środa, 17 stycznia 2018.
Strona główna > Kraj > Nie ma fotoradarów, prędkość wzrasta

Nie ma fotoradarów, prędkość wzrasta

Nie ma fotoradarów, prędkość wzrasta
Data publikacji: 2016-06-15 15:04
Ostatnia aktualizacja: 2016-06-16 11:37
Wywietleń: 504 139299

Aż 73 proc. kierowców przekracza dopuszczalną prędkość w miejscach, w których do końca 2015 roku funkcjonowały fotoradary straży miejskiej – podał Instytut Transportu Samochodowego (ITS).

W okresie pracy wybranych urządzeń rejestrowano średnio 218 przypadków wykroczeń dziennie. Obecnie byłyby to dziesiątki tysięcy wykroczeń – alarmuje Instytut.

– Pomiary wykonywano w dniach 6-7 kwietnia 2016 roku przy zastosowaniu nieinwazyjnych automatycznych urządzeń pomiarowych (ustawionych poza pasem drogowym prostopadle do kierunku ruchu), rejestrujących ruch w trybie „pojazd za pojazdem” – tłumaczyła koordynatorka badania z Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS Anna Zielińska. Poinformowała, że zbadano prędkość ponad 228 tys. samochodów (prawie 179 tys. osobowych i ponad 49 tys. ciężarowych). Do analizy wykorzystano także dane pozyskane od straży miejskich z Warszawy i z Nowego Dworu Mazowieckiego.

– Uznaliśmy za ważne dostarczenie obiektywnych wyników analiz skutków regulacji prawnych, które odebrały strażnikom prawo do kontrolowania prędkości – wskazał dyrektor ITS Marcin Ślęzak.

Straże miejskie i gminne do końca 2015 roku obsługiwały 400 fotoradarów. ITS podał, że kwietniowe pomiary były prowadzone w trybie ciągłym, przez 24 godziny, w każdym z pięciu punktów, w którym do 31 grudnia 2015 roku funkcjonowały fotoradary straży miejskiej. Chodzi o trzy miejsca w Warszawie i dwa w Nowym Dworze Mazowieckim.

– Wyniki badań wskazują, że w ciągu doby dopuszczalną prędkość przekroczyło 166 314 (73 proc.) kierowców, w tym o więcej niż 10 km/h przekroczyło ją 103 645 (45 proc.) kierowców. Należy zaznaczyć, że w okresie pracy fotoradarów straży miejskiej w miejscach tych ujawniano średnio 218 przypadków przekraczania dozwolonej prędkości dziennie – wyjaśnia Zielińska. (pap)

Fot. Dariusz Gorajski (arch.)

Komentarze

Oj
Pewnie rowerzyści podnoszą statystykę, ich nikt nie sprawdza czy jadę po piwku czy za szybko .
2016-06-16 11:34:24
EU
Porównywanie liczb wypadków w Polsce z krajami zachodniej Europy jest takie samo (jakoś infrastruktury), jak porównywanie "niskich" cen żywności w Polsce z cenami w tamtych krajach (zarobki).
2016-06-16 09:01:57
haha
A jak się to ma do bezpieczeństwa? Może radary stały w miejscach gdzie nie powinny, a ich głównym zadaniem miało być zarabianie pieniędzy. Ubiegły rok był chyba najbezpieczniejszy w historii jeśli chodzi o wypadki, a radarów nie było. Tak więc lepiej inwestować w poprawę stanu infrastruktury drogowej a nie radarów. Obwodnice, dwu pasmowe drogi to jest to co zwiększa bezpieczeństwo.
2016-06-15 15:57:40
Szok
To straszne, jak tak można!
2016-06-15 15:39:30

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
0
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Światełko do nieba 2018
Wielkie granie na Łasztowni
Bicie rekordu w spinningu rowerowym
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy