sobota, 23 września 2017.
Strona główna > Nauka > Męskie studia?

Męskie studia?

Data publikacji: 2016-04-26 18:22
Ostatnia aktualizacja: 2016-04-26 18:43

Panuje opinia, że techniczne i ścisłe kierunki studiów są opanowane przez mężczyzn, a kobiety ich unikają. Sytuacja jednak nie jest tak jednoznaczna.

Na studiach stacjonarnych na Uniwersytecie Szczecińskim studiuje dwa raz więcej kobiet (8313) niż mężczyzn (4190). Na Wydziale Matematyczno-Fizycznym kobiet także jest więcej. W tym roku akademickim te proporcje to 110 do 62, w poprzednim – 93 do 75.

Z kolei w Akademii Morskiej na studiach stacjonarnych studiuje teraz w sumie 2737 osób, w tym 803 to kobiety. A zatem stanowią one ponad 30 proc. ogółu studentów.

– Najbardziej popularna jest nawigacja. Nie są to studia łatwe, tym bardziej że na statku kobiety wykonują te same prace co mężczyźni - mówi Bogna Bartkiewicz z AM.

Z kolei na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie studiują 4472 kobiety, co stanowi 42 proc. ogółu studentów. Kobiety dominują na kierunkach: biologia, biotechnologia, zootechnika, architektura i urbanistyka, wzornictwo, architektura krajobrazu, ochrona środowiska, gospodarka przestrzenna, mikrobiologia stosowana, zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności, inżynieria chemiczna i procesowa, technologia chemiczna. ©℗

Na zdjęciu: Panie stanowią ponad 30 proc. ogółu studentów Akademii Morskiej w Szczecinie.

Fot. Ryszard PAKIESER