poniedziałek, 19 lutego 2018.
Strona główna > Gospodarka > „Akwen wodny" BPO

„Akwen wodny" BPO [FILM]

„Akwen wodny" BPO
Data publikacji: 2015-11-26 19:06
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:33
Wywietleń: 401 42472

Jeszcze kilka lat temu Piotr Krzystek, prezydent Szczecina ogłaszał branżę BPO - usług towarzyszących biznesowi „nowym kołem zamachowym gospodarki Szczecina".  Potem jakby miasto o takich firmach jak centra Coloplastu, czy Unicreditu zapomniało. Teraz znów współpraca ma być wzorcowa. Na razie przy produkcji filmu, który reklamuję pracę w mieście i jego „akweny wodne".

 Premiera reklamówki odbyła się uroczyście, z udziałem prezydenta Krzystka w biurowcu Oxygen w Szczecinie.

- To symboliczne, że spotykamy się właśnie tu - mówił prezydent. - To pierwszy z nowych biurowców, które powstały w naszym mieście właśnie z myślą o branży BPO. Wówczas brakowało powierzchni biurowej, dziś każdy zainteresowany miejsce dla siebie znajdzie. Nieprawda, że zapomnieliśmy o firmach świadczących usługi dla biznesu. Każdy podmiot, który do nas trafia otrzymuje wsparcie.

Szczecin, który za pierwszej kadencji Krzystka wszedł do gry o BPO zanotował kilka spektakularnych sukcesów zdobywając m.in. centrum finansowo-księgowe włoskiej grupy bankowej Unicredit, niemieckiego Metro, czy duńskie firmy świadczące usługi dla globalnych koncernów - Coloplast oraz Dansk Supermarked Group. Od 2013 roku takich osiągnięć brak. W Polsce branża ta zatrudnia ponad 150 tysięcy osób. Rocznie przybywa w niej nowych 20 tys. miejsc pracy. W tej konkurencji Szczecin odstaje wyraźnie od polskiej czołówki - Krakowa, Warszawy, Łodzi, Wrocławia i Gdańska oferując w sumie ok 3,4 tysiąca miejsc pracy. Co gorsza w BPO musi się ścigać z takimi metropoliami jak Kielce, czy Rzeszów. 

Antidotum na to ma być zacieśnienie współpracy miasta z reprezentującym większość przedsiębiorstw BPO w Szczecinie stowarzyszeniem NOBIS - NOwoczesny BIznes dla Szczecina. 

 - Chcemy współpracować z uczelniami, by lepiej dostosowywać programy studiów do potrzeb rynku - informuje Kamil Pilarski z NOBIS. - Będziemy też pokazywać Szczecin jako atrakcyjne miejsce do pracy i życia, by przyciągać najlepszych pracowników.

Przedstawiciele stowarzyszenia zapewniają, że do 2017 przybędzie przynajmniej 1000 nowych miejsc pracy w Szczecinie. W ich zapełnieniu ma pomóc film reklamowy. Produkcja przygotowana przez szczecińską firmę 24fps kosztowała 28 tysięcy złotych. Dwadzieścia tysięcy pochodzi z budżetu gminy Szczecin. Resztę dołożyli członkowie stowarzyszenia. Scenariusz jest dość oczywisty - prezentuje poszczególne firmy oraz zalety miasta w tym „akweny wodne". Film ma być pokazywany na stronach internetowych miasta, stowarzyszenia oraz być może w jednej ze szczecińskich galerii handlowych.

***

Dobrze, że Szczecin przypomniał sobie o istnieniu BPO w mieście. Szkoda, że ostatnie lata władze miasta zmarnowały, przez co zamiast gonić liderów dziś ścigamy się z gminami znacznie od nas mniejszymi. Szkoda, że publiczne pieniądze (może nie jakieś wstrząsająco wielkie, niemniej podatnika) poszły na produkcję tak nudną, oczywistą i jeszcze z błędem - akwen sam w sobie jest wodny.  Szczecin - miasto Floating Garden i Filharmonii stać na dużo więcej. ©℗

 

Artur RATUSZYŃSKI

 

 

Komentarze

Marcin
Znamienna wypowiedź, niestety, pada z ust prezydenta Krzystka: "Każdy podmiot, który do nas trafia otrzymuje wsparcie." Z takim podejściem ciężko oczekiwać, by Szczecin stał się tygrysem: to nie podmioty mają "trafiać", to Szczecin ma wychodzić z ofertą do nich. Prawda jest taka, że powierzchnie biurowe w miastach takich jak Wrocław czy Kraków są wynajęte na długo przed ukończeniem budowy biurowca: w Szczecinie komercjalizacja zajmuje kwartały, jak nie lata (a i tak polega z znacznej mierze na tym, że firmy już funkcjonujące w mieście przenoszą się do obiektów o wyższym standardzie, a nie na przyciąganiu nowych). A odkąd Szczecin postanowił włączyć się do wyścigu w tej branży sporo międzynarodowych przedsiębiorstw otworzyło w Polsce swoje centra rozliczeniowe - ale nie wybrały naszego miasta. Widocznie "nie trafiły" na nie.
2015-11-27 22:48:48
Grest
Jaki prezydent taki akwen.
2015-11-26 18:50:02

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jak żyło się w powojennym Szczecinie
Morsy na kąpielisku Głębokie
Dawny Szczecin
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy