Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Jest pięć typów rodziców. Którym jesteś? [FILM]

Data publikacji: 25 maja 2016 r. 15:34
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2016 r. 12:55
Jest pięć typów rodziców. Którym jesteś?
 

To w jaki sposób robimy zakupy może o nas sporo powiedzieć. Okazuje się, że współczesnych rodziców można podzielić na kilka grup, według wartości, jakimi się kierują wybierając produkty dla dzieci, ich zaangażowanie w trendy oraz technologie, z jakich korzystają. W ten sposób wydzielono, aż pięć kategorii: Rodzice Slow, Rodzice Pilni, Rodzice New Tech, Rodzice Minimalistyczni i Niezależni.

- Prawie jedną piątą badanych stanowią rodzice New Tech, czyli tacy, którzy przy robieniu zakupów wykorzystują nowe technologie. Bardzo często czytają portale, które są skierowane do tej grupy, czytają też blogi parentingowe i co ważne korzystają także z przeglądarek cenowych – mówi newsrm.tv Izabela Sałamacha, ekspert Grupy On Board Think Kong.

Dwie dominujące grupy to Rodzice Slow (34% badanych) oraz Rodzice Pilni (30%). Co dzieli, a co łączy te dwie grupy? Oba typy rodziców są przejęci wszystkimi aspektami przyjścia dziecka na świat: chcą zaspokoić podstawowe potrzeby dziecka, ważne jest oczywiście zdrowie potomka (np. wybór dobrych usług medycznych), myślą także o przyszłej edukacji dziecka oraz o tym, by zapewnić mu bezpieczną przyszłości finansową. Obie grupy zwracają uwagę na walory edukacyjne zabawek i innych produktów kupowanych dzieciom (Pilny Rodzic – 90%, Slow Rodzic – 94%), skład na etykiecie (odpowiednio: 84 i 89%), ważna jest dla nich trwałość produktów (86% i 76%). Te dwie grupy różnią się jednak wartościami, na podstawie których podejmują decyzje zakupowe oraz zaangażowaniem w trendy. O ile Rodzic Pilny aktywnie wyszukuje i wypróbowuje nowe trendy w wychowaniu dzieci (79%), chętnie kupuje nowoczesne, modne produkty (77%) oraz interesuje się nowinkami i gadżetami dla dzieci (84%), o tyle Slow Rodzic jest bardziej zdystansowany do pogoni za trendami (odpowiednio: 23%, 22% i 35%).

Najmniej licznymi typami rodziców są Rodzice Minimalistyczni i Niezależni (odpowiednio 10% i 5%). Ta pierwsza grupa wykazuje dużą niezależność w stosunku do wszelkich trendów, niechętnie korzystają również z nowych mediów. Natomiast Rodzice Niezależni podchodzą do nich wyjątkowo selektywnie.

Z raportu wynika, że jedną z najważniejszych wartości rodziców jest edukacja. Ponad 82% badanych przyznało, że zwraca uwagę na wartość edukacyjną kupowanych zabawek i akcesoriów. Z edukacyjnym nurtem przegrywa nawet silny trend eko – na ekologiczność produktów zwraca uwagę 64% rodziców. Co ciekawe, cena jest kluczowym aspektem decyzji o kupnie jedynie dla 53% rodziców. Natomiast ponad 76% jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który jest dokładnie taki, jakiego szuka. Interesującym trendem jest także prostota i naturalność – ponad 72% rodziców przyznaje, że kieruje się właśnie takimi aspektami przy wyborze produktów dla dzieci.

Źródło: newsrm.tv

Wypowiedź: Izabela Sałamacha, ekspert Grupy On Board Think Kong.

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Antoni
2016-05-26 12:47:14
Wartość tego wywodu jest tak samo warta jak słuchanie : jeden,dwa, trzy... i tak do bezgranicznego końca . Zwykłe pieprzenie, które zwykle przerywam toastem lub zachęcam , aby klient wiosłował do brzegu .
Jarun
2016-05-25 18:26:58
"Zachodzę w um z Podgornym Kolą", co ta pani chciała powiedzieć. A jest żywność antyzdrowotna? Blogi para...co?, rodzic slow?, ekologia przy zakupie, dzieci milenialsów? Wygląda jakby czytała etykietkę napisaną przez szaradzistę na leku. Ale jak się pracuje w Grupy On Board Think Kong (nazwę wkleiłem) to bełkocze się w sposób pseudonaukowy.
Kazik
2016-05-25 16:12:00
Rodzic "Low" "Nw Tech" portale "Parentingowe"....czyli korpo-nowomowa i to ciągle "eeee" "eee" "e" co trzecie słowo. Nie byłem w stanie zbyt długo tego słuchać....

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA