poniedziałek, 18 grudnia 2017.
Strona główna > Gospodarka > Unibaltic odmłodził flotę

Unibaltic odmłodził flotę

Unibaltic odmłodził flotę
Data publikacji: 2017-03-12 15:42
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:34
Wywietleń: 1978 222699

Szczeciński armator Unibaltic kupił zbudowany w zeszłym roku statek. Zbiornikowiec „Amuleth” (poprzednia nazwa „Fortunate”) zastąpił dużo starszą jednostkę „Antracyth”, którą niedawno sprzedano. Najnowszy nabytek jest obecnie w Szczecinie, a wkrótce wyruszy w rejs do Wielkiej Brytanii.

Unibaltic dysponuje flotą 11 statków. W jej skład wchodzi dziewięć zbiornikowców i dwa masowce. Miesiąc temu spółka sprzedała zbiornikowiec „Antracyth”, zbudowany w 1990 roku. Obecnie u nowego właściciela pływa pod nazwą „Lynn S”. W miniony piątek (10 marca) natomiast szczeciński armator zakończył transakcję zakupu zbiornikowca „Fortunate”, który wszedł do eksploatacji w 2016 roku.

- Kupiliśmy go od tureckiego armatora - mówi Arkadiusz Wójcik, prezes Unibaltiku. - Teraz średnia wieku naszej floty znacznie się obniżyła. Poprzez ten zakup chcemy też pokazać klientom, że firma się rozwija.

„Fortunate” wraz ze zmianą właściciela zmienił nazwę i w barwach Unibaltiku będzie pływał jako „Amuleth”. Chemikaliowiec ma ok. 102 m długości i 16 m szerokości. Jest zarejestrowany na Malcie. Pod koniec lutego przypłynął do Szczecina i zacumował przy nabrzeżu Bułgarskim. Tu był jeszcze raz dokładnie sprawdzony przed zakupem. W najbliższych dniach trafi do Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”, gdzie przejdzie przegląd dna.

Jeszcze w tym miesiącu „Amuleth” wyruszy w pierwszą podróż z Polski.

- Będzie to rejs dla Grupy Azoty - informuje A. Wójcik. - Statek uda się z ładunkiem nawozów płynnych do portu w Anglii. (ek)

 

Na zdjęciu: Stojący przy nabrzeżu Bułgarskim chemikaliowiec zostanie przemalowany na kolory typowe dla zbiornikowców Unibaltiku: kadłub ma być czerwony, a nadbudówka biała.

Fot. Dariusz GORAJSKI

Unibaltic odmłodził flotę Unibaltic odmłodził flotę

Komentarze

Figo
Płacą podatki w rajach podatkowych to ich stać.Ich pracownicy będa w przyszłości na garnuszku ZUS-u i opieki społecznej.Taki to kraj cwaniaków i liberałów
2017-03-13 23:07:15
jas
beznadziejna firma nie polecam marynarzom
2017-03-13 09:45:34
bolo
- ostatni statek, który fotografowałem (2014-07-18) i który miał na rufie SZCZECIN to był m/s "OSA" (IMO 8420086) z Baltramp, ale już 2015-08-31 zamalowano "CIECIN" (Szczecin był "wyspawany" i jest widoczny) i napisano LIMASOL........ "Polskość to nienormalność" - słowa "króla".
2017-03-13 09:36:21
Noname
Fajnie, że kupili sobie kolejny statek tylko co to za szczeciński armator skoro statki ma rejestrowane np. na Malcie...
2017-03-12 22:33:36

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Ostatni dzień jarmarku
Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Poprzedni Następny

Nekrologi