poniedziałek, 11 grudnia 2017.
Strona główna > Gospodarka > Nowy sezon śródlądowy

Nowy sezon śródlądowy

Nowy sezon śródlądowy
Data publikacji: 2017-03-06 18:49
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:34
Wywietleń: 513 221026

Małe głębokości, brak kadr, przestarzała flota - to bolączki polskich armatorów śródlądowych. Niedawno spotkali się oni w Starej Rzeźni w Szczecinie na dorocznej naradzie przednawigacyjnej. Uczestniczył w niej również Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Armatorzy czekają na efekty prac ministerstwa, mających przywrócić żeglowność polskim rzekom, zwłaszcza Odrze. Na razie najbardziej intensywne przewozy prowadzą na rynku zachodnim: w Niemczech i krajach Beneluksu.

- W Polsce mamy problemy z głębokościami tranzytowymi, ale też z kadrami, czyli obsadą statków, bo wielu polskich marynarzy i kapitanów pracuje u zachodnich armatorów ze względu na wyższe zarobki - mówił Bartosz Fabiańczyk, prezes Związku Polskich Armatorów Śródlądowych. - Mamy nadzieję, że nowy fundusz żeglugi śródlądowej pomoże w podniesieniu atrakcyjności i konkurencyjności polskich statków.

ZPAŚ zrzesza ponad 60 przedsiębiorstw, które dysponują flotą ok. 200 jednostek różnego rodzaju. To nie tylko barki czy pchacze, ale też statki pasażerskie, jednostki do prac hydrotechnicznych itp

Materna dodał też, że na niedawnym szczycie Grupy Wyszehradzkiej podpisane zostało moratorium dotyczące powstania międzynarodowej Komisji Odrzańskiej Drogi Wodnej.

- Program inwestycyjny dla śródlądowych dróg wodnych przyjęliśmy na 15 lat - zaznaczył wiceminister. - Teraz mamy do wydania ponad pół miliarda złotych na Odrze swobodnie płynącej - od Rzepina po Dolny Śląsk.

(ek)

Na zdjęciu: wiceminister Jerzy Materna na spotkaniu w Starej Rzeźni poinformował o pracach resortu dotyczących żeglugi śródlądowej.

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

 

Komentarze

rzeki
W świetle wczorajszego braku poparcia polskiego kandydata w UE przez Grupę Wyszechradzką, nie wiadomo, jak ułoży się to w kwestii śródlądowej. Poza tym, kiedyś był kierunek na WSMce - Eksploatacja Portów i Floty Śródlądowej, więc cóż tu więcej komentować..
2017-03-07 07:13:57

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

Teresa Syrek

kondolencje