Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

„Cracovia” oficjalnie powitana w Ystad [GALERIA]

Data publikacji: 10 października 2017 r. 17:48
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
„Cracovia” oficjalnie powitana w Ystad
 

Ostatni nabytek Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (Polferries), czyli prom „Cracovia”, kursuje na linii Świnoujście-Ystad od połowy września. Jednak oficjalne powitanie jednostki w szwedzkim porcie odbyło się w poniedziałek (9 października) wieczorem.

W uroczystości zorganizowanej na pokładzie promu wzięli udział m.in. przedstawiciele armatora, portu i miasta Ystad, regionu Skania oraz ambasador RP w Szwecji.

– Po trzech tygodniach od wprowadzenia jednostki na linię mamy już pełne obłożenie – powiedział Piotr Redmerski, prezes PŻB. – Rynek rośnie w tempie nawet 12 proc. rocznie i każdy dodatkowy tonaż jest wykorzystywany. Podobnie było w przypadku promu „Mazovia”, który już po dwóch tygodniach od wprowadzenia na linię miał pełny załadunek. „Cracovia” to prom, który wzmocni naszą pozycję na rynku i zapewni dodatkowe pieniądze na budowę nowych.

Również Björn Boström, szef portu Ystad, podkreślił, że „Cracovia” jest znakiem rosnącego rynku. W ostatnich latach, jak przypomniał, szwedzki port bije kolejne rekordy pod względem przeładunków.

„Cracovia” ma 180 m długości i ponad 24 m szerokości. Jednorazowo może zabrać ponad 60 samochodów osobowych, ok. 130 ciężarowych oraz 650 pasażerów. Na statku pracuje blisko 60 osób. Prom został wybudowany w 2002 r. Wcześniej pływał po Morzu Czarnym.

Zakupu i wprowadzenia do eksploatacji „Cracovii” pogratulował kołobrzeskiemu armatorowi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. W specjalnym liście podkreślił, że jest to realizacja kolejnego punktu długofalowej strategii PŻB na lata 2016-21.

– Wierzę, że prom „Cracovia” pozwoli na unowocześnienie i poprawienie warunków podróżowania dla polskich i szwedzkich pasażerów oraz kierowców na linii Świnoujście-Ystad – napisał minister w liście odczytanym przez Agnieszkę Trzaskalską, przewodniczącą Rady Nadzorczej PŻB. – Ufam, że zgodnie z założeniami, eksploatacja tej jednostki pozwoli na wygenerowanie przychodów niezbędnych do finansowania budowania nowych promów w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” oraz na stworzenie dla nich rynku przewozów.

Według Wiesława Tarki, ambasadora RP w Szwecji, wprowadzenie na linię do Ystad „Cracovii” oznacza dalszy rozwój, który jest bardzo potrzebny, gdyż zarówno Polska, jak i Szwecja mają duży wzrost gospodarczy i są atrakcyjnymi dla siebie partnerami.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ocena Cennika Promow S - Y - S
2017-10-11 11:43:26
Jak wydaje sie roczny Cennik na dane Linie i Promy na poczatku kazdego roku, ktory ma obowiazywac przez nadchodzace 12 miesiecy... to TO POWINNO OBOWIAZYWAC - przez te 12 m-cy ! A Nie Non-Stop jakies tam jeszcze "widzi Nam sie" dodatkowe dziwaczne doplaty - oplaty... tak w Polferries jak i Unity Line !!
Do... Zolzy
2017-10-11 01:03:21
Tak, a dlaczego...(?) i Ciekawe, od kiedy bedzie rowniez pobierana dodatkowa Oplata za "Wdychanie" pelno-morskiego powietrza, gdzie o 3-iej Oplacie za widoki ma pelne tak wzburzone lub spokojne morze rowniez i noca... jak na razie nie wspomne !!! Prosba... przestancie wreszcie robic z Ludzi "wariatow" ???
Fakty
2017-10-11 00:09:47
A najwiekszy co Szwecja obecnie ma... to naplyw Is-lamu !!
Zołza
2017-10-11 00:05:55
do T/R podatek ekologiczny doliczany jest do cen biletów promowych od dawna i przez każdego armatora.
T/R - juz 618 Skr
2017-10-11 00:00:08
A ze wymalowanie dziobu "kosztowalo"... to bilet w 2-strony dla Uczniow, Studentow i Emerytow ktory wg. tegorocznego Cennika kosztowal 600 Skr, teraz ma juz doliczone 18 Skr jako tzw. "dodatek ekologiczny" ! No bo jak slona woda, bedzie zmywala dziobowa "Mozaike" to przeciez trzeba tym obciazyc Pasazerow - PO CO PLYWAJA ??
lolo
2017-10-10 20:19:01
- jeszcze dodatkowo tunel i śmierć PO_tłukom za niszczenie polskiej gospodarki!...Ten tunel i dodatkowe promy to "czysta kasa" - droga ze Skandynawii na południe Europy o tysiąc kilometrów krótsza.....Gdyby PO_tłuki nie kochali Niemca to nie było by nawet planów na budowę tunelu z Niemiec do Danii i były by co najmniej dwie autostrady północ-południe. A1 najwcześniej zaczęta jest jeszcze "w polu" dzięki PO_tłukom.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA