czwartek, 14 grudnia 2017.
Strona główna > Nauka > Wyższa żegluga śródlądowa

Wyższa żegluga śródlądowa

Wyższa żegluga śródlądowa
Data publikacji: 2017-07-15 18:32
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-23 18:52
Wywietleń: 983 275193

Porozumienie o współpracy między Akademią Morską w Szczecinie a miastem Kędzierzyn-Koźle oraz powiatem kędzierzyńsko-kozielskim podpisano 13 lipca w Opolu. Zgodnie z listem intencyjnym, strony porozumienia przystępują do działań zmierzających do utworzenia wydziału zamiejscowego uczelni. Zadaniem nowej jednostki będzie kształcenie kadr na potrzeby żeglugi śródlądowej na poziomie wyższym.

Akademia ma współpracować z Zespołem Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu, a także – w ramach swojej struktury – powołać tam Polskie Centrum Kształcenia Ustawicznego Żeglugi Śródlądowej. Pozwoli to na zatrzymanie młodzieży, zwłaszcza absolwentów ZSŻŚ, która mogłaby kontynuować naukę na poziomie wyższym na miejscu. To także szansa na uzyskanie atrakcyjnego i perspektywicznego zawodu. Liczne przedsiębiorstwa żeglugowe, stocznie oraz armatorzy śródlądowi, działający w Kędzierzynie-Koźlu i regionie potrzebują wykwalifikowanych kadr.

Gospodarzem spotkania był wojewoda opolski Adrian Czubak, który podkreślał, jak duże znaczenie dla regionu ma rozwój żeglugi śródlądowej.

– Żeby żegluga śródlądowa mogła istnieć, potrzebni są profesjonaliści – mówiła wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa podczas spotkania w Opolu. – Już wkrótce młodzież z Opolszczyzny będzie mogła kształcić się w tym kierunku bez potrzeby wyjazdów do Szczecina czy Trójmiasta, a biorąc pod uwagę bogatą tradycję kędzierzyńskiego portu oraz działającej w mieście szkoły żeglugi śródlądowej, miasto może stać się znaczącym ośrodkiem edukacyjnym, kształcącym kadry dla całego kraju.

Nadchodzące zmiany w branży wymagają unowocześnienia procesu kształcenia tak, aby studenci nabywali wiedzę jako operatorzy floty śródlądowej oraz jako menedżerowie. Często bowiem operator jest też armatorem, który zarządza swoją flotą. Musi więc, oprócz posiadania uprawnień do pływania po wodach śródlądowych, umieć kierować swoją firmą. Dzięki kompleksowemu spojrzeniu, kierunek, który otwarty zostanie w wydziale zamiejscowym w Kędzierzynie-Koźlu, zyska innowacyjną formułę i będzie stanowił nową jakość na rynku edukacyjnym.

– Zakładamy, że będziemy kształcić od 30 do 60 słuchaczy na roku, a co istotne, proces kształcenia będzie w całości oparty o międzynarodową konwencję STCW – zaznaczył w Opolu prof. Wojciech Ślączka, rektor szczecińskiej AM. – To oznacza, że absolwent będzie w stanie podjąć pracę zarówno w żegludze śródlądowej, jak i morskiej.

Pierwszy nabór uzależniony jest od formalności oraz późniejszych postępów prac. Realnym terminem wydaje się rok 2019.

(ek)

Fot. AMS

Wyższa żegluga śródlądowa Wyższa żegluga śródlądowa

Komentarze

dziwoląg.
Pozorowana aktywnośc szczecinskiej kuzni marynarzy powinna byc batem by zakonczyc jej istnienie w obecnej formie.Zre ją wołek zbozowy i wynalazki typu jak grubosc ołówka przy wyznaczaniu kursu na mapie wpływa na rozrodczosc rozwielitki u pani sprzataczki.Nie ma polskiej floty,nie ma rybołostwa,nie ma zeglugi srodladowej ale jest centrala dla doszkalania i centrala wydawania certfikatow.Dranstwo tych prywatnych społdzielni w panstwowej firmie polega na tym ze tylko własciciel społdzielni wie na egzaminie ile ziarenek pieprzu jest w kazdej ładowni statku.Za sugerowana odpowiedz trzeba zaplacic na korepetycjach tyle ile zarabia kapitan MS Queen Elisabeth II.Funkconuje mafijna struktura według doskonałego ukladu KRS z Warszawy i adaptowany stan spoczynku nauczyciela, dyrektora, sprzataczki ,nawigatora. Idziesz na emeryture wyrabiasz patent na egzaminowanie nawet rybaków na łodkach na rzece Odra zachodnia. Kwitnie bizantyjska korupcja,a upadek gospodarki morskiej i srodladowej to efekt istnienia tego dranstwa od czasu zmian roku 1990 do dzis.Tym ktorzy sie obrażą skladam przeprosiny.Kopalni złota nadal pilnuja bandyci i o nich mowi ten esej
2017-11-20 07:29:07
mike
czekam teraz na powolanie Polskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego Ruchu Kolowego Tirow
2017-07-18 11:52:39
dr barkarz
Czy naprawde zeby prowadzic barke to trzeba wyzszego wyksztalcenia? barka to srodek transportu tj. ciezarowka. Mysl ze nie chodzi o wyksztalcenie barkarzy ale o dorabianie na uczelniach i konsumpcja granow.
2017-07-18 11:50:34
do: @hm
Oj pracownicy, i po co się tak podlizywać szefowi ;)
2017-07-18 08:03:36
@hm
Głupoty piszesz. A jak UAM ma filie w Pile, a Polibuda Warszawska w Płocku, to ich poziom jest na poziomie Piły i Płocka?
2017-07-16 13:29:34
hm
Wychodzi na to, że ta uczelnia jest na poziomie Kędzierzyna.
2017-07-15 18:55:25

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje