sobota, 18 listopada 2017.
Strona główna > Gospodarka > OT Logistics w gdańskim porcie

OT Logistics w gdańskim porcie

OT Logistics w gdańskim porcie
Data publikacji: 2015-08-13 20:40
Ostatnia aktualizacja: 2017-10-25 17:11
Wywietleń: 161 11848

Największy operator portowy w Polsce, szczeciński OT Logistics ma wydzierżawić 26 ha terenu w Porcie Gdańsk. Firmy podpisały umowę przedwstępną 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Za ponad 5 lat może tam powstać terminal do przeładunku zbóż i pasz.

Jak poinformowała w czwartek wieczorem w komunikacie spółka OT Logistics SA (OTL), "OTL zawrze z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym o powierzchni ok. 26 ha; obie strony właśnie podpisały umowę przedwstępną, która zobowiązuje do zawarcia umowy przyrzeczonej".

"Oznacza to, że OTL jest coraz bliżej rozpoczęcia budowy nowego terminalu przeładunkowo-składowego, który umożliwi Spółce aktywniejszą działalność w zakresie obsługi towarów agro, tj. zbóż i pasz" - podano.

Jak tłumaczy cytowany w komunikacie Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics SA, "podpisana umowa istotnie przybliża do zakończenia transakcji, o której przeprowadzenie spółka starała się od kilku lat". Ocenia, że "budowa terminalu w gdańskim porcie będzie dużą inwestycją, która może mieć wpływ nie tylko na sam port i region, w którym się znajduje, ale na całą polską gospodarkę". Zwrócił uwagę, że obecnie żaden port w kraju nie prowadzi na dużą skalę obsługi zbóż i pasz. "Tymczasem popyt na tego typu usługi jest duży i wciąż rośnie" - dodał.

Firma przypomina w komunikacie, że "inwestycja w Gdańsku stanowi realizację celów emisyjnych wskazanych w prospekcie z 2013 r. i ma polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów (z wyłączeniem gazów oraz ropy naftowej i produktów naftowych) o zdolności przeładunkowej nie mniejszej niż 2 mln ton rocznie". W 2014 r. porty OTL przeładowały łącznie ok. 8 mln ton towarów.

Podano, że umowa dzierżawy nieruchomości w Porcie w Gdańsku zostanie zawarta do 30 dni od zakończenia procedury formalnej. Ocenia się, że może to nastąpić na przełomie września i października br.

Zakończenie inwestycji ma nastąpić w terminie do 60 miesięcy od daty wydania nieruchomości.

OT Logistics SA jest polską spółką z branży TSL. W 2014 r. Grupa OT Logistics osiągnęła obroty ok. 200 mln euro. Od 2013 r. jest spółką publiczną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral.

OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie obsługi ładunków masowych i suchych oraz drobnicy. Jest największą firmą w transporcie śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Działa głównie w regionie Morza Bałtyckiego, w Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (głównie Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).

Port w Gdańsku jest największym polskim portem i jednym z największych węzłów logistycznych Polski. W pierwszym półroczu br. przeładował ponad 17 mln ton ładunków, co w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku oznacza wzrost o prawie 12 proc. W 2014 roku w Gdańsku przeładowano rekordową ilość ładunków, ponad 32,3 mln ton, co oznaczało wzrost o 7 procent w porównaniu z 2013 rokiem. Port podaje, że w ostatnich sześciu latach przeładunki wzrosły o ponad 70 procent.

Na terenie portu działają m.in. Terminal Kontenerowy DCT, Baza Paliw Płynnych, Terminal Węglowy i Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG). Na początku roku firma podała, że planuje wydać łącznie ponad 1 mld złotych na inwestycje do 2020 roku; około 600 mln zł ma pochodzić z europejskich środków pomocowych. Tylko w tym roku firma planuje wydać na inwestycje 94 mln zł.(PAP)

Fot.: Maciej Borkowski

OT Logistics w gdańskim porcie

Komentarze

Jan
Dziwisz się Jacek, bo ja jedynie temu, że tak długo tu wytrzymali. Zaniedbany, a co tu bawić się w eufemizmy - brudny Szczecin, z centrum opanowanym przez maneli, z takimi a nie innymi zasobami ludzkimi we władzach, z każdą inwestycją lub remontem nie dość, że przepłaconym, to nie oddanym na czas, itd., itd. jest fatalnym kontekstem dla prowadzenia poważnego biznesu. A biznes - postaw się w roli operatora portowego - sam byś prowadził w porcie nad Bałtykiem, a nie 100km od morza z zupełnie innej głębokości torem wodnym i możliwością przyjmowania statków a nie szalup. Prawda?
2015-08-14 10:29:26
jacek
Teraz tylko czekać na informację, że spółka OT Logistics przenosi swoją siedzibę do Gdańska. Coraz bardziej się tam angażują, a Trójmiasto jest tak faworyzowane, że już nic mnie nie zdziwi.
2015-08-13 21:40:25

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny

Nekrologi