czwartek, 18 stycznia 2018.
Strona główna > Gospodarka > Zarząd portowej spółki odwołany

Zarząd portowej spółki odwołany

Zarząd portowej spółki odwołany
Data publikacji: 2016-01-21 19:18
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:33
Wywietleń: 652 107088

Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście na czwartkowym posiedzeniu odwołała zarząd spółki. Nowy ma wyłonić postępowanie kwalifikacyjne. Do czasu jego rozstrzygnięcia obowiązki zarządu powierzono Igorowi Frydrykiewiczowi, członkowi RN ZMPSiŚ.


Stanowiska w ZMPSiŚ utracili: prezes Zbigniew Miklewicz oraz wiceprezesi - Krzysztof Sadowski i Paweł Adamarek. Nowy zarząd spółki ma być powołany do 16 lutego br.


- Powodem odwołania zarządu przez Radę Nadzorczą była krytyczna ocena jego działalności - informuje biuro prasowe Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. - Wskazano m.in. rażące zaniechania w postępowaniu przed niemieckim sądem administracyjnym w Hamburgu, dotyczącym budowy Gazociągu Północnego przez Nord Stream. Skarga strony polskiej została odrzucona, tymczasem zbyt płytko położony na dnie Bałtyku gazociąg blokuje rozwój naszych portów i dostęp do Świnoujścia największych jednostek mogących pływać po Bałtyku. Nowy zarząd ma wypracować nową strategię działań wobec spółki Nord Stream.

W komunikacie podano, że zmiany mają także służyć nadaniu nowej dynamiki w działalności spółki i przyspieszeniu procesów inwestycyjnych.

Dodajmy, że Rada Nadzorcza ZMPSiŚ obradowała w nowym składzie. Przedstawicielami Skarbu Państwa są w niej obecnie: Zbigniew Bogucki, Igor Frydrykiewicz, Urszula Kulisiewicz, Karolina Laurentowska-Perez, Adrian Salus i Wojciech Weiss. Samorząd Szczecina reprezentują Piotr Krzystek i Stanisław Lipiński, a Świnoujścia - Elżbieta Bogdanowicz i Janusz Żmurkiewicz. ©

Tekst i fot. (ek)

Komentarze

@ZMIANY "Full Ahead"
Cytuję "niewielka dewiacja i statek z zanurzeniem 15 - 17 metrów naprawdę wpłynie do Świnoujścia .... " No właśnie tego dotyczy wpis "przekop". Powiedz mi, skąd na Bałtyku miałby się wziąć statek o zanurzeniu 15-17m? A wcześniej sprawdź parametry Cieśnin Duńskich.
2016-01-22 11:02:13
kazek
Rozumiem, że skoro odbywa się gruntowne "czyszczenie" kadr PO to jest z czego czyścić tzn. przy poprzedniej zmianie "czyszczono" z PiS-u. To jest największa tragedia spółek państwowych - obsadzanie swoimi, kompetencje na 2,3 planie.
2016-01-22 10:07:11
ZMIANY "Full Ahead"
Szkoda Ale ten powód odwołania jest kompromitujący - nawet Rząd by sobie nie poradził ... Czy naprawdę firma ze Szczecina miała szanse wygrać spór o wgłębienie Nord Streamu-u ? ... Po za tym trochę wiedzy i dobrej woli - niewielka dewiacja i statek z zanurzeniem 15 - 17 metrów naprawdę wpłynie do Świnoujścia .... Czy były jakieś problemy z katarskim tankowcem "Al Nuaman" ? Wg zapowiedzi PIS typu "przez Tuska i Sikorskiego LNG Terminal będzie zablokowany " gazowiec nie miał prawa wejść do portu. A tu szok - żadnych problemów . Bardzo się cieszę z ambicji polityczno-gospodarczych aby Świnoujście przyjmowały giganty - tj statki z segmentu 14-18 metrów zanurzenia ... ale czy to realny projekt ? po co nam takie ambicje ... Do Gdańska wpłynęły ze dwa takie statki (ale nie maksymalnie zanurzone). Skupmy się raczej na modernizacji tego co jest - aby masowiec rozładować/załadować w Szczecinie z ratą 30.000 ton na dobę .... zamiast skupiać się na projektach o gigantycznych kosztach i wydatkach . Przypominam , że pozbyliśmy się pogłębiarek i holowników (te trzeba zlecać za niemałe kwoty) - a utrzymanie nawet 12,50 na naszym Zalewie Szczecińskim to koszty gigantyczne / których wpływający tonaż nie pokryje) - nie mówiąc o prywatyzacji portu masowego w Świnoujściu - gdzie tak naprawdę ZPSŚ sprzedał "złotą kurę" już dawno . Obserwujmy jakie następne zmiany w szczecińskiej gospodarce morskiej ...
2016-01-22 09:55:21
przekop
Nowe, PISowskie władze wszystkiego zaraz po przekopaniu kanału do Elbląga i załatwieniu demontażu lub zakopania głębiej rur Nordstreamów, pogłębieniu toru wodnego do Świnoujścia i dalej do Szczecina rzucą całe moce na pogłębianie Cieśnin Duńskich. Bo te cieśniny to też duńsko-niemiecki spisek mający ograniczyć dostęp tankerów z całego świata do Polski.
2016-01-22 09:48:30
Zarząd Zarządu...
Nie ujmując nikomu, ale po sprzedawcy bielizny każdy może być prezesem i port się nie zawali :)
2016-01-22 07:56:50
15 mln $ w pudełku po butach
@Podpalacz woła - Czyżby? A kto to jest "solidaruch"? Buzek ze swoim rządem? Ja go kwalifikuję do POstkomuchów, ale nawet jeśli na nim chcesz bazować, to przecież zaraz po jego rządach już w 2002 tow. Miller (z Gazpromu) spotkał się z tow. Millerem (z KC PZPR, ówczesny premier) w sprawie Jamału 1 i 2 i pieremyczki. Ministrem gospodarki był wtedy tow. Piechota, a prezydentem i za Buzka i za Millera był tow. Aleksander "gorzała" Kwaśniewski. Miller potwierdzał stanowisko Steinhoffa: "problem tzw. pieremyczki - gazociągu południowego, omijającego Ukrainę. My powiedzieliśmy: zgoda na wszelkie projekty, które pozwalają wykorzystać tranzytowe położenie Polski, ale w takim stopniu, w jakim nie zagraża to interesom Ukrainy, która jest naszym strategicznym partnerem". Piechota powiedział: "Zajmujemy twarde stanowisko. Zarówno kwestie inwestycji – pierwsza nitka, druga nitka, łącznik jak i kwestie zakontraktowanego poziomu dostaw". A o Kwaśniewskim Gudzowaty powiedział w kontekście Jamału: "Projekt storpedował m.in. prezydent Aleksander Kwaśniewski krzycząc na całą Polskę, że przeszkadzamy naszym braciom Ukraińcom". I co teraz powiesz komuszy ignorancie? Dla jasności przytoczę ci też wypowiedź J.Kaczyńskiego sprzed lat: "Położenie Polski w kontekście transportu surowców i polityki energetycznej to ogromny atut. Niestety, jest to kapitał, który konsekwentnie, przez 20 lat, był marnotrawiony".
2016-01-22 01:24:48
idą zmiany
Tak to jest z prezesami spółek jest praca dopóki nie ma zmian w polityce.Zmiany w polityce zmiany w spółkach.
2016-01-22 00:38:39
Libo
IDZIE DOBRA ZMIANA!!!!!!! teraz, kiedy zarządzanie portami obejmą fachowcy z PIS-u Niemcy i Rosjanie natychmiast przystąpią do rozbiórki gazociągu Nord Stream i jeszcze wypłacą nam miliardowe odszkodowania. O święta naiwności !!!! przeciec wiadomo, że chodziło o to, żeby na stołkach posadzić swoich czyli byli PO-wcy będą PIS-owcy. Podobno nowym prezesem ma być szef Żeglugi Szczecińskiej ale dyskusje trwają.
2016-01-21 22:25:52
Bzdury
Co to za tytuł jest: Zarząd portowej spółki - jakiej portowej spółki?????? Portowa spółką to jest Bulk Cargo, DB- Port Szczecin itp. A to jest spółka zarządcza, a nie spółka portowa. Największym udziałowcem tej spółki jest skarb państwa i to już świadczy o tym, że nie jest to spółka portowa bo zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich wyraźnie oddziela kwestie zarządzania portami od kwestii eksploatacji, którymi zajmują się własnie spółki portowe. W tym kontekście tytuł jest co najmniej nietrafiony, by nie użyć bardziej dosadnego określenia.
2016-01-21 21:24:08
Podpalacz woła,
że pożar jest...żeby nie Solidaruchy i ich sprzeciw wobec projektowanej rozbudowy gazociągu Jamał, nie byłoby żadnego Nord Streamu...ani nr 1, ani nr 2.
2016-01-21 20:46:45
Tak się kończą rządy Targowicy.
O co chodzi z tym Nord Stream? Przecież mamy "krula Europy". Niech wyegzekwuje swoje ustalenia z 2011 roku z Angelą, a nie knuje razem z resztą PO/PSL i nowoczesnegoPO przeciw Polsce.
2016-01-21 20:33:19
Sandokan
Czyżby do tej pory pił tylko dorywczo?
2016-01-21 20:18:02
Jan
czas najwyzszy - teraz Miklewicz bedzie pil na okraglo -zal fachowca
2016-01-21 19:45:00

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
0
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Bicie rekordu w spinningu rowerowym
Światełko do nieba 2018
Wielkie granie na Łasztowni
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy