Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

URE sprawdzi z formularza

Data publikacji: 04 marca 2016 r. 10:57
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
URE sprawdzi z formularza
Urząd postanowił zorientować się – u odbiorców – w skali problemów... Fot. Marek Klasa  

Pod lupę bierze sprzedawców prądu i gazu Urząd Regulacji Energetyki. Specjalny nadzór jest konieczny, bo klienci firm gazowych i energetycznych coraz częściej żalą się na obsługę, a do URE napływają skargi.

Odbiorcy gazu i prądu skarżą się standardy jakościowe i nieuczciwe praktyki firm. Najczęściej są to:
„brak rzetelnej i często niepełna informacja o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę; podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu; wywierania przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne, brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców, w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie; utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieregularne dostarczanie rachunków czy błędne rozliczenia”.

I tak konsumenci energii żalą się np., że w przypadku nieregularnego otrzymywania faktur, kumulują się płatności i kwota należności rośnie. Wielu odbiorców nie stać potem na takie jednorazowe opłaty, w związku z czym rośnie ich obawa, że zostanie im odłączone zasilanie.Jak informuje URE, największa ilość skarg dotyczy firm: Energa Obrót, Polska Energetyka PRO, Energetyczne Centrum, Multimedia Polska Energia, Tauron Sprzedaż i PGNiG Obrót Detaliczny. Pierwsze cztery firmy zostały wezwane przez URE do złożenia wyjaśnień. Urząd zaś postanowił zorientować się w skali problemu. W tym celu jego prezes zarządził celu dwumiesięczne badanie monitorujące sprzedawców w oparciu o bezpośrednie informacje od odbiorców. Ma do tego posłużyć formularz zgłoszeniowy. Jest on w formie elektronicznej na stronie URE, można go też wydrukować i przesłać pocztą tradycyjną.

Po przeanalizowaniu sygnałów od odbiorców energii z formularzy URE obiecuje dalsze działanie w celu usunięcia nieprawidłowości. Jednak, aby pojedynczy klienci dostawców gazu i prądu nie robili sobie zbyt dużych nadziei, urzędnicy informują także, iż zgłoszenie na formularzu nie będzie traktowane przez URE jako wniosek o podjęcie indywidualnej interwencji – „będzie ono weryfikowane w celu ustalenia skali oraz obszaru występowania zjawiska zgłaszanych przez Odbiorców problemów”.

Tekst i fot. (kl)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

jabol
2016-03-04 23:54:32
niech lepiej sprawdza co dodaja do gazu bo u mnie niestety plomien nie wyglada tak jak na tej fotografii bo jest zawsze czerwony.
kiedy?
2016-03-04 16:20:11
kontrola wartości opałowej gazu, ale nie w Policach, tylko u odbiorców końcowych, zwłaszcza w dniach z temperaturą poniżej -10

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA