środa, 13 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Bilet na każdym kroku

Bilet na każdym kroku

Bilet na każdym kroku
Data publikacji: 2016-01-08 19:22
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:33
Wywietleń: 238 91015

Kupno biletu na autobus czy tramwaj to jeden z tych problemów, na który pasażerowie miejskiej komunikacji najczęściej narzekają. Sytuacja taka trwa od lat i mimo że - według zapewnień ZDiTM - firma ma podpisanych kilkaset umów na sprzedaż, nie wszyscy przedsiębiorcy mają bilety w swojej ofercie. Sytuacji nie poprawiały też awaryjne automaty, które na nielicznych przystankach stały od kilkunastu lat.

Obecnie jednak problemy z zakupem biletów są mniejsze. Od kilku lat nowy tabor, zarówno tramwajowy, jak i autobusowy, fabrycznie wyposażano w biletomaty. To poprawiło dostępność do biletów. Natomiast w ramach II etapu wdrażania Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską zakupiono 317 biletomatów, które docelowo mają być w każdym autobusie i tramwaju.

Niestety, pasażer, choć ma pewność, że w pojeździe powinien trafić na biletomat (bo w nie wszystkich jeszcze urządzenia się pojawiły), nie ma pewności, czy bilet kupi. Część urządzeń obsługuje bowiem tylko karty bankowe, część wyłącznie gotówkę. O tym, na jaki automat trafimy dowiadujemy się dopiero wtedy, gdy znajdziemy się wewnątrz pojazdu. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem przygotowanie się na obie formy płatności.

Kupując bilet w pojeździe musimy pamiętać o jednej, stosunkowo nowej zasadzie: bilety z automatów w pojazdach od niedawna sprzedawane są już skasowane - z datą i godziną zakupu. Nie róbmy więc zapasów, bo w późniejszym terminie takich biletów i tak już nie możemy wykorzystać.

Lepszym rozwiązaniem są biletomaty stacjonarne, pełniące również funkcję infokiosków. Kupimy w nich dowolną ilość tradycyjnych biletów papierowych i doładujemy elektroniczną sieciówkę. Każdą transakcję opłacimy zarówno gotówką, jak i kartą. Co więcej - uzyskamy w nich także informację na temat funkcjonowania komunikacji - ze szczegółowymi mapami sieci, trasami linii, godzinami odjazdów z konkretnych przystanków. W różnych punktach miasta pojawiło się 35 takich urządzeń. (t)

 

Na zdjęciu W przystankowym infokiosku uzyskamy szczegółowe informacje na temat kursowania danej linii. Kupimy też tradycyjny bilet papierowy i elektroniczną sieciówkę, a każdej transakcji możemy dokonać zarówno przy użyciu karty, jak i gotówki.

Fot. Ryszard PAKIESER

Komentarze

Jasiek
A w autobusach i tramwajach automat GMV co drugi nie działa.
2016-01-10 19:06:56
Konrad
Biletomat stacjonarny na Placu Szeregów nie działa a na Placu Zwycięstwa nie przyjmuje bilony, tylko banknoty i karty.
2016-01-10 18:27:43
Iwo
O proszę jak pięknie "obsrany" malowidłami....
2016-01-09 19:38:57

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje