niedziela, 17 grudnia 2017.
Strona główna > Gospodarka > Kolejowe inwestycje OT Logistics

Kolejowe inwestycje OT Logistics

Kolejowe inwestycje OT Logistics
Data publikacji: 2016-07-05 23:43
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:33
Wywietleń: 278 143034

Zarząd OT Logistics zawarł warunkową umowę inwestycyjną z STK Group, jednym z największych prywatnych przewoźników kolejowych w Polsce. Dotyczy nabycia akcji spółek STK we Wrocławiu i Kolej Bałtycka w Szczecinie, stanowiących odpowiednio 100 proc. i 80 proc. udziału w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów. Łączna wartość transakcji nabycia udziałów w obu spółkach wyniesie ok. 33,1 mln zł.

STK jest piątym prywatnym przewoźnikiem kolejowym w Polsce pod względem wykonanej pracy przewozowej. Specjalizuje się w transportach masowych i ładunków ponadgabarytowych. Głównymi klientami nabywanych spółek są największe w Polsce zakłady z branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej.

– Akwizycja Grupy STK wpisuje się w naszą strategię rozwoju i wzmacnia kompetencje w transporcie kolejowym, który odgrywa coraz większą rolę również w obsłudze naszych portów – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics. – Chcemy, aby STK odgrywało ważną rolę w budowanym przez nas korytarzu Bałtyk – Adriatyk i specjalizowało się w transporcie produktów rolnych z Europy Środkowej do polskich portów.

W 2015 r. Grupa STK wypracowała 104,7 mln zł skonsolidowanych przychodów i 18,1 mln zł zysku netto. Roczne obroty obu przejmowanych spółek z działalności kolejowej wynoszą ok. 80 mln zł.

Dzięki przejęciu Grupy STK, OT Logistics będzie mieć do dyspozycji nowe aktywa kolejowe, które umożliwią efektywną obsługę transportową ładunków o dużych rozmiarach i towarów masowych (m.in. biomasy, węgla i kruszyw), a także produktów chemicznych. W efekcie, OT Logistics zyska nowe możliwości przewozowe i dostęp do nowych rynków.

– Dołączamy do grupy kapitałowej o międzynarodowym zasięgu, dzięki czemu STK może skutecznie wykorzystywać swój potencjał – komentuje Adrian Gierczak, prezes STK SA. – Jestem przekonany, że dotychczasowe kompetencje STK w zakresie przewozów specjalistycznych i masowych wpisują się w plan rozwoju OT Logistics.

Sprzedaż udziałów w obu spółkach nastąpi po spełnieniu wszystkich wskazanych w umowie warunków zawieszających, m.in. po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na koncentrację.

Jako rozliczenie transakcji, Grupa STK nabędzie 91 406 akcji serii D OT Logistics o łącznej wartości 23,4 mln zł, czyli 256 zł za jedną akcję (po podwyższeniu kapitału będą one stanowić 6 proc. udziału w kapitale zakładowym OT Logistics i ogólnej liczbie głosów). Pozostała część należności za akcje STK i Kolei Bałtyckiej zostanie uregulowana przez OT Logistics w drodze bezgotówkowych rozliczeń, związanych ze sprzedażą na rzecz STK Group nieruchomości należących do STK SA i jej spółki zależnej.

Grupa Kapitałowa OT Logistics (dawniej Odratrans) to firma z ponad 70-letnim doświadczeniem, mająca siedzibę w Szczecinie. Jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również firmy wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. OT Logistics jest największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. Grupa w 2015 r. miała zysk netto 15,6 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. (ek)

Komentarze

kopiuj-wklej?
Cały tekst opublikowany na stronie OT LOGISTICS jest tutaj http://www.otlogistics.com.pl/pl/informacje-prasowe/664-ot-logistics-przejmuje-sp%C3%B3%C5%82ki-grupy-stk-i-wzmacnia-pozycj%C4%99-na-rynku-kolejowych-przewoz%C3%B3w-towarowych.html z dnia 30 czerwca, a w Kurierze dopiero teraz
2016-07-06 09:56:43
Źródło
Ciekawe skąd wziął się kapitał początkowy tej firmy.
2016-07-06 08:03:35

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Ostatni dzień jarmarku
Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską