czwartek, 21 września 2017.
Strona główna > Gospodarka > Dlaczego zmieniamy supermarkety?

Dlaczego zmieniamy supermarkety? [FILM]

Dlaczego zmieniamy supermarkety?
Data publikacji: 2016-07-29 13:04
Ostatnia aktualizacja: 2016-07-31 09:57
Wywietleń: 1908 146299

Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep, w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Co ciekawe, jedynie dla 6% z nas największym problemem podczas decyzji o wyborze miejsca zakupów jest brak wdrożenia przez placówkę handlową nowoczesnych narzędzi, takich jak płatności zbliżeniowe czy z pomocą telefonu. Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.

Kobiety częściej porównują oferty

Ponad polowa badanych kobiet (54%) zdecydowała się na zmianę sklepu w którym zazwyczaj robi zakupy ze względu na atrakcyjną ofertę konkurencji. Dla mężczyzn ten aspekt miał mniejsze znaczenie, ponieważ jedynie 45% ankietowanych skusiła oferta innego sklepu.

Zmieniamy sklep, gdy rosną ceny

Drugim w kolejności powodem zmiany jest podwyżka cen produktów – dla 32% jest to wystarczający powód, aby wybrać inne miejsce, w którym dokonujemy zakupów. 29% Polaków zadeklarowało brak atrakcyjnej oferty promocyjnej jako motywację do poszukania bardziej interesującej opcji. Co warto podkreślić, aspekt promocji ma większe znaczenie dla kobiet (33%) niż mężczyzn (24%).

Wygląd sklepu nie ma znaczenia

Nieatrakcyjny wygląd marketu tylko dla ok. 11% Polaków stanowi wystarczające uzasadnienie do rezygnacji z zakupów w dotychczasowej lokalizacji. Znaczenie ważniejsza od aranżacji sklepu jest jego obsługa. Blisko 20% badanych zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę.

„Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, aby przywiązać do siebie klientów, komunikacja w handlu detalicznym musi skupiać się przede wszystkim na atrakcyjnej ofercie produktów, profesjonalnej obsłudze klienta i korzyściach wynikających z faktu bycia stałym klientem. Są to wskaźniki które wraz z dogodną lokalizacją wpływają na zainteresowanie konsumenta daną siecią sklepów i jednocześnie  wpływają na jego ogólny wizerunek” – mówi Agnieszka Kozak z Procontent Communication.

Wraz z wiekiem spada zaufanie do marketów

Menadżerowie sklepów wielobranżowych powinni poważnie zastanowić się nad kwestią budowania swoich relacji z konsumentami. Dlaczego? Jak pokazuje raport, 40% badanych stwierdziło, że trudno im ocenić czy supermarkety są uczciwe czy nie uczciwe wobec swoich klientów. Tylko 1/3 wszystkich uczestników badania uważa, że supermarkety zachowują się uczciwie względem konsumentów (33%). Zaufanie maleje wraz z wiekiem – blisko połowa ankietowanych (43%) w wieku 15-24 lata stwierdza, iż supermarkety są rzetelne wobec swoich klientów, natomiast jedynie 27% osób w wieku 45-55 podziela tę opinię.

„Millenialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów i internetu oraz nielimitowanego dostępu do sklepów, których stale przybywa. W przeciwieństwie do starszego pokolenia, które dorastało w innej erze handlowej. Jak pokazują wyniki naszego badania osoby młodsze zdecydowanie bardziej ufają supermarketom i częściej uważają je za uczciwe i rzetelne niż osoby starsze. Obserwujemy, iż z wiekiem zaufanie do supermarketów maleje. W związku z tym menadżerowie sklepów powinni zastanowić się nad skutecznością komunikatów i działań kierowanych do osób dojrzałych oraz wdrożyć strategie, które pozwolą poprawić wizerunek supermarketów wśród tej grupy konsumentów” – podsumowuje Agnieszka Kozak.

Raport pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” został przygotowany przez zespół Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez  ARC – Rynek i Opinie*


* Próba reprezentatywna dla populacji ogólnopolskiej: N=909, wiek: 15-55 lat z uwagi na: płeć, wiek, wielkość miejscowości i region GUS.

Wypowiedź: Agnieszka Kozak, Procontent Communication.

Źródło: newsrm.tv

Komentarze

Jarun
Supermarkety to jak automatyczne karmidła dla bydła.Zasada jest prosta. Jak najwięcej masz kupić i spadaj...następny/a do "dojenia i strzyżenia".
2016-07-31 09:48:25
Ja nic nie zmieniam
Jestem wierny Auchanowi od momentu jego powstania
2016-07-29 15:09:21
Dlaczego
Dlaczego zmieniamy supermarkety? To proste, co jakiś czas musimy zmienić nazwę i wygląd sklepów, bo przez to mamy ogromne ulgi podatkowe, a skoro i tak wywozimy miliardy złotych za granicę Polski z zysku, do naszych rodzinnych krajów, to może chociaż jeszcze więcej zarobić - na tak zadane pytanie odpowiedzieli właściciele sieci sklepów wielkopowierzchniowych.
2016-07-29 13:36:35

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Elektryczny autobus w zajezdni
Wielkie latawce na niebie
Korki na Sczanieckiej
Poprzedni Następny

Nekrologi