poniedziałek, 18 grudnia 2017.
Strona główna > Gospodarka > Odbudowa stoczni

Odbudowa stoczni [GALERIA]

Odbudowa stoczni
Data publikacji: 2017-11-17 07:16
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-23 06:56
Wywietleń: 1447 301354

Od kwietnia ubiegłego do września tego roku na inwestycje w Szczecińskim Parku Przemysłowym (Stoczni Szczecińskiej) spółka ta zaangażowała 8,1 mln zł własnych środków. Odtworzono majątek i infrastrukturę stoczniową – w sektorze energetyki, technologii i urządzeń wodowaniowych.

– Zainwestowano szczególnie w przywrócenie pełnej sprawności energetycznej stoczni i wdrożenie energooszczędnych rozwiązań w obsłudze uruchomionych procesów technologicznych – mówi Henryk Pająk, dyrektor ds. technicznych w spółce. – Zakupiono przyczepy do transportu ciężkich, 20-tonowych elementów oraz sztaplarkę czołową, której brakowało. Wyremontowano urządzenia dźwigowe o łącznym udźwigu 4600 ton, które są utrzymywane w ciągłej sprawności. Przywrócono pełną zdolność technologiczną ciągu wstępnej obróbki blach oraz ciągu wstępnej obróbki profili w zakresie czyszczenia i malowania. Ponadto przywrócono w stoczni zasilanie sprężonego powietrza, które było zdewastowane i szczątkowe. Odtworzono system przeciwpożarowy.

Modernizację przeszedł ośrodek czyszczenia i malowania sekcji.

– W maszynowni wykonano odpylacze – informuje Wacław Półtorak, kierownik tego ośrodka. – Wykluczyliśmy technologię pyłotwórczą czyszczenia elementów szlaką pomiedziową. Obecnie są czyszczone śrutem w obiegu zamkniętym.

Koszt inwestycji w maszynowni to milion zł.

– Nie otrzymaliśmy żadnej pomocy publicznej  – podkreśla Andrzej Strzeboński, prezes SPP. – Nasza spółka osiąga zyski i dzisiaj ma trwałą rentowność.

Zaznacza, że linia technologiczna kompaktowej stoczni – od czarnej blachy, przez czyszczenie, wstępną obróbkę, cięcie i gięcie blachy, prefabrykację, konserwację, czyszczenie i malowanie sekcji, montaż na pochylni, wodowanie i postawienie przy nabrzeżu – jest uruchomiona.

– Są jeszcze braki – zastrzega. – Nie ma ciągu spawania płatów, bo istniejący został w poprzednich latach po prostu pocięty na złom. Dlatego te płaty wykonujemy dłużej i drożej. Aby zakład doprowadzić do należnego mu miejsca na rynku producentów okrętowych, trzeba jeszcze zainwestować kilkadziesiąt milionów zł.

Wkrótce ma ruszyć budowa ośrodka sprężania powietrza dla całej stoczni.

Na terenie SPP prowadzi działalność 68 najemców.

– Mają umowy zawarte na czas nieokreślony, są naszymi partnerami i korzystają z infrastruktury stoczni – mówi A. Strzeboński.

Tekst i fot. (ek)

Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni Odbudowa stoczni

Komentarze

Wawrzek
Trudno zrozumieć krytykantów decyzji o odbudowie przemysłu stoczniowego to chyba deweloperzy, którzy dzięki rozwaleniu stoczni mieli plany budowy wieżowców tylko dla kogo jak tu pracy mało. Ludzie wyjechali na cały Świat a bez przemysłu i pracy miasto będzie zanikać. Ile jeszcze supermarketów zmieści się w Centrum Szczecina? nadal kupujemy Statki w Chinach a przecież można je produkować w Polsce. Państwo a właściwie łajdackie rządy zniszczyły ten przemysł i jakie z tego osiągnięcia?. dzisiaj widzimy jakim to wielkim premierem był Tusk i jaki był jego cel a do pomocy miał "mędrców" od przeszukiwania damskich toreb w sejmie i jeszcze kilku jemu podobnych. Budować Statki, Okręty nowoczesne dla Polski i dla innych. Szkolić Kadry, policzcie co zniszczono w Szczecinie i Regionie, gdzie są polskie Zakłady i polski przemysł? to nie to samo co przemysł w Polsce.
2017-11-23 00:34:31
Jestem
"Dobra zmiana" ale dla kogo? Na pewno, nie dla stoczni i Szczecina.
2017-11-18 12:46:40
Po czasie...
I za tak ciezka, szkodliwa i niebezpieczna prace w latach Komunizmu... ma sie dzisiaj "Groszowa" Emeryture !!
2017-11-18 00:12:42
Czyli nowe zajecie... dla Nowej Prokuratury
A za dotychczasowy PO-dupadek... do dnia 25.10.2015 roku, mozemy tylko "PO-dziekowac" Komunistom i PO-stkomunistom i "Szkoda" ze nie zostali jak na razie jeszcze - ROZLICZENI...??
2017-11-17 23:58:05
@Kit
Jasne. Dobrze pamiętamy realnego inwestora katarskiego i makietę Silesii. Działo się.
2017-11-17 20:04:10
@Stoczniowiec
Bez infrastruktury SPP te firmy nie mogłyby robić tego, co robią. Artykuł wyraźnie informuje o trwającej odbudowie stoczni i potrzebie jeszcze kilkudziesięciu mln zł do doprowadzenia tego procesu do końca. Dewastacja była duża, są filmy pokazujące skalę zniszczeń i złodziejstwa.
2017-11-17 19:59:43
Kit
Propaganda sięga zenitu.
2017-11-17 11:12:43
Vulkan
Nazwa Stocznia Szczecińska istnieje jako napis historyczny na bramie głównej oraz na budynku hali na przeciw hotelu VULKAN- jest to wymysł prezesa parku przemysłowego- dewelopera tego terenu!!!
2017-11-17 10:55:57
wert
A obiecanej ponad 2 lata temu Stoczni Szczecińskiej jak nie było tak nie ma. Oszukać najłatwiej.
2017-11-17 10:08:08
Stoczniowiec
To nie jest żadna stocznia tylko jak sama nazwa wskazuje park przemysłowy. Istotą działania takiego parku jest wynajmowanie majątku i tak to się dzieje w SPP. Przestańcie mydlić ludziom oczy że to jest stocznia, bo nie jest. halę lub plac może tam wynająć producent rowerów, pralek lub jakichkolwiek konstrukcji stalowych. SPP najbliżej jest określenie deweloper wynajmujący powierzchnie, co zresztą potwierdzono w artykule, że wynajęto 68 podmiotom. Ale stocznia z pewnością to nie jest, a wabienie tą nazwą nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
2017-11-17 09:49:11
Real
Przedsiębiorca działa dla zysku. Taka istota działania firmy. Zatem, jakie są zyski z tych inwestycji?
2017-11-17 09:11:26
No nie
SPP to spółka w której 100% udziałów posiada fundusz MARS. No to rzeczywiście prywatna spółka.
2017-11-17 08:51:45
Jan
"Nie otrzymaliśmy żadnej pomocy publicznej" To jest najważniejsze - żadna zasługa PiS, wina PO czy na odwrót. To dzieło przedsiębiorcy - prywatnej szczecińskiej spółki i to bardzo cieszy.
2017-11-17 08:34:15

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Ostatni dzień jarmarku
Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Poprzedni Następny

Nekrologi