piątek, 15 grudnia 2017.
Strona główna > Gospodarka > Rekord z norweskim podatkiem w tle

Rekord z norweskim podatkiem w tle

Rekord z norweskim podatkiem w tle
Data publikacji: 2016-06-06 10:59
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:33
Wywietleń: 934 138003

W kwietniu z usług Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów skorzystało 39 152 pasażerów, czyli o 22,36 proc. więcej niż rok temu. Na podstawie dotychczasowych dobrych wyników jego władze prognozują, że do końca grudnia obsłuży on 480-500 tysięcy osób. Plany może jednak nieco pokrzyżować konflikt pomiędzy liniami Ryanair a rządem Norwegii, skutkujący likwidacją połączeń z Oslo Rygge.

Z miesiąca na miesiąc port Lotniczy Szczecin-Goleniów osiąga bardzo dobre wyniki. W kwietniu z jego usług skorzystało 39 152 pasażerów, tj. o 22,36 proc. więcej niż przed rokiem.

– Wpływ na wzrost ruchu pasażerskiego miał nowy kierunek, który nie operował w kwietniu 2015 roku, czyli rejsy linii lotniczej Wizz air do norweskiego Bergen – wyjaśnia Elwira Borecka z marketingu spółki PL Szczecin–Goleniów im. NSZZ „Solidarność”. – Dodatkowo, od 1 marca, Polskie Linie Lotnicze LOT zwiększyły – z 2 do 3 dziennie – częstotliwość operacji do Warszawy.

Za uzyskiwane przez Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wyniki odpowiada nie tylko większa siatka połączeń, ale też dobre wykorzystanie miejsc w samolotach (w granicach 90 proc.). Na podstawie dotychczasowych statystyk, plasujących lotnisko wśród najbardziej dynamicznie rozwijających się portów w kraju, jego władze szacują, że w obecnym roku skorzysta z niego 480-500 tysięcy pasażerów.

Plany w uzyskaniu rekordowej liczby pasażerów może niestety pokrzyżować konflikt pomiędzy liniami lotniczymi Ryanair a rządem Norwegii, jaki wywołał nowy, proekologiczny podatek – „za miejsce w samolocie” w wysokości 88 norweskich koron (ok. 42 zł). Przeciwko jego wprowadzeniu protestowali także inni przewoźnicy, m.in. Norwegian.
Marzenna Głuchowska

Fot. Elwira Borecka

Komentarze

Dlaczego
nie ma kierunków bardziej turystycznych a tylko same pracownicze.
2016-06-09 14:50:45
Marek T.
Zlikwidować lotnisko a w to miejsce wybudować szybki pociąg do lotniska w Poznaniu, i zwiększyć przeloty w Poznaniu - to będzie taniej i efektywniej
2016-06-07 21:15:32
mariusz
dlaczego nie ma polaczen do amstedamu, frankfurtu czy monachium? kiedy sie obudzi zarzad lotniska? polaczenia musza byc co najmniej 2 razy dziennie by zaczely dobrze dzialac a nie 2 razy w tygodniu! golenioow to nadal smieciowe lotnisko, niestety - chodzi o polaczenia. I tak 90% szczecina jezdzi do berlina fajnie ze jest juz PKS a nie tylko same prywatne firmy. wpisalem sie kilka razy o dodanie polaczen do portyow lotniczych z ktorych jest mozliwoiasc latania dalej, ale jak widac tylko tanie linie maja wziecie w szczecinie. Wroclaw, Gdansk jest inny, lepszy niestety.
2016-06-07 09:53:34
Bako
A czy czasem przy okazji ostatniego remontu nie uruchomiono systemu ILS kategorii II (przed kat. I) który pozwala na lądowanie niemal w każdych warunkach?
2016-06-06 12:18:53
Loty
A gdyby dodatkowo lotnisko posiadało system pozwalający na działanie w trakcie trudnych warunków atmosferycznych, to byłoby idealnie. Póki co, każda mgła jest zagrożeniem, a dojazd np. do Poznania nie jest zbyt komfortowy.
2016-06-06 11:39:11

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską