Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Tort na Gryfie

Data publikacji: 15 lutego 2017 r. 10:26
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
Tort na Gryfie
 

Okolicznościowy tort, drewniane koło sterowe i krzepiące przemówienia złożyły się na obchody 10-lecia linii promowej Świnoujście-Trelleborg. Świętował operator Unity Line (z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej), którego trzy jednostki – „Gryf”, „Galileusz” i „Wolin” – kursują na tej trasie.

– Uroczystość odbyła się 13 lutego na pokładzie promu „Gryf” – informuje Katarzyna Antoń z działu marketingu Unity Line. – Wśród zaproszonych gości byli m.in. przedstawiciele władz portu w Trelleborgu, pracownicy obsługi technicznej, kontrahenci oraz dyrekcja Euroafrica Shipping Lines, biznesowego partnera Unity Line.

Dyrektor Unity Line Jarosław Kotarski oraz szef portu w Trelleborgu Tommy Halén podziękowali zgromadzonym za owocną współpracę. Symbolicznym prezentem od szwedzkiego zarządcy było efektowne koło sterowe.

Historię powstania połączenia przybliżył Paweł Wojdalski, zastępca dyrektora Unity Line. Jak zaznaczył, do Trelleborga skierowano najpierw promy „Gryf” i „Galileusz”. Pierwszy rejs odbył się 5 lutego 2007 roku. Wcześniej cała flota pływała wyłącznie do Ystad. Dlaczego zdecydowano się na utworzenie drugiej linii żeglugowej? Rosło zainteresowanie klientów biznesowych nową trasą. Do Polski wkroczyły duże szwedzkie koncerny, w tym IKEA, Volvo i Scania, co się wiązało ze zwiększeniem przewozów na Bałtyku. Jako że większość ciężarówek kierowała się na północny wschód, ułatwieniem stała się położona praktycznie za rogatkami Trelleborga autostrada. Nie bez znaczenia była bliskość Malmö i połączonej z nim mostem Øresund Kopenhagi oraz całej Danii.

Na „Gryfie” i „Galileuszu” się nie skończyło. Jeszcze w tym samym roku, w październiku, dołączył do nich nowy, prawie dwustumetrowy prom „Wolin”. Szybko się okazało, że otwarcie nowej trasy było dobrym posunięciem. Z oferty skorzystali nie tylko Polacy, ale też kierowcy z Austrii, Czech i Słowacji.

– Tym samym Unity Line stało się silną konkurencją dla operatorów, którzy pływali z portów w Sassnitz, Rostocku i Travemünde – dodaje K. Antoń. (ek)

Fot. Unity Line

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Oho
2017-02-19 23:39:12
Kowalski jedyne co potrafi to siać ferment i nisko się kłaniać ojcu dyrektorowi z Torunia :)
@ Starszy marynarz
2017-02-18 22:12:14
gdyby nie Kowalski już dawno byś zbierał puszki po piwie na śmietnikach. Poza tym mów za siebie.
@Portowiec
2017-02-18 22:09:37
Gdyby nie Brzezicki to już 10 lat temu nie byłoby PZM. A 2,5 tys. marynarzy poszłaby na zielona trawkę. O jakiej dewastacji piszesz? Ogarnij się człowieku i nie bluźnij.
Stefania
2017-02-17 19:55:43
Byłam w Malmö latem i nie widziałam jakiegoś niebezpieczeństwa. Chyba jest bezpieczniej w Szwecji niż np we Francji czy Niemczech. Mnie się podobała wycieczka do Szwecji.
Pytanie do Pani Stefani ?
2017-02-17 00:53:28
A na ile Gwarantuje Pani Bezpieczenstwo w "Szwedzkim Bejrucie" czyli Malmö ??
TIR-owiec,
2017-02-17 00:48:23
Gratulacje... ale mimo wszystko na/przy torcie - za duzo Smietany !
Stefania
2017-02-15 19:12:19
Polecam odwiedzić Malmo i Trelleborg. Malmö to miast prawie tak duże jak Szczecin. Fajnie się wybrać do centrum w historyczną cześć miasta i oczywiście spacer nad morzem! W Trelleborgu można odwiedzić Trelleborgen - dawną osadę Wikingów - w czerwcu organizują tam kilkudniowy jarmark i inscenizacje wesela i bitwy Wikingów! Polecam!!!
Drewniak
2017-02-15 15:42:09
Biały Anioł dba tylko o własne interesy mając całą załogę w naprawdę głębokim poważaniu
Starszy marynarz
2017-02-15 13:03:12
Dobrze, że na tych zdjęciach nie ma nieroba Kowalskiego, na którego większość załogi nie może patrzeć.
Portowiec
2017-02-15 12:42:45
Dlaczego szczecińskie media nie piszą o tym, jak PiS rozpoczęło dewastację gospodarki morskiej rękami wiceministra Brzezickiego? Swoimi nieudolnymi działaniami chcą dziesiątki marynarzy pozbawić miejsca pracy!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA