagają się pozostali, pijacy, agresywna młodzież, wymagana punktualność, która nie obchodzi bawiących się w otwieranie i zamykanie drzwi pasażerów, pretensje o niesprawne biletomaty – to niejedyne mankamenty zawodu motorniczego. Nic dziwnego, że jeszcze niedawno ze świecą w ręku szukano chętnych do zawodu. Wygląda jednak na to, że coś się zmieniło. Chętnych nie odstrasza nawet kurs za kilka tysięcy złotych.

Czasy, gdy ograniczano częstotliwość kursów lub skracano linie tramwajowe z braku motorniczych, mamy już na szczęście za sobą. Dziś rąk do pracy nie brakuje, nie brakuje też chętnych, by dołączyć do grona motorniczych. Kolejny kurs, w którym uczestniczyć będzie 20 osób, rozpocznie się w lutym.

– Jesteśmy na etapie dopełniania formalności z kandydatami – zapewnia Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. – I prawdopodobnie nie będzie to jedyny kurs w roku.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 19 stycznia 2018 r.

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot. Sylwia DUDEK

Komentarze

Piotr
Komentarze Pana tsz są najbardziej prawdziwe i trafione w sedno nic dodać nic ujac
2018-01-23 19:49:40
Pracownik
Linii nie zawieszaja bo ludzie przychodzą z wolnego ci co jeszcze mają siły.20 osób to jest nic bo kto nie musi to ucieka z firmy gdzie indziej lub na emeryturę bo atmosfera jest toksyczna.były dwa weekendy wolne a zabierają sobotę lub niedzielę a oddają w tygodniu
2018-01-20 20:26:21
Znam ten ZDiTM
Byle jak, byle szybko. Mam się bać? Przestańcie robić z ludzi idiotów i zainstalujcie w wagonach działające biletomaty na kartę i gotówkę (nigdy osobno!). Przeszkolcie tych swoich kochanych nowych motorniczych, żeby się nie pluli do pasażerów o to, że grzecznie zgłaszają problem z niedziałającym biletomatem. Co za szmira..
2018-01-20 06:55:17
assam
czyli teraz juz i tramwaje będą prowadzić ukraincy nie znajacy podstaw języka ?
2018-01-19 23:34:33
motornicza
TS gadasz pierdoły - kto tobie powiedział, że jak nie przyjdziesz z wolnego to nie masz premii przez cały rok? I później wszyscy słuchają takich dupków jak ty. Praca jest , jak ktoś chce to może zarobić. Ludzie , najpierw sprawdzice a później się wypowiadajcie....
2018-01-19 21:42:46
Nijaka
Szkoda tylko, że niekazdego chętnego biorą na kurs patrząc przez pryzmat pasjonowania się działaniem tramwajów :) Hipokryzja TS pełną gębą :)
2018-01-19 18:46:52
BOJAR
Kierowcy Autobusów komunikacji miejskiej w Szczecinie mają w części aut otwarte kabiny i tak samo dużą odpowiedzialnosć , brak torów które poprowadzą autobus . Śmierdzący pasażer, którego wysadzenia domagają się pozostali, pijacy, agresywna młodzież, wymagana punktualność, która nie obchodzi bawiących się w otwieranie i zamykanie drzwi pasażerów, pretensje o niesprawne biletomaty – to niejedyne mankamenty tych zawodów . Dyrekcje i ZDITM i włodarze miasta Szczecin mają gdzieś nas .
2018-01-19 17:55:27
o
o naiwności ludzka! czasy się zmieniają a mentalność niestety nie.w zditm nic się nie zmienia bo przy tym samym korycie te same świnki a wynika to z braku konkurencji i wszyscy mogą im naskoczyć.
2018-01-19 17:39:20
ja
Ludzi na kurs i do pracy nie ma ktoś jakiś bzdur się na słuchał i wpisał super zarobki to tyle że w bagietce więcej płacą a odpowiedzialnosc ogromna
2018-01-19 16:31:08
tsz
a zapomniałem dodać o najważniejszym, o zarobkach. pensja wyjściowa toooooooo....... aż całe 2800 pln brutto. jak kogoś przyjmą na etat. bo najpierw są zatrudniani na umowę zlecenie. gdy ludzie przychodzą zapisać się na kurs to obiecują im złote góry ale potem prawda jest całkiem inna. ludzie przepracowują tylko to co mają zapisane w umowie (czyli trzy lata) i się zwalniają bo myśleli że będzie tak jak im w dyrekcji naopowiadali. A TAK NAPRAWDĘ TO W DYREKCJI TEŻ NIE WIEDZĄ NA CZYM POLEGA NASZA PRACA BO KAŻDY MYŚLI ŻE MY TYLKO SIEDZIMY W CIEPŁYM I JEŹDZIMY, A NIE WIDZĄ Z JAKIMI PROBLEMAMI ZMAGAMY SIĘ NA CO DZIEŃ.
2018-01-19 15:13:42
tsz
jak to nie brakuje rąk do pracy? ciągle są braki i nie ma komu jeździć. zawieszone są niektóre kursy, bo nie ma ludzi. proszą aby ludzie przychodzili z wolnego. ludzie już nie chcą przychodzić bo psychicznie nie dają rady. ludzie się zwalniają i ci co mogą to na emeryturę odchodzą bo już w tej firmie nie da rady pracować.ciągła presja kierownictwa którzy mają nas głęboko w dupie no i presja od pasażerów bo ciągle komuś coś nie pasuje. dla kierownictwa i dyrekcji liczy się aby tramwaj wyjechał nie ważne że ludzie nie mają już siły do pracy, a jak ktoś odmówi przyjścia z wolnego to jest traktowany jak czarna owca i może o premii do końca roku zapomnieć. kierownictwo tylko szuka pretekstu aby ukarać pracownika i go pogrążyć. dyrekcja nie widzi co się dzieje w zajezdniach a szczególnie na POGODNIE. tam to dopiero cyrki się dzieją. kierownictwo przychodzi do pracy i się niczym nie interesuje zamykają się w biurach i nosa nie wystawiają. brak jakiegokolwiek wsparcia dla pracownika. jak zgłaszamy problem to go ignorują. jest tak toksyczna atmosfera że ludzie w biurach też nie dają rady. jak kierownictwo na POGODNIE się nie zmieni to kiepsko widzę przyszłość tej firmy. odchodzą ludzie wartościowi którzy przepracowali po kilkadziesiąt lat. TA FIRMA SCHODZI NA PSY!!!
2018-01-19 14:58:47
Piotr
Zwykła propaganda sukcesu a prawda jest taka ze komunikacja miejska za czasow pana Krzystka umiera.Inwestuja w tabor ,torowiska zapominajac ze ktos te pojazdy musi prowadzic!!!
2018-01-19 13:23:57
Telesfor
Ha ha nie brakuje ludzi do pracy. Niech pani Pieczyńska głupot nie wypowiada. Większość motorniczych jest średnio 4razy z wolnego w pracy żeby zapewnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej a ludzie kończą kurs i po roku spłacają i odchodzą
2018-01-19 13:13:15
Gal Anonim
Dziennikarze Kuriera powinni rzetelniej weryfikować wiadomości, które podają, bo krótko rzecz ujmując, mijacie się z prawdą. Wciąż ograniczona jest liczba chociażby czwórek. Po drugie, piszecie tylko o osobach przyjmowanych do pracy, a czy ktoś z was zainteresował się liczbą odchodzących z pracy? Pozdrawiam.
2018-01-19 12:12:22
re: ?
Dochód gwarantowany to też jest rozdawnictwo, więc dlaczego jak mają rozdawać w przyszłości to dobrze, a jak teraz to źle?
2018-01-19 11:23:21
?
Za 15-20 lat automatyzacja i sztuczna inteligencja także ograniczy udział ludzi w tym zawodzie ,przyszłe pokolenia musza sie przygotowac na niskie emerytury i tzw. dochod gwarantowany ale pewnie go nie bedzie patrzac na obecne rozdawnictwo.
2018-01-19 09:55:36
Student
Naprawcie w końcu te biletomaty i czytniki elektroniczne bo wstyd.Ja rozumiem że system jest skomplikowany i potrzebuje czasu na wdrożenie ale dwa lata to już wystarczający czas. Ja rozumiem, że ZDITM ma w poważaniu pasażerów ale dla własnego dobra powinni to ogarnąć, w końcu sprzedaż biletów systematycznie spada, wiec mniej kasy wpływa na konto prezesa.
2018-01-19 09:42:19

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
-2
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jak żyło się w powojennym Szczecinie
Morsy na kąpielisku Głębokie
Dawny Szczecin
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy