sobota, 19 sierpnia 2017.
Strona główna > Akcje Kuriera > Szkolny Pulitzer > Rusz Matkówką, czyli Święto Geometrii w SP 74

Rusz Matkówką, czyli Święto Geometrii w SP 74

Rusz Matkówką, czyli Święto Geometrii w SP 74
Data publikacji: 2016-03-18 15:04
Ostatnia aktualizacja: 2016-03-18 15:04
Wywietleń: 244 123872

Jeżeli ktoś myśli, że matematyka jest nudna, to zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 74 w Szczecinie.
14.03. 2016 uroczystym podsumowaniem i Świętem Liczby π zakończył się Tydzień Matematyki - Przystanek Geometria. Nauczyciele klas I-III , matematycy i nauczyciele plastyki zjednoczyli swoje siły, żeby dzieci poczuły jak piękna i potrzebna matematyka.
Dzieci przygotowały posiłek na zajęciach „Geometria w kuchni”, badały własności symetrii na zajęciach ruchowych pod hasłem „Symetryczne fandango”, wykonywały siatki ,ale nie na zakupy, tylko brył, podziwiały „Piękno geometrii zaklęte w obrazach” Kandinsky’ego i Picassa. To Tylko nieliczne tematy. Można było się zapisać na warsztaty pozalekcyjne: „Jak starożytni Grecy uczyli geometrii”, na które trzeba było przyjść w togach, „Kirigami”, „Tajemnice geoplanu”. W terenie dzieci polowały na figury z aparatami fotograficznymi, a na korytarzu szkolnym uczniowie IId urządzili eksperymentalną Matematyczną Stację Badawczą. Dzieci mogły również uczestniczyć w konkursie układania mozaiki na czas pod hasłem Wielkie Q.bitzowanie. Nauczyciele wymieniali się pomysłami, prowadzili zajęcia w innych niż zwykle klasach. Dziennikarze „Bukowych Nowinek” pędzili z zajęć na zajęcia , aby nie przeoczyć niczego ważnego. Ich jest zawsze wszędzie pełno.

JAK STAROŻYTNI GRECY UCZYLI SIĘ GEOMETRII?
W naszej szkole odbył się Tydzień Matematyki. W te wyjątkowe dni przygotowano dla uczniów klas I-III mnóstwo atrakcji. Niektóre były na lekcjach, inne odbywały się w formie zajęć pozalekcyjnych. Dzięki jednym z nich mogliśmy się dowiedzieć , jak starożytni Grecy uczyli się geometrii. Zajęcia te prowadził pan Ryszard Markowicz, który podczas tych zajęć nazywał się Ryszardus. W sali zapanował naprawdę grecki klimat. Na ławkach stały kwiaty w donicach, które wyglądały jakby przywiezione ze starożytnej Grecji. Nad drzwiami był wywieszony napis” Niech się nie waży tu wejść kto nie zna geometrii” Wszyscy byli ubrani w togi, czyli prześcieradła i obrusy. Właściwie toga to starożytny strój Greków, ale z czego tu zrobić togę jak nie z prześcieradłą? Pan Ryszardus pisał na świętym piasku, czyli na beżowym brystolu. My mieliśmy swoje pergaminusy. Pan Ryszard tłumaczył, że ugryzienie komara to punkt, a linia prosta składa się z nieskończenie wielu takich punktów. Moim zdaniem zajęcia były bardzo udane. Kto nie był, niech żałuje.
Julia Lisak IIIb

MATEMATYCZNE STACJE BADAWCZE
Dzieci z klasy II d oraz wychowawczyni pani Agnieszka Domagała przygotowali dla uczniów klas I, II i III 10 stacji matematycznych o różnym stopniu trudności. Stacje zachęcały do zabaw i rozwiązywania łamigłówek, m. in.: MOZAIKI MATEMATYCZNE, MAGICZNE KWADRATY, PIRAMIDY MATEMATYCZNE, LUSTRZANE LABIRYNTY CZY TANGRAMY. Zabawy matematyczne miały na celu zachęcić jak najwięcej odwiedzających uczniów z innych klas do rozwijania zainteresowań i umiejętności matematycznych oraz logicznego myślenia „na żywo”. Lustrzany labirynt to zabawa z dzieciństwa naszej pani Agnieszki. Dzieci z klasy IId dzieliły się swoją wiedzą i zdobytymi dotychczas umiejętnościami z licznie odwiedzającymi ich stanowiska rówieśnikami. Dzięki tym warsztatom dowiedzieliśmy się, że matematyka to nie tylko nauka, ale również zabawa i przyjemność. Mogliśmy spojrzeć na matematykę z innej perspektywy.
Elżbieta Winiarczyk IId

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Mistrzostwa Europy w siatkówce coraz bliżej
Splash of Colors
Pożegnaliśmy żaglowce
Poprzedni Następny

Nekrologi